2019-07-29, 10:32
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Rent spontant ser jag inte varför polisen skall lägga resurser på att utreda en parkeringsolycka. Gissar att de la ner ärendet för att det inte kunde antas att brott begåtts [...]

Polisen ska utreda brott. Det är brottsligt att smita från en trafikolycka. Det räknas som en trafikolycka när någon kör på en parkerad bil.
Allt fler smiter från ansvar efter att ha orsakat en skada på någon annans fordon vid parkering.
[...]
Många av förövarna kommer undan.

– Det är undantagsvis som man kan inleda förundersökning för dessa händelser då vittnen och spår saknas i stor utsträckning.
[...]
Och även om långt ifrån alla brott uppklaras så prioriteras parkeringsbrotten lika högt som andra trafikbrott, enligt polisen.

– Eftersom en medborgare blivit utsatt för brott, så utreder vi givetvis händelsen efter bästa förmåga, säger Gidlund.
(källa)
Så man blir rätt förbannad när polisen inte utreder nån som kört på ens bil när det finns bra bevisning, samtidigt som man sätter en armé med poliser på att stötta en kriminell afgan som åkt på välförtjänt däng.
Citera
2019-07-29, 10:34
Medlem
fittas avatar
Helt otroligt bra svar av ASAP Rocky under förhören. Han är tydlig och förklarar bakgrunden till deras rädsla mycket mycket bra.

Som han själv säger, han är en offentlig person och han har blivit påhoppad av både meth addicts i Nya Zeeland och även knivskuren i ansiktet på en bar, allt av främlingar bara för att han är den han är.

Han påpekar även att rädslan växte eftersom dom inte verkade bry sig om att säkerhetsvakten var mycket större, och han har såklart helt rätt även där... när två små stickor inte backar undan så förstår man att nått är fel i skallen, och en kniv eller pistol hade utan tvekan kunnat åka fram, och det visste ASAP Rocky, därför var han tvungen att sänka killen.

Jag börjar på allvar verkligen förstå hela "FREE ASAP" grejen nu, för detta är verkligen helt sjukt. Utifrån omständigheterna kunde dom inte gjort något bättre! Dom stod under hot och detta är rent självförsvar, även om lagen inte säger så... ska vi följa lagen hade ASAP antagligen behövt få en kniv i sig innan försvaret började.
Senast redigerad av fitta 2019-07-29 kl. 10:37.
Citera
2019-07-29, 10:34
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Jafari följde efter eftersom han ville ha sina hörlurar som livvakten kastade iväg. Ska man bara acceptera att nån tar ens saker och kastar iväg dom?

Han slängde hörlurarna på den stora killen själv. Och sen får han gärna springa efter o vara arg o kräva kompensation, men då kan han inte säga i förhör att han "var rädd". Eller hur?
Citera
2019-07-29, 10:35
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Han kan inte bli åtalad för att byta religion heller. Finns liksom inte något straffbart med att ha fel religion, ens om man är kung.

Vilka konsekvenser för kungen tänker du på? Att han riskerar bli avsatt? Då tror jag han riskerar det rätt mycket ifall han mördar också, jag tror inte det skulle vara speciellt populärt med en kung som missbrukar sin immunitet på det sättet.

I övrigt finns inget hinder för att han stäms i annat än brottsmål. Ser inte hur någon skulle kunna stämma honom för att byta religion (iaf inte ifall han fortsätter betala kyrkoavgiften), men för brottsliga handlingar brukar det kunna finnas ett offer som vill ha skadestånd.

Det står i grundlagen att han ska vara kristen protostant, därför blir han avsatt.
Citera
2019-07-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vad menade du var fel i det jag skrev:

Nu är det mer än så, det är politiker som dömer och det är politiker som påverkar hela rättsprocessen från polisarbete till åklagarens arbete och slutligen rättens. Detta trots allt tal om politiskt oberoende.

Känner du inte till att lekmännen är politiker och håller du inte med att politiker har påverkat hela den här rättsprocessen?
Jo jag känner till det och nej jag håller inte med.
Du får förklara vilka det är som påverkar rättsprocessen, varför de vill starta bråk med USA genom att åtala och hålla Amerikanerna i häktet och på vilket sätt har de gjort det (påverkat)? Vad är det för konspiration bakom? Vilka partier är inblandade med representanter i målet?
Citera
2019-07-29, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Du menar nämndemännen nu?
Vi är en demokrati och de ska spegla folkets åsikter.

