2019-07-29, 11:41
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Då har alltså hörlurarna kastats dit efter det att Jafari dängde dem i livvaktens huvud så blodvite uppstod. Så Jafari var i sin fulla rätt (nödvärn?) att angripa livvakten som nyss slängt iväg Jafaris tillhygge, just eftersom han blivit av med sagda tillhygge i sitt tidigare angrepp?

Jag undrar också över varför en hel radda säger att det var ASAP och kompani som kastade upp hörlurarna. Verkar helt orimligt med tanke på händelseförloppet.

Ni som upprepar detta: Har de gått tillbaka efter att ha dragit honom i backen, letat upp hörlurarna och sedan kastat upp dem menar ni

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera
2019-07-29, 11:42
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
OK, jag uppfattade inte att det rörde sig om smitning. Nå kunde de identifiera föraren?

Ja, när polisen väl tog tag i det kunde de snabbt lösa fallet.

När en Svensson kommer till polisen och anmäler ett brott med bra bevis mot en känd gärningsman så lägger polisen oroväckande ofta ned fallet. I mitt exempel fick de ta upp det igen efter att anmälaren skällt ut polisen efter noter. Men det tillhör undantagen, de flesta knyter bara näven i fickan.

Man blir rätt förbannad bara av den anledningen. Men när polisen sen sätter in halva kåren på att skydda en kriminell afgan så kokar det över. Tror det är bland annat därför detta fallet fått sån uppmärksamhet.
Citera
2019-07-29, 11:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
BO är ju tidigare dömd för drogförsäljning om jag minns rätt,

Det är ASAP också..

https://www.expressen.se/nyheter/asap-rocky-domdes-till-fangelse-som-16-aring/
Citat:
Rapparen ASAP Rockys uppväxt präglades av fattigdom, våld, droger – och mord.
Som 16-åring dömdes han till fängelse för knarkhandel, i vuxen ålder var han inblandad i flera våldsamma incidenter

I jämförelse så är ASAP en hardcorekriminell medan "BO" mer bara är en mellanmjölkskriminell.
Citera
2019-07-29, 11:45
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Det jag ser i FUPen är att inget drogtest har gjorts. Det jag också ser är att flera vittnen säger att han var verkade påverkad av något.

Är det någon som kan hänvisa till vilka sidor i FUPen det konstateras att han inte var drogpåverkad?

Har inte sidan framför mig, men läkaren skrev att pupillerna reagerade normalt. Kommer inte ihåg om det stod fler saker.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Här måste jag slänga in en brasklapp, det är normalläge att afghaner och somalier bär kniv, så det är ett naturligt antagande som är fullt rimligt.

Källa på det, eller hittar du på lite?
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Att hävda nödvärn är väldigt märkligt. Hazaren har ju inte utsatts för någon direkt fara utom att hans ynkliga heder blivit kränkt.

Det kanske har varit en nödvärnssituation tidigare om vakten gett sig på afganen. Men i det läget när afganen slänger hörlurarna såg jag inget pågående angrepp mot afganen som han måste värja sig mot?
Citera
2019-07-29, 11:47
Medlem
Hazar 1 med kompis Hazar 2 söker uppenbart att medels ofredande och överfall med våldsanvändning tvinga fram självförsvar från Amerikanerna. Sedan kan de två Hazarerna anmäla till polismyndigheten och kräva skadestånd. De juridiska texterna står över domstolar och polis men de tillämpas och tolkas av jurister som i sin tur ger polisanställda statstjänstemän arbetsuppgifter. Hazarerna har försatt Amerikanerna i en sådan situation att de fått önskat utfall. Nu kan de söka skadestånd. Pengarna behövs till deras livsstil med droganvändning.

Eftersom de stora skadestånden i USA ofta kritiseras i Sverige, trots att de pressar fram behövd förändring, kommer det antagligen utdömas en stor totalsumma till Hazaren för att indirekt kritisera USAs skadeståndspolitik. Totalsumman kommer ifrån antal dagsböter gånger Rockys höga dagsinkomst.

Hazaren som var mest aktiv har en jihad-tatuering med terroristtema väl synlig på halsen. Tatueringen hyllar religöst baserad våldanvändning med sitt religiösa tema och en bild på en automatkarbin 47 vilket är militärt anfallsvapen.

