Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Jag gissar att man vill ha åtminstone tre livvakter med sig för ett proffsigt skydd? Två som kan hantera jobbiga situationer, och en som tar iväg Rocky från platsen?
Ska man ha tre livvakter i tjänst måste man väl ha med typ fem stycken så att de kan rotera i olika skift? Och om du åker utomlands så är det nog inte de vanliga timlönerna heller. Livvakterna kan ju inte åka hem efter avslutat skift, plus att man stötvis jobbar väldigt många timmar under resan på udda tider.
Så det är kanske inte orimligt att det kostar hundratusentals kronor i veckan för ett fulltäckande och proffsigt livvaktsskydd? Även en miljonär frestas nog då att ta med sig sin storvuxna polare om han åker till ett land där han inte kan föreställa sig att livvakten behöver hantera mer än skrikande fans som vill ha autografer?
Ja, 3 är väl det minsta kravet, speciellt om den jobbiga situationen är på liv och död, så jag skulle nog säga att istället för minst 5 för att runda så säg 6 stycken, där en byts av varje 5:e timme eller något sånt ovanpå att om någon av dem blir skadade eller sjuka så ska det inte påverka skyddet.
Så absolut, det är nog frestande att ta ekonomiska genvägar vilket i sin tur är livsfarligt, för som jag påpekade tidigare tänk om det inte var en spinkig afghan som ville köpa/sälja droger av dem utan någon som Mijailo Mijailović, Mattias Flink eller Thomas Quick som de hade stött på.
Det hade nog kunnat slutat riktigt jävla illa