2019-07-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I så fall skulle jag också prova string. Jag vet att det är lite off-topic, men stringtrosor är fasen det sista kvinnliga som finns idag. Allt annat har killar tagit över. Fan nu för tiden är det till och med OK för kille att gnälla över menssmärtor.

Men ja, skämt åsido, dina kläder sänder ut signaler. Givetvis skulle du ha rätt att gå i flanellskjorta och jeans som tjej, men alla skulle ju tro att du är lesbisk direkt. Så kläder har ett signalvärde. Och kommer påverka hur folk beter sig mot dig.

Det kanske sänder ut signaler, men om någon beter sig fel mot mig pga mina kläder så är det den personen som det är fel på tycker jag...
Citera
2019-07-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Det handlar inte om seximpulser utan om anständighet och hygien. Kräver du att få ha bar överkropp på kontoret? Korta shorts på fin restaurang?
När det begav sig så skylde mini-kjolen bra mycket mindre än de där shortsen hon hade på sig. Ju kortare minikjol desto gladare herrar. Å andra sidan fanns knappt några invandrare som retade sig på vårt mode. Återgår vi till minikjol-modet kommer inte en enda tjej mellan 13 och 25 få åka buss.
Citera
2019-07-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Om du stör dig på hud tycker jag du kan hålla dig inomhus. Ska du handla kan du gå till 7/11 efter kl 21.00.

Ja, det är ju ett alternativ, men eftersom jag som sagt är ganska säker på att jag har en majoritets syn på hur folk ska vara klädda ute i det offentliga, så tycker jag det är bättre om alla små nudister istället anpassar sig efter min uppfattning. Ja, jag är helt seriöst ärligt talat.
Citera
2019-07-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Nu hade hon inte bar överkropp och hon åkte buss så du får gå tillbaka till ritbordet och konstruera en bättre halmgubbe.

Så klädkoder på buss är förtryck men annars helt okej? Okej, du kan ju försöka få ok på att sitta med bikini-topp på kontoret. Lika illa som bar överkropp.
Citera
2019-07-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När det begav sig så skylde mini-kjolen bra mycket mindre än de där shortsen hon hade på sig. Ju kortare minikjol desto gladare herrar. Å andra sidan fanns knappt några invandrare som retade sig på vårt mode. Återgår vi till minikjol-modet kommer inte en enda tjej mellan 13 och 25 få åka buss.

Eftersom Ribbing klart var emot minikjolsmodet, så anser även jag att det bör vara förpassat till historien. Jag har börjat förälska mig i Ribbing denna helg.
Citera
2019-07-28, 20:09
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, det är ju ett alternativ, men eftersom jag som sagt är ganska säker på att jag har en majoritets syn på hur folk ska vara klädda ute i det offentliga, så tycker jag det är bättre om alla små nudister istället anpassar sig efter min uppfattning. Ja, jag är helt seriöst ärligt talat.
Du är lite fixerad vid nakenhet va? Återigen, kvinnan hade kläder på sig och du kan ge dig fan på att majoriteten av svenskarna, skiter högaktningsfullt i om en tjej visar magen på bussen. Den del som har problem har sina rötter i patriarkala skitsamhällen eller möjligen strikt religiösa enklaver på landsbygden.
Citera
2019-07-28, 20:12
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Så klädkoder på buss är förtryck men annars helt okej? Okej, du kan ju försöka få ok på att sitta med bikini-topp på kontoret. Lika illa som bar överkropp.
Så all klädsel som inte funkar på kontor ska förbjudas på bussar?
Burka, hantverkarbyxor, shorts, keps, adidasbrallor, batikklänning, trasiga jeans... blir rätt glest på bussen om du får bestämma
Citera
2019-07-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det blir ju inte så intressant att diskutera när du använder en ohederlig retorik. Jag kommer inte från något av de där länderna. Och jag välkomnar inte destruktiva kulturer.

Media blåser upp det här stort och håller helt och hållet på den här bortskämda 19-åringen, när hon uppenbarligen hade en högst tveksam klädsel. För det lär ju alla svenskar med en normal känsla för vad som är anständigt anse. Och jag försvarar chaufförens rätt till en åsikt. Kanske var det lite hårt att helt vägra bussresan, även om en bussresa inte är hela världen. Men det kan ju också varit av ren omtanke, som sagts i tråden, om chauffören misstänkte att det skulle kliva på muslimer som kanske utnyttjar läget med en halvnaken ensam tjej på bussen.