I så fall kan man inte använda politiker eftersom deras åsikter inte längre återspeglar folkets åsikter och värför invände du då från början när jag skrev att han kommer dömas av politiker?
Citera
2019-07-29, 10:39
Medlem
Citat:
Jo jag känner till det och nej jag håller inte med.
Du får förklara vilka det är som påverkar rättsprocessen, varför de vill starta bråk med USA genom att åtala och hålla Amerikanerna i häktet och på vilket sätt har de gjort det (påverkat)? Vad är det för konspiration bakom? Vilka partier är inblandade med representanter i målet?

Jag ställde frågor till dig, kom gärna med motfrågor men besvara de du fick först.
Citera
2019-07-29, 10:39
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Källa på friandet av den som sköt en obeväpnad i huvudet?

Citera
2019-07-29, 10:42
Medlem
Citat:
Det började förstås redan innan MÄ kastade sina hörlurar, han var ordentligt jobbig innan dess. Har du inte sett filmerna?
Klart han var jobbig, det ser man ju.
Att vara jobbig eller stalka någon kan ju vara olagligt, men ingen anmälde honom då vilket är graverande för påståendet om att BO utgjorde ett hot mot liv och hälsa. För det är vad självförsvarsgrejen bygger på.
Jobbig, tjatig och ev knuffat på någon samt kastat hörlurar är inte hot mot liv och hälsa. Därför säger två (?) av Amerikanerna att de trodde BO kunde ha kniv. Ingen har sett kniv men det kunde han ha haft.
-sedan blev Jafar* misshandlad och det menar åklagaren är grovt och inte i proportion till det påstådda hotet BO utgjorde.
Citera
2019-07-29, 10:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
De bad ju dem gå och bad dem sluta följa efter typ tio gånger, men hazarerna var på dem som illrar. Helt jävla rätt egentligen att de fick smaka asfalt, men jävligt korkat av jänkarna att själva filma situationen och dessutom lägga upp filmen på nätet.
Amerikanerna la ut sin film efter att en annan mobilfilm publicerats på TMZ. I den första filmen ser man hur ASAP Rocky och hans team slänger afghanen och sedan överöser honom med sparkar och slag (https://www.tmz.com/videos/070119-asap-rocky-4583541-0-3tkdh5vx/).
ASAP Rocky la då ut sin egen film där han har redigerat bort alla de delar där de själva agerar mot afghanen. Polisen sitter på komplett filmmaterial där de från början till slut kan följa händelseförloppet.
Citera
2019-07-29, 10:45
Medlem
Citat:
Men det kände ju inte Rocky & Co till men afghanen visste numret så det är väl han som ska ifrågasättas varför inte han ringde.
Men det frågar de honom och han svarar ungefär samma sak att han inte vet.
Jag tror att alla inblandade egentligen tjafsade om droger och därför ville de inte ha dit polis.
Någon sms:ar lite hintande att i fortsättningen ska drogerna finnas på plats.
Ungefär som att det blev strul när de skulle fixa droger själva.. bara en teori
Citera
2019-07-29, 10:47
Medlem
Citat:
Klart han var jobbig, det ser man ju.
Att vara jobbig eller stalka någon kan ju vara olagligt, men ingen anmälde honom då vilket är graverande för påståendet om att BO utgjorde ett hot mot liv och hälsa. För det är vad självförsvarsgrejen bygger på.
Jobbig, tjatig och ev knuffat på någon samt kastat hörlurar är inte hot mot liv och hälsa. Därför säger två (?) av Amerikanerna att de trodde BO kunde ha kniv. Ingen har sett kniv men det kunde han ha haft.
-sedan blev Jafar* misshandlad och det menar åklagaren är grovt och inte i proportion till det påstådda hotet BO utgjorde.

När en liten spinkig afghan går till angrepp mot tre svarta killar där en är stor som ett kylskåp då är det rationellt att anta att han har något i bakfickan för att våga göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in