2019-07-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
I FUP'en fanns det protokoll där tvångsmedel har godkänts och utförts, tror det inkluderade test av saliv mm men kolla gärna.
Det var för dna test angående flaskan
Citera
2019-07-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ingen här som vet eller kan luska i Asaps amerikanska bakgrund. Är fullt möjligt att även han har ett kriminellt förflutet precis som afganen.
jag länkade för en stund sedan
Citera
2019-07-27, 17:33
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har inte funkar för mig tidigare men nu är även den borttagen från förstasidan så om någon kan länka till den igen så vore det trevligt
Här kommer alla tre uppladdade igen till annan sida:

https://minfil.com/vcH4m21ene/Stockholms_TR_B_9283-19_Aktbil_97_pdf
https://minfil.com/16H8m215na/Stockholms_TR_B_9283-19_Aktbil_98_pdf
https://minfil.com/A8tcia15n6/Stockholms_TR_B_9283-19_Aktbil_99_pdf

Hoppas dessa får vara kvar..
Citera
2019-07-27, 17:36
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jo jag fattar men jag får intrycket att J är påverkad även om vi inte vet det eftersom (facepalm!) han aldrig testades(!!!) och svamlar.
Han har ju också gjort fel och säkert varit skitjobbig men om han nu började bråka så borde ju de som utsattes för honom ha ringt när han var så läskig.

Som lekman uppfattar även jag J och hans kompis som påverkade av något. Jag finner även Js agerande irrationellt då han även efter att han känt sig angripen, hotad och skämdes av livvakten fortsatt sitt agerande och inte gått därifrån. J har stått med med mobilen i handen, sagt både till sin vän och livvakten att han ska ringa polisen, vet telefonnumret, och sedan inte gör det.
Istället för att ringa polis eller kalla på väktare så väljer han att inte göra detta, han går inte heller åt något annat håll trots upprepade tillsägelser, utan bara fortsätter. Detta talar också för ett irrationellt beteende, och det är synd att det inte kommit fram några filmer på dessa personer (ännu) från tidigare på kvällen, som tydligare kanske kan ge en bild av om de var påverkade.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera
2019-07-27, 17:36
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Trådstart redigerad med länkar till inlägg med dokument --> (FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019

Rubrik redigerad

Utgången rubrik:
ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019

/ Moderator
Trådstart redigerad en andra gång nu ett dygn senare, pga denna uppladdning --> (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

/ Moderator
Citera
2019-07-27, 17:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Precis.

Du skjuter från höften som vanligt.

Hittade inlägget som tar upp mamman som misshandlade sitt barn, plus ett annat fall. Tydligen så friades inte mamman men fick mildare straff:

Jag anser att domen var fruktansvärt felaktig då det inte spelar någon roll, svenska lagar gäller i Sverige och om du inte vet om vad en lag säger så är det dennes problem.
Citera
2019-07-27, 17:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Ondahamstern, det är vagt och otydligt skrivet, det jag citerade. Det var därför jag ville höra om du hade något annat.

Jag har (tyvärr) bara tillgång till samma material som alla andra
Citera
2019-07-27, 17:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Här kommer alla tre uppladdade igen till annan sida:

https://minfil.com/vcH4m21ene/Stockholms_TR_B_9283-19_Aktbil_97_pdf
https://minfil.com/16H8m215na/Stockholms_TR_B_9283-19_Aktbil_98_pdf
https://minfil.com/A8tcia15n6/Stockholms_TR_B_9283-19_Aktbil_99_pdf

Hoppas dessa får vara kvar..

Tackar!
Citera
2019-07-27, 17:42
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag har (tyvärr) bara tillgång till samma material som alla andra

Ingen fara, ladda bara ner PDFerna som precis laddats upp igen och använd sökfunktionen istället för att läsa på nätet.
Citera
2019-07-27, 17:56
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jag anser att domen var fruktansvärt felaktig då det inte spelar någon roll, svenska lagar gäller i Sverige och om du inte vet om vad en lag säger så är det dennes problem.
Det här är bara ett av många sätt för staten att i tysthet göra folk mer olika inför lagen. Att du anser att domen är felaktig ger staten givetvis blanka fan i, räkna med mer av sånt här i framtiden.
Citera
2019-07-27, 17:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Du har missat hela diskussionen kring att de troligtvis bar kniv?
Man beter sig inte normalt som den kriminella s k BO gör gentemot ett gäng som är både biffigare och större i antal om man inte har ett ess i ärmen - vilket oftast är ett vapen (eller ett antal hejdukar, redo att komma in på signal).
Den kriminella s k BO skulle omöjligt kunnat hantera situationen med de tre större männen om han inte bar på någon form av vapen. Alternativt som framkom i förhör (vilket Xiu nyligen citerade - s. 291 i FUP) så kände han att hans heder var kränkt och ville till varje pris återta den - hur omöjligt det än var. Personligen ser jag dock det föregående scenariot som mer troligt och det är även så ASAP Rocky med entourage resonerade.

Det som talar emot det du skriver är att afghanerna tidigare är dömda (flertalet gånger) för narkotikabrott men inte för langning, samt den kriminella s k BOs egen berättelse där han själv påstår att han gick fram till ASAP Rocky med entourage för att han trodde att de hade narkotika.
Men om vi återgår till din teori - varför skulle någon som vill sälja narkotika gå efter någon som avvisat dem 10+ gånger? Borde han inte försöka hitta nya mer intresserade kunder om han nu måste fixa pengar till nästa fix?

Det finns alltså absolut inget konkret som tyder på att BO bar kniv.
Citera
2019-07-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
jag länkade för en stund sedan

Tack. där ser man. En pundare bråkade alltså med en annan pundare. Så jävla konstigt. Förstår ännu mindre varför alla verkar rikta sitt agg mot afganen och skriker "free asap" i kör.

Hade väl varit bättre att knarkarna hade tagit varandra i hand och rökt en pipa tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in