Citat:
Ursprungligen postat av
Vasilevo
Aktbilaga 99 är "Tilläggsprotokoll till 5000-K806954-19" och det är den andra filen om ASAP Rocky som någon tjomme har anmält och docdroid senare raderat. Jag skulle förstås kunna slänga upp den igen men jag är rädd för att docdroid då kommer att radera mitt konto och med det försvinner det i så fall en massa andra domar och förundersökningsprotokoll.
(När jag delar en dom i Aktuella brott och kriminalfall så brukar det som mest bli 900 visningar, medeltal är 200-300 visningar. Här har aktbilaga 98 fått över 39 tusen visningar och stämningsansökan 10 tusen visningar)
Hej - sen svar i ärendet.
Snuten har gjort bort sig igen och det luktar panik, förmodligen är det nån på Bergsgatan som ville få tilläggsprotokollet raderat bums av "speciella orsaker".
Anledningen: I det raderade protokollet finns känsliga sms mellan managern och en känd advokat i L.A.
Det som hände var att den 11/7 fick snuten svar från NFC om att ingen av de misstänktas DNA fanns på flaskhalsen, tidigare hade dom även fått negativt på fingeravtryck. Detta fick dom veta på e.m den 11/7 och tog bara timmen efter beslut om att då göra husrannsakan hos deras manager på Grand hotell, vilket verkligen ger ett desperat intryck, besluten går att se i fup:en
Nästa problem var vid husrannsakan, ursprungligen nekade managern att ge dom koden till hans iPhone, dom tog då med sig även en usb-sticka i den svängen. Sen i detta tilläggsprotokoll anger man koden som han motvilligt lämnat några dar senare helt öppet (!!), men då hade dom förmodligen anlitat FRA för att få fram iMessage-trafiken mellan managern och advokaten, eftersom FRA sen något år tillbaka ska hjälpa polisen "vid svåra brott" och dom kan kryptera av iMessage på teletrafik till utlandet.
Man kan nämligen se på dokumentet att dom inte "vittjat" hans iPhone på "normalt" sätt. Här finns också sen den översättning som en tolk i USA gjort på vad afghanen egentligen sa som var av typen afghansk gatuslang. Vid 02:30 Asaps egen video sägs översatt från afghanska, " one kick and one punch and we got them". Alltså en uträknad modell för att sen kunna kräva skadestånd, klassiskt i vissa länder där nu Sverige har anslutit sig...
Vi kan nog räkna med att svenska advokaten kommer att ta upp detta.
Problemet med denna tråd är att 98% inte ens läst fup:en ordentligt, utan postar bara massa bajs.
Tack för fint grävjobb.
https://www.foxnews.com/entertainment/with-rapper-aap-rocky-still-detained-manager-john-ehmanns-hotel-room-in-sweden-is-raided-source