2019-07-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Det fungerar att ringa 911 i Sverige, 90 000 med. Säkert något annat nummer med där du kopplas direkt till 112. Tror det går i nästan hela världen med 911.
yes
Jag har ringt 112 i London tex
Citera
2019-07-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Här måste jag slänga in en brasklapp, det är normalläge att afghaner och somalier bär kniv, så det är ett naturligt antagande som är fullt rimligt.
men är det många ensamkommande afghaner som knivar folk i Hollywood där Kändisen bor nu? Eller i NYC? Är det normalläge där och har Kändisen verkligen fog för det antagandet eller är det bara ett sätt att försöka få detta till en livshotande situation?
Senast redigerad av Yanii 2019-07-29 kl. 09:44.
Citera
2019-07-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Så skulle du ha gjort alltså. Och hur hade en drogpåverkad tidigare knivdömd afghan gjort? Fick ni lära er det på kursen?
Nej det fick vi inte.

I det här läget hade jag ju ingen aning om att galningen knivat folk förut och jag ser ingen kniv så jag agerar bara på det sätt som känns lämpligast.
Citera
2019-07-29, 09:34
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Nej det fick vi inte.

I det här läget hade jag ju ingen aning om att galningen knivat folk förut och jag ser ingen kniv så jag agerar bara på det sätt som känns lämpligast.

Intelligent
Citera
2019-07-29, 09:34
Medlem
Citat:
men är det många ensamkommande afghaner som knivar folk i Hollywood där Kändisen bor nu? Eller i NYC?

Det relevanta är ju inte det, det måste du ju fatta, utan att det är känt att Sverige har drabbats av en våg av invandringsrelaterade knivbrott under de senaste åren och att till och med en polis blev huggen i nacken av en afghan just i S-holm för inte så länge sen. Sånt sprider sig.
Citera
2019-07-29, 09:37
Medlem
Citat:
Nej det fick vi inte.

Ok, så du håller tummarna och får se efteråt om det slutade med att du blev huggen eller inte. Det verkar vara en bra taktik.
Citera
2019-07-29, 09:40
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det som retar mig i den här historien är att jag som svensk skattebetalare ska behöva betala för showen. De enda brottsoffren är vi svenskar som tvingas stå ut med såna här lowlifes och deras gärningar.

Kasta ut amerikanen och afghanen och de andra inblandade ur landet omgående. Jävla pack allihopa!

Mm, amerikanens var på väg ut som venne varför de blev fasthållna, antagligen för att de vill ge afghanen någon slags rättvisa? (Som egentligen är något så ovanligt o som aldrig nånsin hänt i Sveriges brottsshistoria. Känns inte som folk brytt sig så mkt om det var en medelsvensson som fick spö för att han var för full heller liksom.)
Citera
2019-07-29, 09:40
Medlem
Citat:
Copy-paste från Wikipedia i all ära, det är ändå tre politiskt tillsatta domare och en juristdomare som ska döma av det här målet i tingsrätten. Politiker-jurister 3-1 alltså. Att nämndens kvalitet är så låg att den inte kan påverka så mycket är en annan sak.

http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domstolarna/Tingsratt/

Länken och citatet kommer från www.domstol.se
Inget Wiki
Citera
2019-07-29, 09:43
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
men är det många ensamkommande afghaner som knivar folk i Hollywood där Kändisen bor nu? Eller i NYC?
Det har jag ingen aning om, ej heller har jag någon aning om vad någon annan vet eller tror.
Allt JAG vet (jag jobbar inom blåljus, så jag har rätt god verklighetsuppfattning) är att vissa etniciteter är höggradigt sannolikt beväpnade med kniv eller pistol - och därmed har jag en högre beredskap att nyttja grovt/dödligt våld i nödvärn.
Citera
2019-07-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Rapparen får ta sitt straff. Och hans inkompetenta livvakt borde byta jobb. Skivbolaget borde väl ha bättre koll på sina artister, man ser inte några "stora" artister käka hamburgare ute på stan.
Det som hände här kunde ju lika gärna hänt i någon annan stad på rapparen turné.
GW borde sluta gnälla på polisen. Han fick ju faktiskt sparken som polisprofessor eftersom han aldrig var på kontoret utan hemma och skrev deckare. När han samtidigt hade hög lön.

Enligt wikipedia står det att han gick i pension vid 67 års ålder. Rimmar ganska illa med påståendet om att han fått sparken...
Citera
2019-07-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Livvakten gjorde inget fel enligt åklagaren.
Har jag heller inte påstått (sett ur vilket uppdrag han säger sig ha haft från sin arbetsgivare så menar jag att han gjort allt annat än rätt, men det är en helt annan fråga). Men det är samma åklagare som också, för att använda samma uttryck, anser att MÄ inte gjort något fel.

Poängen är att det är livvakten som startar den fysiska delen av händelsen, som sedan eskalerar för att till slut resultera i det som åklagaren valt att åtala för. Det är alltså felaktigt att påstå att det hela börjar med att MÄ kastar sina lurar på livvakten, vilket har framförts från olika håll i tråden.
Citera
2019-07-29, 09:46
Medlem
Citat:
Det relevanta är ju inte det, det måste du ju fatta, utan att det är känt att Sverige har drabbats av en våg av invandringsrelaterade knivbrott under de senaste åren och att till och med en polis blev huggen i nacken av en afghan just i S-holm för inte så länge sen. Sånt sprider sig.
Aha, och det vet Kändisen och hans kompisar menar du. Ja, kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in