2019-07-27, 15:36
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Har de fått Kyckling och Vattenmelon än? Enda artiklarna jag kan hitta om mat är om ett äpple om dagen - och Cowboysoppa -

Negrar gillar friterad kyckling och de älskar vattenmelon - jag är säker på att om någon skickade det till häktet så skulle de bli glada.

Fördomsfullt inlägg!
ASAP Rocky är vegetarian. Har själv sagt: “Those chickens go through fucking torture before they’re processed and shit, have all sorts of fucking steroids injected in them and everything.”

https://globalgrind.cassiuslife.com/playlist/10-veggie-binging-male-stars-you-probably-didnt-know-were-vegan/item/3
Citera
2019-07-27, 15:37
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag var nyfiken på om man kunde få klarhet i hur bråket började och ögnade igenom förhören i FUP:en med de som var inblandade initialt.

Båda afghanerna hävdar att det var den andre som först började käfta med livvakten, att de själva inte visste anledningen till grälet utan först efter en stund gått dit och lagt sig i. Någon eller båda ljuger således.

Livvakten hävdar att han blivit tilltalad, men av någon av de båda, men inte förstod språket och bad dem gå.

ASAP Rockys assistent Abigail hävdar att hon hört att afghanerna ville köpa "ice", men påpekar också att de talade dålig engelska.

Jag tror därför att hon, denna Agigail, uppfattade det hela fel. Afghanerna såg potentiella kunder i det uppenbarligen en smula vilsekomna sällskapet (så som vi alla uppträder på en plats där vi inte känner oss hemma). De ville sälja heroin till utbölingarna.

När livvakten avvisade dem -- han kanske inte ens förstod vad det var frågan om -- genom en brysk tillsägelse, antagligen, kände den påtände afghanen att hans heder var kränkt, till råga på allt av en neger, en i hans ögon lägre stående människa. Därefter trappades det hela upp. Min gissning.

Låter inte alls orimligt
Citera
2019-07-27, 15:37
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Vet inte om du missade mitt inlägg precis innan ditt.
Den kriminella s k BO själv sa i ambulansen att han gick fram till ASAP Rocky med entourage därför att han trodde de var kändisar som hade knark.
Tror de var kändisen, tror de hade narkotika på sig. (FUP, S.16)
Som kändis vill man nog inte vara omgiven av påtända människor som vill ha tag på knark.

Jo, ditt inlägg hade jag missat, men själv tror jag det är rimligare att de försökt sälja, något de givetvis inte vill skylta med i förhör
Citera
2019-07-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hah. Hemlös cracklangare. Glöm inte detta i tråden nu.

Från Wiki (mer text och länk i Spoilern)

”He had an older sister, Erika B. Mayers,[7] who died in September 2016 following a drug overdose.”

“When Mayers was 12 years old, his father went to jail in connection with selling drugs; he died in 2012.[12] When Mayers was 13, his brother was killed in Harlem.”

“A$AP Rocky sold drugs while moving around homeless shelters with his mother and sister.[17] At the age of 15, he was selling crack in the Bronx.[13] After living for a period in a shelter with his mother in New York City, he moved to midtown Manhattan.[7]In 2004, Mayers served two weeks in Rikers Island for drug dealing

Han arresterades efter att ha påståtts varit inblandad i ett bråk i centrala Manhattan och missade en spelning

Anklagades av A$AP Mob för att ha kopierat deras stil,[25] samt Rocky för att använt text från SpaceGhostPurrps låt "My Enemy

Lite fakta om ”kändisen”
Senast redigerad av Yanii 2019-07-27 kl. 16:00.
Citera
2019-07-27, 15:41
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nämns det som något som de ser eller som de misstänker, eller nämns det bara som något som kan vara?

I vilket sammanhang nämns det och vilka sidor nämns det?

För som vi redan vet så ljuger de om hur länge de vart trakasserade, då de påstår att det är amerikanska kvarter som de står ut med trakasserierna när det enbart rör sig om några meter.

