2019-07-28, 19:36
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar mina "påståenden" som att livvakten lyfte upp afghanen och kastade iväg honom?

Finns FUP:en från sidan 222 har jag för mig.

Eller vad sägs om mitt "påstående" om att det inte fanns några vittnen som såg någon kniv?

Det är bara o läsa hela FUP:en, det nämns aldrig att någon såg en kniv.
Dina påståenden om att ASAP Rocky och/eller co. (oprovocerat) skulle ha tagit sönder Elvisturkens (icke stulna) hörlurar.
Citera
2019-07-28, 19:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Om han är ett brottsoffer eller en brottsling är inte svart eller vitt utan en bedömning av sannolikheten för olika saker och där kommer bedömning av hans karaktär och historia in.

Samt bevismaterial, och materialet pekar mot att han agerade föll inom nödvärn enligt det oklippta materialet samt inspelningen från Max egna övervakningskameror.

Åtminstone så är det, det beslut som har fattats.
Citera
2019-07-28, 19:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är väl ingen som har påstått att någon såg en kniv heller men det som sagt är att det fanns goda skäl att misstänka att afghanen hade kniv och att Rocky var rädd för det vilket framgår i FUP.

Finns ett par som har tjafsat om kniv, banan tjafsade bland annat om att en kniv magiskt skulle kunna finnas i afghanens byxor och på brottsplatsen ovanpå att det har varit några avstickare som har försökt framställa det som att en kniv var relevant till det hela.
Citera
2019-07-28, 19:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag kan bara spekulera i att snålheten kanske bedrar visheten? Ett gäng med riktigt professionella livvakter lär väl kosta en bra slant per vecka?
Jag tror det är hans polare och inte ett proffs.
Citera
2019-07-28, 19:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Dina påståenden om att ASAP Rocky och/eller co. (oprovocerat) skulle ha tagit sönder Elvisturkens (icke stulna) hörlurar.

Nu hittar du på, jag har enbart nämnt livvakten som den som har skadat eller haft sönder hörlurarna och det har jag även nämnt som att det skedde när livvakten lyfte upp afghanen i nacke/hals med bägge sina händer och sedan kastat iväg honom.

Jag har även sagt att det troligen inte hade blivit mer tjafs om livvakten hade lyft honom i en arm eller dylikt alternativt om hörlurarna inte vart skadade/förstörda.
Citera
2019-07-28, 19:41
Medlem
Citat:
Finns ett par som har tjafsat om kniv, banan tjafsade bland annat om att en kniv magiskt skulle kunna finnas i afghanens byxor och på brottsplatsen ovanpå att det har varit några avstickare som har försökt framställa det som att en kniv var relevant till det hela.

Det låter mer som du kör med halmgubbar och förvanskar påståenden och det är därför du inte kommer med riktiga citat.
Citera
2019-07-28, 19:41
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Ta upp en telefon och börja fippla med den innebär att man tappar närvaro i vad som händer i en pressad situation. Hade varit i USA hade han nog dragit vapen med dödlig utgång.

På Max inträffade väl den första incidenten? Söka skydd i en grupp människor tycks fungera dåligt mot drogpåverkade kaozblattar.
Ingen beskriven våldsam incident händer inne på Max. Det fanns gott om tid att ta upp telefon och ringa polisen. De hade tid att filma och de var flera stycken som hade möjlighet att ringa.
Citera
2019-07-28, 19:42
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Precis, om man är livvakt så bör man ju känna till nödnummret. Att inte känna till det verkar ju minst sagt vara ett tecken på att man bara anställt ett random drägg som livvakt (om det nu ens stämmer att man inte känner till det).
Ingen av dem kände till nödnumret. De säger detta i förhören om du läser FUP.
Citera
2019-07-28, 19:43
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag menar inte ens att åklagaren skulle ha gett gruppen reseförbud för detta vilket du verkar tro. Åklagaren skulle ha släppt honom för att forsätta arbeta som artist, turné i Europa fram till rättegång då. Samma borde gälla piloter, affärsmän, ingengörer som arbetar på resande fot och inte slösa bort resurser på detta vis. Det är normal misshandel efter en grov provokation utan större återfallsrisk hos Rakim Mayers och det ska senare prövas i domstol, det finns gott om bevisning och det finns ingen anledning att tro att han inte inställer sig vid en rättegång. Dyker inte Rakim Mayers upp så får han ännu fler problem. Sen kan man också ta en närmare titt på orsakerna och vem detta afghanska kriminella offer är som åklagare och göra samhället en tjänst, har har makt att fatta beslutet. Signalerna han nu skickar är att dessa gossar som stryker omkring höga på våra gator är fredade, låt dom hållas även om dom hotar eller angriper dig.
Du svarade inte på något av mitt inlägg men jag vidhåller att USA inte hade lämnat ut Rocky för det här om han kom tillbaks.
Citera
2019-07-28, 19:43
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Du har så jävla fel där, Reinfeldt och Alliansen plus miljöpartiet är de som bär ansvaret, Socialdemokraterna har inte rättat till det men den som bär ansvaret är Alliansen då det var de som öppnade upp portarna under perioden 2006-2014 med hela sitt öppna våra hjärtan snack.

Samtidigt som det även var Moderaterna med Carl Bildt som rev Luciabeslutet på 1990-Talet.

Försök inte flytta ansvaret för skiten till de som tog över efteråt.

Ja Reinfeldt är medansvarig exakt som alla andra bilderbergare och elitklubbsmedlemmar som sålt ut det här landet.

Men Löfvén är tamejfan ansvarig för Afghanerna det skedde under hans watch. Sluta med partisnacket. Demokrati är numera en chimär.

Och Åkesson är skyldig till passivitet. Han borde anordna massiva demonstrationer som ledare för nära på 20 % av befolkning och sannolikt 30% av alla äkta Svenskar. Och för 50% av alla Svenska män över 40.
Citera
2019-07-28, 19:44
Medlem
Citat:
Samt bevismaterial, och materialet pekar mot att han agerade föll inom nödvärn enligt det oklippta materialet samt inspelningen från Max egna övervakningskameror.

Åtminstone så är det, det beslut som har fattats.

Det är din tolkning men det finns t.ex. ingen som sett Rocky skära afghanaset med flaskorna.
Citera
2019-07-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ingen beskriven våldsam incident händer inne på Max. Det fanns gott om tid att ta upp telefon och ringa polisen. De hade tid att filma och de var flera stycken som hade möjlighet att ringa.

Varför gjorde inte afghanen det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in