2019-07-28, 12:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Varför inte införa en stapel eller dylikt som visar hur mycket som behövs varje månad eller liknande? Själv hade ja kunnat tänka mig att donera mer om jag sett d behövts. Typ det saknas 1200 kr denna månaden för att täcka utgifterna. Hade lätt kunnat donera en slant för att bidra till att fylla upp stapeln/mätaren,,,

Enligt vad admin skriver i trådstarten så handlar det inte om "behövs" eller "täcka utgifter". Inget om driften som sådan alltså.

Det handlar om utveckling och det går inte att redovisa via en stapel.
Citera
2019-07-28, 12:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
...

Det jag som mångårig användare av detta fantastiskt sparsmakade forum i grått, och som inriktar sig på diskussion, reagerar på här är dessa gula blaffor till knappar för bön om donationer.

Donationer, fine. Skulle införts för länge sedan, men bort med den gula färgen. Inte ens forumreglerna tydliggörs så. Enkom den gula färgen gör att jag drar mig från att donera.
Citera
2019-07-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det jag som mångårig användare av detta fantastiskt sparsmakade forum i grått, och som inriktar sig på diskussion, reagerar på här är dessa gula blaffor till knappar för bön om donationer.

Donationer, fine. Skulle införts för länge sedan, men bort med den gula färgen. Inte ens forumreglerna tydliggörs så. Enkom den gula färgen gör att jag drar mig från att donera.
Vilken jävla gula färg.

Frågetecken.
Citera
2019-07-28, 12:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Vilken jävla gula färg.

Frågetecken.

Den jävla gula färgen som knapparna "Stöd Flashback" har

Utropstecken
Citera
2019-07-28, 12:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Could'nt agree more. Förhoppningsvis försvinner blaffan när nyheten om donationer satt sig, enormt störande.
Citera
2019-07-28, 14:00
Medlem
Hestapos avatar
Flashbacks ägare bör titta på möjligheterna för en stiftelse, det kan vara en klok framtidsvision som alternativ till avancerad skatteplanering. Det finns fördelar men en del nackdelar om man vill verka helt utan insyn..

https://bolagsformer.nu/starta-foretag/starta-stiftelse/

Det öppnar även för att kunna premiera individer som genom sina insatser främjar yttrandefriheten i landet lagom.
Citera
2019-07-28, 14:14
Medlem
paypal skulle vara bra, inte så het på bankgiro.
Citera
2019-07-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Du behöver ta reda på information om personen så att du kan avgöra om du vill bidra.
Jag har inte haft behovet att gräva så djupt så jag vet inte. Dela gärna med dig om du hittar något intressant i din research.
Det verkar som att ett antal skribenter är mer rädda för att ägaren ska kunna bygga upp en förmögenhetsmassa än att förlora yttrandefriheten.

Att förlora yttrandefriheten är gratis. Det är enbart att rösta på fel partier i allmänna val.
Citera
2019-07-28, 16:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
]Det verkar som att ett antal skribenter är mer rädda för att ägaren ska kunna bygga upp en förmögenhetsmassa än att förlora yttrandefriheten.
[/b]
Att förlora yttrandefriheten är gratis. Det är enbart att rösta på fel partier i allmänna val.

Det här är tragiskt. Dessa skribenter tror alltså inte ens på devisen vars forum de frekventerar. Varför då ens vara här?

Sedan handlar ju allt det här om utveckling av något som står för yttrandefrihet. Inläggen som är emot borde skrivas i KoAT.
Citera
2019-07-28, 16:38
Medlem
Citat:
Det här är tragiskt. Dessa skribenter tror alltså inte ens på devisen vars forum de frekventerar. Varför då ens vara här?

Sedan handlar ju allt det här om utveckling av något som står för yttrandefrihet. Inläggen som är emot borde skrivas i KoAT.
Visst är det märkligt.

Jag skulle aldrig registrera mig på ett forum som jag avskyr. Enbart för att sprida galla. Och tala om för alla i det forumet hur värdelösa de är.

Det är väl någonstans här vi finner skillnaden mellan Flashback och benligan.
Citera
2019-07-28, 16:50
Medlem
Egentligen är donerandet en icke-fråga. Gillar du forumet och litar på ägarna Jan Axelsson et al, donera en slant. Tycker du forumet är piss och att du inte kan komma över att du fick ett inlägg raderat våren 2014, donera inget då.
Citera
2019-07-28, 16:51
Medlem
brianmolkos avatar
Vad händer om man minskar ner ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in