Jag tycker att om man vill göra en insats är det ju inte så effektivt att dutta runt och bli upprörd över symptomerna, utan orsaken. Om det nu är som vi misstänker, att det är en invandrare som kör bussen. Och invandraren anser att hon är för lättklädd. Oavsett om det beror på något han läst i Koranen, eller att han var omtänksam om sin passagerare pga ev andra passagerare på bussen, så är ju grundorsaken i båda fallen samma - invandringen från muslimska länder, och integrationen av dem. Detta är ju vad media bör diskutera. Istället fokuserar man på att en busschaufför hade "fel" åsikt, och kränkte en 19-åring, som ju knappt någonting om livet.

Fokus har alltså igen hamnat på att någon hade "fel" åsikt. När det väl dels egentligen inte var en så dålig åsikt. En ganska sund åsikt. Och varför är det viktigt att alla ska samma åsikt? Varför fokuserar media hela tiden på att hänga ut folk med "fel" åsikt?

Media tycker att busschauffören hade fel. Resenären var inte för lättklädd. Och chauffören är alltså enligt vår misstanke muslim.
Media tycker att SD generellt har fel. Men i den här frågan kan jag tänka mig att många SD-väljare tycker att hon var för lättklädd, eftersom att SD är mycket konservativa.
Så media anser sannolikt att både den muslimska chauffören och SD har fel. Och då blir det ju lite förvirrat för oss åskådare.

Det media, istället för att utbilda befolkningen i vad som är rätt åsikter, skulle kunna fokusera på, är ju om det finns någon fog för chaufförerna ord, och ev omtanke? Och vad kan det bero på? Kan det vara så att vi har tagit in för mycket muslimska invandrare? Har de integrerats i den svenska kulturen? Varför inte? Finns det några beslut från Sveriges styre hur dessa ska integreras på ett bättre sätt? Varför tillåts burka i det svenska samhället? Osv.

Och varför fokuserar media på människor som inte vet och kan så mycket, som den unga tjejen i det här fallet? Varför inte lägga en större fokus på någon som har historisk och nutida erfarenhet av typ klädsel, dvs någon som kan säga något med betydelse och tyngd, och inte bara säga att den är kränkt.
O sällsynta röst, väl talat!

PK-samhällets högaktade 'acceptans' och 'tolerans' är bara finare ord för likgiltighet. Den som protesterar mot individers krav på nakenhet i det offentliga rummet, eller burkor och burkini för den delen, tillrättavisas av 'de toleranta'.
Citera
2019-07-28, 20:14
Medlem
Citat:
Burka, hantverkarbyxor, shorts, keps, adidasbrallor, batikklänning, trasiga jeans... blir rätt glest på bussen om du får bestämma

Bar kropp är det som borde förbjudas, om man sedan väljer att använda sig av burka för att uppnå det, eller adidasbrallor, det väljer man själv. För övrigt anser jag att "fila" är fult, så det borde också förbjudas.
Citera
2019-07-28, 20:16
Medlem
Citat:

Visa gärna var jag påstod det.
Citera
2019-07-28, 20:17
Medlem
Citat:
Du är lite fixerad vid nakenhet va? Återigen, kvinnan hade kläder på sig och du kan ge dig fan på att majoriteten av svenskarna, skiter högaktningsfullt i om en tjej visar magen på bussen. Den del som har problem har sina rötter i patriarkala skitsamhällen eller möjligen strikt religiösa enklaver på landsbygden.

Min husgud Ribbing hade tyckt att det var olämpligt, och jag anser henne vara en bra mätare över svensk kultur. Ja, det är ohygieniskt och äckligt med bar hud under varma dagar. Därför gillar jag inte när det tvingas på mig, om jag väljer det själv är det ok. Jag skulle aldrig drömma om att inte ha tröja på mig när jag åker buss, oavsett gradtal på vädret. Jag skulle aldrig drömma om att ha bar överkropp på matvarubutiken.
Citera
2019-07-28, 20:17
Citat:
Ursprungligen postat av Flippaas
Det kanske sänder ut signaler, men om någon beter sig fel mot mig pga mina kläder så är det den personen som det är fel på tycker jag...
Det tycker nog vi andra också, vi har lagar för att hantera sånt. Man måste dock se det ur ett grodperspektiv, om asfalten är grön bör man inte korsa vägen utan att se åt båda hållen. Jag förespråkar ingen sharia här, men finns det ingen självbevarelsedrift hos er kvinnor? Samma sak som gör att ni inte behöver kork på gaffeln? Ett vått finger i luften? Man ska bejaka sina fördomar, då slipper man mycket av den pådyvlade mångkulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in