2019-07-29, 08:52
Medlem
Ursäkta om detta är gamla nyheter, men jag hörde i den utmärkta podcasten ”Måndag” att till och med den sköna, roliga och skarpa homonegressen Petrina Solange bytt sida från ryggmärgsförsvar av en fellow n-ordet till att böja sig för verkligheten.

Filmer, sms, med mera talar för att de döms.

Och ni blekfeta wiggers som yrat om justitiemord och skadestånd kan gräva ner er. Djupt.
Citera
2019-07-29, 08:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nödvärnsrätten är klart mer generös i USA, vad är din grund för att hävda motsatsen?

Idén är alltså att du påstår något hypotetiskt från din fantasi, sen ska de andra bevisa att det inte är så?

Vanligen är det den som påstår saker som har till uppgift att styrka dem.
Citera
2019-07-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Många går på BOs bakgrund som innehåller olika saker han har blivit dömd för. Som att ASAP är helt clean.
Ja det stör mig, men jag tror att det är för att folk är så starstruck, liksom:
-Rocky är en kändis och då gör det inget att han sålde crack som 15-åring, satt på Rikers och att han varit anklagad för misshandel tidigare.. var hemlös och så vidare
-medan folk är trötta på de här ensamkommande som vi läst om i msm att de drar runt på stan, säljer droger och trakasserar folk. En del har våldtagit och en del bor i parker. Det är ju inte kul, vi gillar det inte. Det är svårt att se dem som individer så vi drar alla över samma, och vill inte ha dem här.

Det enda som skiljer GM och BO bakgrunder åt är att en del ensamkommande har våldtagit.
Våldtäkt är äckligt och det gör att jag misstror alla de här killarna, men så är jag ju tjej också. Vi vet inte om Jafa*i gjort något sådant så det kan man inte ta för givet om man ska vara rättvis.

Iaf så är de vad vi vet av exakt samma bakgrund: hemlös, knark, utsatta för rasism (färgsde i USA & ensamkommande i Sverige).
Same shit different name!
Citera
2019-07-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ok jag ska förklara.
Hade min livvakt lyft/kastat personen i halsen eller på något annat vis så denne tokstolle menade att hörlurarna var paj och tokstollen inte gav sig så hade det enklaste varit lågaffektivt bemötande vilket man ser att Kändisen försöker med. Om jag var Kändisen hade jag gett killen en femhundring och sagt förlåt eller bett min livvakt lösa det så.
Om jag inte hade lust att ersätta lurarna för att det inte var vi som hade pajat dem så hade jag kanske ändå gett snubben pengar för att bli av med honom vadvetjag, men om jag nu inte vill ersätta lurarna skulle jag ha åkt iväg i en taxi (det finns många där!) eller kanske bett personalen på Max tillkalla polis eller väktare alt ringt polis själv.
Hade jag ändå tvingats konfrontera personen (bara en av dem var påstridig och tjatig, kanske knuffades den där personen och kastade hörlurar) så hade jag ju för det första sett att han inte höll något i händerna han viftade med och för det andra hade jag inte blivit rädd eftersom mitt sällskap var 5-6 personer varav flera av ”oss” var starka.
Har tidigare berättat att jag jobbat på psyk och blivit attackerad av bindgalna påverkade typer som ibland haft tillhygge, vi har då varit 2-3 personal (oftast normalstora tjejer) som tagit tag i personens armar och lett denne till lämplig plats där den hålls kvar tills vi fått dit ssk eller läkare som gett lugnande eller fått den lugn. Därför kan jag inte se hur de här killarna inte kunde hållit kvar J tills polis kom utifall de varit tvungna att konfrontera/stoppa J.

Övervåldet består i att J efter incidenten är blåslagen lite över hela kroppen, på huvudet och skuren på flertalet ställen i underarmar och händer.
Det är inte i proportion till hur J agerade, knappt ens som självförsvar om ditt liv var i fara vilket inte var fallet enligt bild/film/vittnen/förhör osv.

Så skulle du ha gjort alltså. Och hur hade en drogpåverkad tidigare knivdömd afghan gjort? Fick ni lära er det på kursen?
Citera
2019-07-29, 09:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
De flesta sparar kvittot, då detta är nödvändigt vid byte eller om garantin skall utnyttjas.

Fast det gäller bara om hörlurarna är så pass nya, och som sagt det är inte alla som sparar kvittot speciellt inte om de har fått dem
Citera
2019-07-29, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Om en sparris till afghan väljer att mucka med en 150 kilos neger är det inte red bull han går på.
Jo de kan vara jävligt ettriga.
Varför tar du på mig?
Ska J ha sagt

Det var kränkande att bli tagen på. Bara det liksom.
Endel kan tappa det för en sådan sak och sen det förnedrande kastet och de trasiga hörlurarna också..

