2019-07-28, 15:46
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Nej han skulle, beväpnad eller ej, inte börjat bråka och försöka få bort den störande personen utan som jag skrev innan sätta sitt skyddsobjekt i säkerhet. Hur tror du kungens livvakt hade gjort?

Hade han gjort detta hade ASAP kunnat fullfölja sin turné. istället för att vara åtalad och sitta i finkan.

Frågor på det?
Som jag sa tidigare, han gjorde det bästa han kunde efter förutsättningarna. Menar du att att 150kg neger skulle springa ifrån en påtänd afghan med sitt skyddsobjekt på axlarna? Jag tänker inte försvara vad han gjort eller borde ha gjort.

Den dagen Kungen går på Max och äter hamburgare med knarkande afghaner kan vi diskutera hans livvakt. Eller varför inte jmf med vad secret service hade gjort när du ändå fantiserar.
Citera
2019-07-28, 15:49
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Länka gärna till videon som visar det och vittnens utsagor. Svårt att förstå varför en livvakt helt omotiverat tar strypgrepp på folk men det var ju trots allt en neger.

...puttar....det låter våldsamt. Är du säker på att det inte var en kram han fick?

Övervakningskamerorna finns ej tillgängliga för allmänheten, men du kan lösa fupen där samtlig information finnes.
Citera
2019-07-28, 15:49
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Precis, rätt ska vara rätt så ta reda på fakta innan du försvarar Löfven.

Dela gärna med dig av de fakta du har eller tror att du har i så fall. Länka till en utskrift av konversationen.

Kom bara inte med TTs återgivning av vad pressekreteraren sagt att Löfven skall säga till presidenten. Det var ingen återgivning av manus. Om du inte kan skilja på ett sådant TT-meddelande och fakta om vad som i detalj sagts och inte sagts i en konversation så skall du kanske vara försiktig med vad du säger här, och i övriga livet?

Förklara sedan också gärna hur abolition överhuvudtaget skulle kunna användas för att släppa någon ur häktet i väntan på rättegång (vilket jag tror att konversationen skulle handla om, men här är ju källan Trumps uttalanden så...)? Det går inte.
Citera
2019-07-28, 15:50
Medlem
Uppgifter har framkommit om den afghanske man som misstänkts ha blivit misshandlad av hiphopartisten A$AP Rocky med följe. Bland annat bär migranten på en halstatuering som hyllar islamistisk terrorism.

Samhällsnytt har nyligen uppmärksammat förundersökningsprotokollet kring det mycket omdiskuterade bråk som ägde rum i centrala Stockholm i slutet av juni. Sedan artikeln publicerades har det framkommit fler uppgifter ur det över 550 sidor långa förundersökningsprotokollet.

https://samnytt.se/asap-afghanen-har-kopplingar-till-islamistisk-terror/
Citera
2019-07-28, 15:52
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Övervakningskamerorna finns ej tillgängliga för allmänheten, men du kan lösa fupen där samtlig information finnes.
Orkar inte ta mig igenom 500-600 sidor och därför bad jag dig citera vad vittnen sagt och vilka dessa var. Vilka sidor i fupen är aktuella?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Dela gärna med dig av de fakta du har eller tror att du har i så fall. Länka till en utskrift av konversationen.

Kom bara inte med TTs återgivning av vad pressekreteraren sagt att Löfven skall säga till presidenten. Det var ingen återgivning av manus. Om du inte kan skilja på ett sådant TT-meddelande och fakta om vad som i detalj sagts och inte sagts i en konversation så skall du kanske vara försiktig med vad du säger här, och i övriga livet?

Förklara sedan också gärna hur abolition överhuvudtaget skulle kunna användas för att släppa någon ur häktet i väntan på rättegång (vilket jag tror att konversationen skulle handla om, men här är ju källan Trumps uttalanden så...)? Det går inte.

Det är uppenbart att du har som agenda att stoppa huvudet i sanden och då spelar inga fakta någon roll för dig, du bara förnekar och förnekar.
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Att livvakten lyfter i afghanen inne på MAX, står det i FUP?

I de inledande förhören nämner de inget om detta. Jag har svårt att tro att denna händelse skulle gå vare sig personal eller kunder förbi och varför skulle afghanerna underlåta att nämna detta?

Men om man antar att detta är sant, så låter det som att livvakten markerade mot påtända afghaners arroganta ovana att försöka tränga sig före i kön. Han borde isåfall få ett livslångt löfte om att alltid få äta gratis på MAX. Enkelt att utfärda, eftersom han ändå aldrig kommer att sätta sin fot i detta land mer.

Det står faktiskt i Fupen. Märkligt att många missar detta.

