2019-07-27, 21:57
Medlem
Storebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
De har verkligen köpt lambon...

https://biluppgifter.se/fordon/JLP00A

Hur fick du tag i reggnumret?
Citera
2019-07-27, 22:01
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebjorn
Hur fick du tag i reggnumret?

Flimrade förbi i en vlogg:

https://www.youtube.com/watch?v=DG56tyct_7Q

ca 4.18
Citera
2019-07-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Att Jockiboi är ett lowlife är naturligtvis någon annans fel och det som inte kan skyllas på någon annan beror på hans egenpåhittade "diagnoser".

Media och Jockibois lågbegåvade beundrare går på det.
Jockeboi våldtog mig för 4 år sedan. Var det också hans alter ego som gjorde det som allt annat ?
Citera
2019-07-28, 00:27
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesolution
Jockeboi våldtog mig för 4 år sedan. Var det också hans alter ego som gjorde det som allt annat ?

Varför anmälde du inte för fyra år sedan då?
Jag är inget fan av Jockeboi, men sånt där är skitsnack, har du ältat set här infyra år och sedan kommit på at du har blivit våldtagen, eller knullade du bara och kände dig negligerad?
Citera
2019-07-28, 09:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Är du en man?
Jag frågar för att jag vet att Jocke gillar killar.
Citera
2019-07-29, 10:58
Medlem
magpies avatar
Citat:
De har verkligen köpt lambon...

https://biluppgifter.se/fordon/JLP00A

Nja, parets bolag har köpt bilen på kredit (som löper tom 30/9 2020), vilket innebär en skattepliktig förmån på cirka 35.000 kr/mån. Om bolaget köpt ytterligare två bilar blir det bara förmånsbeskattning för den dyraste av de tre och de andra två följer sas med ”på köpet”.

Lagom till nästa sommar/sensommar innan det blir servicedags väljer paret att inte förlänga krediten och bilen säljs samtidigt som paret säger ”det har alltid varit en dröm att äga en Lamborghini, men vi hann inte köra så mycket med den och nu är vi flera i familjen så vi sålde den”.
Citera
2019-07-29, 11:13
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Nja, parets bolag har köpt bilen på kredit (som löper tom 30/9 2020), vilket innebär en skattepliktig förmån på cirka 35.000 kr/mån. Om bolaget köpt ytterligare två bilar blir det bara förmånsbeskattning för den dyraste av de tre och de andra två följer sas med ”på köpet”.

Lagom till nästa sommar/sensommar innan det blir servicedags väljer paret att inte förlänga krediten och bilen säljs samtidigt som paret säger ”det har alltid varit en dröm att äga en Lamborghini, men vi hann inte köra så mycket med den och nu är vi flera i familjen så vi sålde den”.

Du har säkert rätt. Frågan är om Jocke hinner ta körkort innan bilen ska lämnas tillbaka.
Citera
2019-07-29, 15:59
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Eh, ja - men det är ju samma sak då de äger bolaget. I vilket fall helt galet dyrt med tanke på hur lite de kommer använda den. Totalt kommer det det kosta ett antal hundra tusen i värdeminskning, räntor o försäkring.

Blir ju än märkligare när de gnällt över att de är typ ruinerade av Joz. Tydligen inte mer än att de kan köpa ett par dyra bilar...
Citera
2019-07-29, 17:47
Medlem
Vad har de för rådgivare som tycker att det är bra att köpa en Lambo på kredit på företaget och förmånsskatta för den?
Citera
2019-07-29, 17:49
Medlem
Citat:

Nja.. troligen står både hon och han på bolaget eller är åtminstone anställda. Då blir det förmånsskatt på åtminstone en bil var
Citera
2019-07-29, 17:53
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Eh, ja - men det är ju samma sak då de äger bolaget. I vilket fall helt galet dyrt med tanke på hur lite de kommer använda den. Totalt kommer det det kosta ett antal hundra tusen i värdeminskning, räntor o försäkring.

Blir ju än märkligare när de gnällt över att de är typ ruinerade av Joz. Tydligen inte mer än att de kan köpa ett par dyra bilar...
De har säkert gjort en rätt bra deal med Platinum cars. Jag har inte sett deras serie men vill minnas att jag sett reklam där deras företag förekommit rätt frekvent. Har de vigt ett helt avsnitt åt bilköpen så är det väl inte helt omöjligt. Dessutom köptes det väl tre bilar om jag förstått det rätt, vilket passar rätt bra in på förmånsbeskattningsupplägget som magpie gick igenom.

Självklart är det fortfarande svindyrt då de likväl hade kunnat ställa en modellbil i fönstret. Jockiboi har mig veterligen inte tagit något körkort än iaf.
Citera
2019-07-29, 17:56
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Säger man A så säger man B.

När?
Vilka omständigheter?
Varför anmäler du inte nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här