Han ser ju drogad ut på bilderna efter misshandeln -men det kan vara chock också.
Sjukvården på akuten och i ambulansen borde ha noterat om han var påverkad.
Det står inget om det öht i journalen.
De sydde honom på flera ställen, men de kan inte ha sederat honom för det står typ lokalbedövning i journalen (om jag minns rätt),
en annan hade behövt Sobril i det läget så varför fick BO inte något sådant? Var han påverkad och därför gav de inget?
Det står att han fick smärtstillande,
men de kan inte ha gett honom starka grejer om han var påverkad.
Summa summarum så verkar han inte ha varit påverkad trots allt. Eller?
Citera
2019-07-29, 09:15
Medlem
Rapparen får ta sitt straff. Och hans inkompetenta livvakt borde byta jobb. Skivbolaget borde väl ha bättre koll på sina artister, man ser inte några "stora" artister käka hamburgare ute på stan.
Det som hände här kunde ju lika gärna hänt i någon annan stad på rapparen turné.
GW borde sluta gnälla på polisen. Han fick ju faktiskt sparken som polisprofessor eftersom han aldrig var på kontoret utan hemma och skrev deckare. När han samtidigt hade hög lön.
Citera
2019-07-29, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nu är det mer än så, det är politiker som dömer och det är politiker som påverkar hela rättsprocessen från polisarbete till åklagarens arbete och slutligen rättens. Detta trots allt tal om politiskt oberoende.
Inte direkt,
“På tingsrätten tjänstgör lagmän, chefsrådmän och rådmän, dvs ordinarie domare. Ordinarie domare utses av regeringen och är anställda vid domstolen. De bereder mål, fattar beslut och dömer i de olika ärenden som kommer upp i rätten. Lagmannen är tingsrättens chef.

Vid vissa tingsrätter kan du också möta tingsnotarier, fiskaler och assessorer. Det är yngre, icke ordinarie domare som tjänstgör vid tingsrätten under sin utbildning. Notarierna arbetar ofta med att förbereda mål och vara protokollförare, men de kan även fatta beslut i ärenden och döma i vissa enklare mål, till exempel bötesmål. Fiskaler och assessorer har samma arbetsuppgifter som de ordinarie domarna.

Domstolssekreterare/domstolshandläggare spelar en viktig roll vid beredning av målen. Dessutom finns det administrativ personal vid tingsrätten, som till exempel arbetar med ekonomi och personalfrågor.

Till detta kommer nämndemännen som också är knutna till tingsrätterna. Nämndemännen är lekmän, det vill säga de är inte juridiskt utbildade utan har andra yrken. De är politiskt valda representanter för befolkningen och utses av kommunfullmäktige. Deras uppgift är att medverka i arbetet med att döma i olika frågor och de utses på fyra år i taget. ”

http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domstolarna/Tingsratt/
Citera
2019-07-29, 09:22
Medlem
När är rättegången? Nån som ska va där?
Citera
2019-07-29, 09:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
När är rättegången? Nån som ska va där?

Börjar i morgon, den 30:e
Citera
2019-07-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Inte direkt,
“På tingsrätten tjänstgör lagmän, chefsrådmän och rådmän, dvs ordinarie domare. Ordinarie domare utses av regeringen och är anställda vid domstolen. De bereder mål, fattar beslut och dömer i de olika ärenden som kommer upp i rätten. Lagmannen är tingsrättens chef.

Vid vissa tingsrätter kan du också möta tingsnotarier, fiskaler och assessorer. Det är yngre, icke ordinarie domare som tjänstgör vid tingsrätten under sin utbildning. Notarierna arbetar ofta med att förbereda mål och vara protokollförare, men de kan även fatta beslut i ärenden och döma i vissa enklare mål, till exempel bötesmål. Fiskaler och assessorer har samma arbetsuppgifter som de ordinarie domarna.

Domstolssekreterare/domstolshandläggare spelar en viktig roll vid beredning av målen. Dessutom finns det administrativ personal vid tingsrätten, som till exempel arbetar med ekonomi och personalfrågor.

Till detta kommer nämndemännen som också är knutna till tingsrätterna. Nämndemännen är lekmän, det vill säga de är inte juridiskt utbildade utan har andra yrken. De är politiskt valda representanter för befolkningen och utses av kommunfullmäktige. Deras uppgift är att medverka i arbetet med att döma i olika frågor och de utses på fyra år i taget. ”

http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domstolarna/Tingsratt/

Copy-paste från Wikipedia i all ära, det är ändå tre politiskt tillsatta domare och en juristdomare som ska döma av det här målet i tingsrätten. Politiker-jurister 3-1 alltså. Att nämndens kvalitet är så låg att den inte kan påverka så mycket är en annan sak.
Citera
2019-07-29, 09:24
Medlem
DoktorNos avatar
Det som retar mig i den här historien är att jag som svensk skattebetalare ska behöva betala för showen. De enda brottsoffren är vi svenskar som tvingas stå ut med såna här lowlifes och deras gärningar.

Kasta ut amerikanen och afghanen och de andra inblandade ur landet omgående. Jävla pack allihopa!
Senast redigerad av DoktorNo 2019-07-29 kl. 09:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in