Hazaren åker på en mer än månadslång semester till Iran där hans släktingar finns. Han har påstått att han kommer ifrån Afganistan men Hazarerna som kommer till Sverige bor främst i norra Iran. Han har alltså åkt ifrån norra Iran till Sverige som påstådd flykting och återvänder nu på lång semester till samma land. Sedan kan semestern utan slut fortsätta i Sverige.
"Så många som 95 procent av alla afghaner som flytt utomlands lever i Iran och Pakistan, en del av dem sedan flera generationer tillbaka. Många unga afghaner i både Sverige och andra länder har alltså aldrig ens varit i Afghanistan."
https://sak.se/afghanistan/flykt/pa-flykt-i-sverige

Enligt GW har utredningen på över 500 sidor bedrivits som om det var en mordutredning trots att en normal utredning efter anmälan om misshandel omfattar ca 3 sidor och sedan avskrivs utan åtgärd. Ofta hävdas att ord står mot ord vilket gör att polisen bekvämt kan lägga ner alla arbetsinsatser i väntan på att konflikten eskalerar. När sedan en eskalerad konflikt kräver någon som helst arbetsinsats vill man synas i media med grupper av uniformerad polis som högljutt och bestämt kräver fler poliser och högre löner.

Genom en mångkulturell anti-integreringspolitik med massinvandring breddar partier med vänsterpolitik sin väljarbas. Det finns även nationalekonomiska skäl för invandring men det behövs inte mer arbetskraft i landet eftersom det finns arbetssökande personer som bott i landet hela sitt liv. Alltså måste huvudskälet till den systematiska rasistiska diskrimineringspolitiken som drivits mot infödda svenskar, sedan Ingvar Karlsson var statsminister, vara att vänsterinriktade partier ska skaffa politisk makt och behålla politisk makt.
Citera
2019-07-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nä men kom igen nu - Jag eliminerade vapenhot redan i början av argumentationen.
Släpp det där med "tänk om", jag finner det enbart intressant vad rätten faktiskt ska bolla med för faktorer..

Nej det har du inte gjort.
Citera
2019-07-29, 11:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Så skulle du ha gjort alltså. Och hur hade en drogpåverkad tidigare knivdömd afghan gjort? Fick ni lära er det på kursen?

Klart du inte kan släppa det. Så länge diskussionen är kvar i MÄ’s påhittade drogpåverkan och påhittade kniv så kan inget väsentligt diskuteras.
Citera
2019-07-29, 11:50
Medlem
Ena parten i en utredning blir utsedd brottsoffer och andra parten blir utsedd till förövare. Man borde utreda från ett större perpektiv. Polisen är partisk mot förövaren och partisk för brottsoffret. Åklagaren är givetvis partisk. Domstolen är oftast partisk, man vill fälla för att åstadkomma något, och går åklagarens ärende.

Ett retrospektivt juridisk rättssystem kan åtstadkomma rättvisa lika lite som man kan förändra det som redan hänt. Uppfattningen av rättvisa är subjektiv. En retrospektiv objektiv rättvisa kan aldrig uppnås. För nu och framtiden kan man uppnå en objektiv rättvisa för ett specifikt problem t.ex. med matematiska medel för ett avgränsat problem. Rättssystemet sysselsätter sig med det som redan hänt och händelser som oftast mycket svårligen kan kompenseras eller ställas till rätta.
Citera
2019-07-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja, när polisen väl tog tag i det kunde de snabbt lösa fallet.

När en Svensson kommer till polisen och anmäler ett brott med bra bevis mot en känd gärningsman så lägger polisen oroväckande ofta ned fallet. I mitt exempel fick de ta upp det igen efter att anmälaren skällt ut polisen efter noter. Men det tillhör undantagen, de flesta knyter bara näven i fickan.

Man blir rätt förbannad bara av den anledningen. Men när polisen sen sätter in halva kåren på att skydda en kriminell afgan så kokar det över. Tror det är bland annat därför detta fallet fått sån uppmärksamhet.

Det de skyddar är regeringen eftersom det är viktigt att folket inte får kännedom om flyktingars grova och omfattande brottslighet. Av samma skäl använde polisen kod 291 på direktiv av polisledningen.

Detta är ett rent politisk mål, snacket om att rättsväsendet är politiskt oberoende är en stor fet lögn.
Citera
2019-07-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Klart du inte kan släppa det. Så länge diskussionen är kvar i MÄ’s påhittade drogpåverkan och påhittade kniv så kan inget väsentligt diskuteras.

Lika mycket påhittat som ditt påstående att ingen ens hade nämnt en kniv trots att det visade sig vara helt felaktigt? Du saknar trovärdighet efter alla dina fantasier som du lägger fram som fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in