Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Har jag uppfattat det rätt som att ASAP snudd på får skäll för att han inte lyckades fly - och det i en främmande stad? Det är ju afghanhannarna som ska ha skäll för att de inte lämnade honom i fred.
Lite Kafkas ”Processen” över det hela.
Håller med dig. Det är ett minst sagt konstigt förhör. Som du säger - polisen som håller förhöret måste ju vara medveten om att det är de kriminella Afghanerna som hela tiden följt efter ASAP Rocky med entourage trots upprepande vädjan om att de ska lämna dem ifred.
Här är ett annat citat där man frågar en ur entouraget varför de inte lämnade platsen:
Hur kommer det sig att du försatte dig själv, i vad du trodde var livsfara, under hela händelseförloppet? Varför avvek du/ni inte från platsen?
Vi blev förföljda, det var första gången jag var i en sådan här situation, jag gjorde allt jag kunde, det enda jag inte gjorde var att gå ner på knä och be, jag gjorde allt i min makt.
Samtidigt får den kriminella s k BO bara en enda fråga om varför han inte lämnar gänget ifred:
"
L: Varför går du inte när de säger de till dig utanför Max?" (FUP, s. 291)
Den kriminella s k BO ger som svar
"När han sa det så puttar han mig samtidigt, jag bara undrar varför han beter sig så när jag bara frågade efter min vän." - Det borde med detta vara ganska klarlagt att hans "vän" är, som han själv sa i ett tidigare förhör, narkotika.
Efter detta får han inga fler frågor om varför han fortsatte följa efter och trakassera ASAP Rocky med entourage - samtidigt som ASAP Rocky med entourage frågas ut som om det var de som var ansvariga till situationens eskalerande. Ett Kafkanskt rättsväsende minst sagt!