Jag vet av egen erfarenhet att dessa rappare åker runt, beter sig som horungar och tror de ska komma undan med det.
En misshandel är en misshandel.
Citera
2019-07-28, 15:53
Avslutad
" Världsartister bojkottar Sverige. Trump tweetar om det och får tiotusentals kommentarer, gillamarkeringar och retweets ". https://www.expressen.se/tv/nyheter/sa-levde-19-aringen---fore-asap-rockys-attack/
Citera
2019-07-28, 15:55
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Orkar inte ta mig igenom 500-600 sidor och därför bad jag dig citera vad vittnen sagt och vilka dessa var. Vilka sidor i fupen är aktuella?

Du får väl läsa fupen om du vill bli tagen på allvar

Det finns en sektion med massa printscreens från övervakningskameror inne på max, samt transkribering av händelseförloppet. Orkar inte sitta och förklara en 500-sidig FUP för ett klappmongo på FB.
Citera
2019-07-28, 15:55
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Mer på samma tema. Ovan är alltså TTs återgivning av vad pressekreteraren sagt att Löfven kommer att säga...

Inga detaljer om vad han sedan sagt, inget om vad ”beskrivningen” omfattat o s v.

Så, återigen, ingen uppgift om att Löfven skall säga/har sagt till Trump att abolition inte finns, vilket skulle ha varit en lögn. Att säga att regeringen inte kan ingripa är däremot ingen lögn, då det stämmer. Abolition kräver synnerliga skäl. Finns inte. Det här är en simpel misshandel.

Du missade att jag även tog med ett officiellt skriftligt uttalande från regeringen där man skriver att regeringen inte kan "interfere in legal proceedings".

"Synnerliga skäl" avgörs helt efter regeringens godtycke utan att det finns nån praxis eller ska motiveras. Det kan inte överprövas i efterhand. Så det spelar ingen roll om vad någon utanför regeringen tycker är "synnerliga skäl" eller inte.

Så när man säger att man "varken kan eller vill", så kan man inte enbart pga att man inte vill.

Det är lustigt hur vettet går ur folk så fort som Trump är inblandad. Då ska den mest befängda ståndpunkt försvaras till sista blodsdroppen, kosta vad det vill. Det spelar ingen roll hur fel man har, Trump får inte vinna!

Är det inte bara att släppa detta med "Löfven hade fel, han borde formulerat sig annorlunda"?
Citera
2019-07-28, 15:56
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Som jag sa tidigare, han gjorde det bästa han kunde efter förutsättningarna. Menar du att att 150kg neger skulle springa ifrån en påtänd afghan med sitt skyddsobjekt på axlarna? Jag tänker inte försvara vad han gjort eller borde ha gjort.

Den dagen Kungen går på Max och äter hamburgare med knarkande afghaner kan vi diskutera hans livvakt. Eller varför inte jmf med vad secret service hade gjort när du ändå fantiserar.

Jag började diskussionen med att han inte är en riktig livvakt. men hade haft en från secret service hade de inte utsatt sig för detta. Ja jur skulle det se ut om kungen började slåss för att inte livvakten gjorde ett bra jobb. Kungen kan iof inte bli åtalad för något så länge han är kristen potostant! Det blir värre konsekvenser för kungen om han byter religion än om han mördar någon.
Citera
2019-07-28, 15:57
Medlem
room6527s avatar
Tjenis.

Kanske en ögonöppnare i detta fall med de mystiska skärskadorna på parasit-harzaren.

Vår grabb kom hem ganska ledsen efter ett fall från sitt skateboard där han dessutom lyckades kvadda sin mobil i fallet så att displayen trasades sönder i bitar. Tack vare detta fick vi tillbringa c:a 10 tim på Karro (jävla skitsjukhus) då han fick flera skärsår av displayen (Samsung) när han lyckades landa på mobilen i fallet, hur nu fan det gick till. Glasskärvorna var typ A4-tunna men jävligt vassa så sköterskan satt med pincett och förstoringsglas .

Om ni kollar fup:en så syns det tydligt hur hazaren håller sin vita mobil i höger hand i början av fallet, han hade den inte i handen utanför Max utan den kom fram senare. Dels kan denna mobil ha uppfattas som kniv då den har kromlist runt om som blänker, sen kan lcd-displayen gått åt helvete i fallet och eftersom han kröp ihop ett kort tag efter fallet medan dom kickade på honom kan han ev ha skurit sig på sin mobils display. ( den krossade flaskan var längre bort på andra sidan Olofsgatan som dessutom saknade spår)

Observera - detta är en teori-men kolla bilderna i fup:en.
Jag kan dock garantera att en spräckt display är jävligt vass och otrevlig, jag skar mig själv på skiten när vi skulle plocka bort bitarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in