2019-07-28, 23:11
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Vem utav dessa var påtänd och källa på detta har du naturligtvis ?

Eller ska vi fortsatt gissa på att den skadade var påtänd, hade en kniv, en handgranat eller Alfons Åberg i fickan ?
Om en sparris till afghan väljer att mucka med en 150 kilos neger är det inte red bull han går på.
Citera
2019-07-28, 23:11
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mitt intryck är du då bör räknas in i den kategorin du beskriver.
Antingen är du trög, eller annars lyssnar du medvetet inte på vad andra säger.

Det står dig naturligtvis fritt att lyssna eller läsa vad alla skriver. För andra är ju alla exklusive dig själv.
Citera
2019-07-28, 23:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det sannolika är att de gick så långt som krävdes för att få stopp på honom, varken mer eller mindre. Eller tror du seriöst att han t.ex. skulle ha gett sig efter att Rocky kastade iväg honom som en vante?

Det är något som rättsväsendet inte håller med dig om, men vi får se vad som bestäms under rättegången.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Narkomaner brukar inte kalla på polis. Tycker du att det är svårt att förstå en så enkel sak?
Tvärtom har jag aldrig förvånats över att afghanen inte ringde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
jag kan hålla med dig om han verkade dryg. Lite som alla de människor som hatar på Twitter (skriver till Annie m.m.) Man kanske ska skicka ASAP på dem.

Och om du tänker på hur han har behandlat sina tidigare offer, t.ex. stuckit dem med kniv, är det bara lite drygt eller totalt livsfarligt och hänsynslöst? Ser du någon risk för att detta skulle hänt igen i detta fall om han inte blivit sänkt?
Citera
2019-07-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är något som rättsväsendet inte håller med dig om, men vi får se vad som bestäms under rättegången.

Som jag har skrivit är det självklart att vår politiska domstol kommer döma Rocky, det är inte vad diskussionen handlar om.
Citera
2019-07-28, 23:19
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Du menar förutom att jag faktiskt försöker vara opartisk och inte försvarar någon av parterna.
Inte försvarar någon av parterna? Jo tjena:
Citat:
Nej, bara för att man använder droger så förtjänar man inte att bli slagen precis som att man inte förtjänar att bli slagen och sparkad på bara för att man vill bli kompenserad för sina förstörda hörlurar.
Du har förövrigt inte lyckats presentera några bevis för att livvakten hade sönder hörlurarna och att det hela var oprovocerat. Du hittar på saker för att ställa Mustafa Jafari i bättre dager, du är 100% bevisat partisk.
Citera
2019-07-28, 23:21
Medlem
Citat:
Som jag har skrivit är det självklart att vår politiska domstol kommer döma Rocky, det är inte vad diskussionen handlar om.

Det är väl självklart att en domstol ska ramas in av den politik som förs. Vi röstar för hur ett land ska styras och fungerar och då ska självklart konsekvenserna av ett handlande synkas också.

Oavsett så hade väl knappast ASAP gått fri om det skett i USA?
Citera
2019-07-28, 23:23
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Mkt märklig tråd denna. När man läser om bakgrunden och ser filmmaterialet och bilderna på BO så är två saker solklara:

1) BO är ett 1:a rangens drägg som aldrig skulle släppts in och tyvärr inte utvisats,
2) ASAP Rocky & co har 3 mot 1 misshandlat en liggande person med slag och sparkar och BO har skurits på armarna (av allt att döma med en trasig flaska). Minst 2 av R & co kommer därför att fällas för misshandel.

Vad jag inte begriper är hur normalbegåvade personer här inte kan ha båda tankarna (1) och (2) i huvudet samtidigt.
Du har nog samma inställning som de flesta innan de har läst på om bakgrunden till bråket. Då uppstår problematiken kring hurvida Rockys entourage kan agerat i självförsvar eller ej.
Jag tyckte precis som dig innan jag läst förundersökningen.
Citera
2019-07-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det är väl självklart att en domstol ska ramas in av den politik som förs. Vi röstar för hur ett land ska styras och fungerar och då ska självklart konsekvenserna av ett handlande synkas också.

Nu är det mer än så, det är politiker som dömer och det är politiker som påverkar hela rättsprocessen från polisarbete till åklagarens arbete och slutligen rättens. Detta trots allt tal om politiskt oberoende.
Citera
2019-07-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob

Jo det är rätt uppenbart att han hade friats i USA.
Citera
2019-07-28, 23:28
Medlem
Citat:
Nu är det mer än så, det är politiker som dömer och det är politiker som påverkar hela rättsprocessen från polisarbete till åklagarens arbete och slutligen rättens. Detta trots allt tal om politiskt oberoende.

Så ASAP-fallet är ett politiskt spel menar du eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in