2019-07-28, 08:03
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Så "fula" tjejer kan bli avkastade för deras klädsel, men inte söta tjejer då?

Tro vad du vill. Jag har annat att göra, hinner inte käbbla mer om det nu.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2019-07-28 kl. 08:11.
Citera
2019-07-28, 08:16
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Täckningsgraden är ju densamma. Har svårt att se att det därför spelar någon större roll.
Du menar alltså att det borde vara otillåtet att bära shorts på allmänna kommunikationsmedel?

Du var mig en riktig stjärna......!
Citera
2019-07-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Det gör jag inte, därav att jag frågar. GW brukar påtala det med poliser som ”tas ur tjänst”. Det polisen och media utelämnar är just med full lön, vilket på inget sätt stävjar beteendet utan tvärt om uppmuntrar det. Det blir indirekt lön från skattebetalarna här då de vunnit upphandling om at köra landstigets kollektivtrafik. I den bästa av världar tar de hans eventuella lönekostnader från deras vinst.

Man kan inte ta någon ur tjänst och ta bort lönen utan att man är överens med facket.
I dessa fall så tar man personen ur tjänst för att man gjort bedömningen att personen inte ska representera bolaget till dess att deras utredning av händelsen är klar. Därefter kommer personen troligast att sägas upp på personliga skäl med gällande uppsägningstid arbetsbefriad.
Ev att de i sin utredning kan styrka att chauffören gjort sig skyldig till avskedsgrundande saker så blir han då avskedad med 2v varselperiod och därmed inte får någon uppsägningstid.
Inget av ovan ser jag som något som uppmuntrar till hans beteende.

Och vart annars skulle nobina ta en oväntad kostnad än från deras ev vinst? Sedan har förstås nobina budgeterat för ett visst antal personalärenden.
Citera
2019-07-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Så du stör dig på hennes välformade bröst? Om hon haft små eller hängpattar då?

Å fan så bara snygga människor kan klä sig hur som helst och visa 90 procent hud på offentliga platser ..fula fettos ska skyla sig.
Är väl fan bättre att alla klär sig anständigt.
Citera
2019-07-28, 08:27
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du har missat en sak !

Här i Sverige lär vi grabbar oss att respektera kvinnor ÄVEN om de går nakna över stan - förstår du då ??

Du måste lära dej att vi karlar i Sverige ser kvinnor som människor och har därför inga problem med vad de har på sig .

Vi har en rak seriös värdering utav kvinnan och hennes personlighet och skiter faktiskt i vilka kläder hon har eller inte har på sig .

Vi tänder på intelligens och inte på ett par tuttar , ett arsle eller hud .

I det här landet behöver vi mer än en naken kropp att titta på för att vilja ligga -e du med !?

I vårt land är vi så pass vana vid nakna människor så det är inte viktigt för oss .

Det viktiga för oss är hennes intelligens och speciella personlighet . Att man trivs ihop och gillar samma saker .

Om hon sen är halvnaken spelar väl ingen roll om det är varmt ute ?
Vi är ju vana att bada bastu ihop kvinnor och män , utan problem så wtf ...

Vi män är upplärda med att man skall respektera kvinnor med eller utan kläder , för de är människor -inte horor !

Lär dej detta , hur vi tänker här i Sverige eller åk till ett annat land och bosätt dej .

Det är Du som ser ner på kvinnor genom ditt hor-snack .
Det kallas för förtal och det kan du faktiskt bli anmäld för .
Då vet du ...

Det är inte meningen att svenska tjejer skall behöva bli påsatta utav överkåta invandrare bara för att de inte vet hur en naken kvinna ser ut .

Sagt av en brorsa till tre svenska systrar som jag vill skall slippa bli överfallna utav slödder .

Ni måste LÄRA ER att våra svenska tjejer får få klädda i typ bikini i det här landet utan att bli ansedda som horor.

Här i Sverige är kvinnor lika mycket värda - vilka kläder de än har .

På det viset är det , så lär Er förstå det , annars dra härifrån !

Man måste som kille kunna avstå att ligga med en tjej även om hon står framför dej i snygg bh och trosor ,
för hon kan vara någons syster eller någons flickvän och det gör att man måste tänka logiskt och gentlemannamässigt och behandla henne som prinsessa ( se men inte röra )
för hon är en människa -värd att respekteras även om hennes klädsel är lite naket .

Förstått !
Inga djuriska hoppa-på bruden-beteenden får ske !
Det är därför vi svenska killar har en mycket större respekt för kvinnor känns det som ...

