Citat:
Ursprungligen postat av
BaraVaraSams
Är det inte lika troligt att den kriminella s k BO och dennes kumpan trodde att ASAP Rocky med entourage hade droger, och att de därför ville övermanna dem för att stjäla dem?
Påstridigheten tyder inte på att de var ute efter kunder, utan något mer.
Jag delar inte riktigt den uppfattningen. Osannolikt att två spinkiga afghaner tror sig kunna övermanna fem-sex stycken storväxta personer för att sno knark. Väldigt konstigt tänkt.
Ett tänkbart scenario ser ut så här, enligt mig. En av de två afghanerna närmar sig livvakten med ett öppet eller förtäckt erbjudande om att köpa någon form av narkotika. Eftersom han är påtänd finns inga spärrar som hindrar från att gå fram till vem som helst på gatan. Han måste skaffa pengar till sin nästa fix.
Om man inte är intresserad av att köpa kan man tänka sig flera reaktioner på ett sådant förslag, allt från avvisande och närmast chockerad häpenhet från den som inte varit med om detta tidigare, en annan möjlighet är ett rutinerat och kort, neutral avvisande, eller, som jag misstänker i det här fallet, livvakten kände sig förolämpad av att ha blivit tagen för narkoman och bad afghanen dra åt helvete: Fuck off! Därefter eskalerade det. Återigen -- min gissning.