Sagt av en bror ...
Reagerar man inte på en snygg brud som är lättklädd är man förmodligen kastrerad, sen i vilken omfattning går ju förstås att diskutera! Nä gentlemannastilen är nog få förunnat
Citera
2019-07-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Av ren nyfikenhet, hade du farit med samma moraliska överlägsenhet om hon gått runt i bikini, eller varför inte helt naken? Hur långt sträcker sig dina godtyckliga övertygelser?
På No Pants Subway ride dagen så åka det tunnelbana utan byxor i flertalet länder. Då dyker aldrig diskussioner om åkarnas vilja till sex/antalet partner upp.
I det här fallet är det en ensam kvinna som åkt buss. Då dyker diskussionen upp.
Citera
2019-07-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Men hade det varit en bikini så hade det varit okej?
Nu vet jag inte om du menar så, men många andra tycker nog det och det kan jag inte har förstå. Att man blir stött av någon som går runt med BH men blir inte stött av någon som går runt i bikini.

Jag tycker det är olämpligt att vara klädd i bikini på bussen.
Citera
2019-07-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Jag tycker det är olämpligt att vara klädd i bikini på bussen.

Det är stor stor skillnad i vad man tycker är olämpligt och vad som är förbjudet.
Men fint att någon erkänner att de förespråkar jante, att ingen ska få sticka ut. Heder åt dig!
Citera
2019-07-28, 08:39
Medlem
Svenskarna har importerat världens jihadister och så vill de leva ett normalt liv mitt i allt.Nej,det går inte .Det är helt enkelt omöjligt.Man måste vara på sin vakt hela tiden.Bussföraren fattade det som 99% av svenska folket inte gör.Kvinnan utsatte sig själv och bebisen(medvetet/omedvetet) för stor fara.Hon skulle kunnat bli våldtagen t ex .En muslim har enligt koranen rätt att våldta en sådan kvinna.
Citera
2019-07-28, 08:40
Medlem
Jermuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du har missat en sak !

Här i Sverige lär vi grabbar oss att respektera kvinnor ÄVEN om de går nakna över stan - förstår du då ??

Du måste lära dej att vi karlar i Sverige ser kvinnor som människor och har därför inga problem med vad de har på sig .

Vi har en rak seriös värdering utav kvinnan och hennes personlighet och skiter faktiskt i vilka kläder hon har eller inte har på sig .

Vi tänder på intelligens och inte på ett par tuttar , ett arsle eller hud .

I det här landet behöver vi mer än en naken kropp att titta på för att vilja ligga -e du med !?

I vårt land är vi så pass vana vid nakna människor så det är inte viktigt för oss .

Det viktiga för oss är hennes intelligens och speciella personlighet . Att man trivs ihop och gillar samma saker .

Om hon sen är halvnaken spelar väl ingen roll om det är varmt ute ?
Vi är ju vana att bada bastu ihop kvinnor och män , utan problem så wtf ...

Vi män är upplärda med att man skall respektera kvinnor med eller utan kläder , för de är människor -inte horor !

Lär dej detta , hur vi tänker här i Sverige eller åk till ett annat land och bosätt dej .

Det är Du som ser ner på kvinnor genom ditt hor-snack .
Det kallas för förtal och det kan du faktiskt bli anmäld för .
Då vet du ...

Det är inte meningen att svenska tjejer skall behöva bli påsatta utav överkåta invandrare bara för att de inte vet hur en naken kvinna ser ut .

Sagt av en brorsa till tre svenska systrar som jag vill skall slippa bli överfallna utav slödder .

Ni måste LÄRA ER att våra svenska tjejer får få klädda i typ bikini i det här landet utan att bli ansedda som horor.

Här i Sverige är kvinnor lika mycket värda - vilka kläder de än har .

På det viset är det , så lär Er förstå det , annars dra härifrån !

Man måste som kille kunna avstå att ligga med en tjej även om hon står framför dej i snygg bh och trosor ,
för hon kan vara någons syster eller någons flickvän och det gör att man måste tänka logiskt och gentlemannamässigt och behandla henne som prinsessa ( se men inte röra )
för hon är en människa -värd att respekteras även om hennes klädsel är lite naket .

Förstått !
Inga djuriska hoppa-på bruden-beteenden får ske !
Det är därför vi svenska killar har en mycket större respekt för kvinnor känns det som ...

Sagt av en bror ...

Bra där! Endast apmän tycker annat!
Citera
2019-07-28, 08:42
Medlem
(Ej läst hela tråden)
Vill tjejen gå omkring som en sex machine i Malmö finns det inga lagar eller någon praxis som hindrar henne. Oavsett vilken klädsel hon ståtar i, förutsatt att könsdelarna är dolda.
Visst kan man reta sig på busschaufförens förmynderi.
Sen kan jag tänka att han kände väl sina pappenheimare...dvs anade att det skulle kunna hända saker på hans buss som inte vore trevliga.
Citera
2019-07-28, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
Du menar alltså att det borde vara otillåtet att bära shorts på allmänna kommunikationsmedel?

Du var mig en riktig stjärna......!

Var skrev personen om ett allmänt förbud mot shorts?

Är det shorts som täcker lika lite som underkläder och ser ut såhär är det mindre trevligt för andra passagerare:
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qim...4f4fa4fedde587

Men finns ju shorts man kan bära som inte är sådär avslöjande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in