Jag har själv skrivit om detta tidigare i tråden - sök. Eller sök helt enkelt på "Kniv" i FUPen. Varför måste diskussioner gå i cirkel när vi istället kan föra dem framåt? Den här tråden är stor nog nu. Självklarheter ska inte behöva behandlas 10 ggr innan de fastställs.
Om ni på hatsidan slutar sprida lögner så slipper vi också upprepa frågeställningar eller påstående som redan verifierats av hård fakta. Varför kan inte ni hålla er till sanningen som oss rättsivrare?
Citera
2019-07-27, 15:43
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Jo, ditt inlägg hade jag missat, men själv tror jag det är rimligare att de försökt sälja, något de givetvis inte vill skylta med i förhör

Är det inte lika troligt att den kriminella s k BO och dennes kumpan trodde att ASAP Rocky med entourage hade droger, och att de därför ville övermanna dem för att stjäla dem?
Påstridigheten tyder inte på att de var ute efter kunder, utan något mer.
Citera
2019-07-27, 15:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag har själv skrivit om detta tidigare i tråden - sök. Eller sök helt enkelt på "Kniv" i FUPen. Varför måste diskussioner gå i cirkel när vi istället kan föra dem framåt? Den här tråden är stor nog nu. Självklarheter ska inte behöva behandlas 10 ggr innan de fastställs.
Om ni på hatsidan slutar sprida lögner så slipper vi också upprepa frågeställningar eller påstående som redan verifierats av hård fakta. Varför kan inte ni hålla er till sanningen som oss rättsivrare?

FUP:en är ett inskannat dokument, det går inte riktigt att söka i sådana dokument, och att söka efter kniv i den här tråden är bara dumt då du har hela banans tjafs om knivar som skulle finnas på platsen samt i afghanens byxor.

Så att säga att det är en självklarhet att det fanns kniv när det inte finns vittnesrapporter om knivar och det inte ens var på tal innan man började blanda in ett tidigare fall.
Citera
2019-07-27, 15:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är det inte lika troligt att den kriminella s k BO och dennes kumpan trodde att ASAP Rocky med entourage hade droger, och att de därför ville övermanna dem för att stjäla dem?
Påstridigheten tyder inte på att de var ute efter kunder, utan något mer.

Det finns inget bevis för att det var ett rånförsök, sluta försök att skapa trådsanningar, dessutom så var afghanerna betydligt färre än ASAP och hans crew som bestod av mer än 5 personer.
Citera
2019-07-27, 15:48
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av collegefuckfest
Känns det inte lite fittigt av Rocky att skaffa sig en egen stjärnadvokat men låta hejdukarna företrädas av offentliga försvarare?

Det är inte "lite fittigt" - det är ÄCKLIGT. Att vara en 15M$ neger och inte ställa upp för sitt entourage är otroligt lågt. Om det visar sig vara sant, om grabbarna företräds av "skräpombud" under rättegången, blir Rakim Mayers diskvalificerad på livstid, i alla fall i mitt universum.
Citera
2019-07-27, 15:51
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
FUP:en är ett inskannat dokument, det går inte riktigt att söka i sådana dokument, och att söka efter kniv i den här tråden är bara dumt då du har hela banans tjafs om knivar som skulle finnas på platsen samt i afghanens byxor.

Så att säga att det är en självklarhet att det fanns kniv när det inte finns vittnesrapporter om knivar och det inte ens var på tal innan man började blanda in ett tidigare fall.

Den FUP jag har tillgång till kan jag söka i.
Jag har gett sidhänvisningar tidigare i tråden - läs ASAP Rocky med entourage förhör. Här ett exempel:
Han försökte slå vem som helst som befann sig i närheten eller som var i ett sårbar läge, han försökte greppa tag i ben eller armar. Jag var jätterädd och panikslagen och tänkte att dem hade kniv på sig. Min säkerhetsvakt blödde. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Vi försökte försvara oss mot killarna och sedan så sprang vi till en taxi för att komma i säkerhet.
Från FUP s. 398.

Man kan säga att ASAP Rocky med entourage samstämmigt motiverar sitt nödvärn med att de var övertygade om att den kriminella s k BO bar kniv.
Citera
2019-07-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Från Wiki (mer text och länk i Spoilern)

”He had an older sister, Erika B. Mayers,[7] who died in September 2016 following a drug overdose.”

“When Mayers was 12 years old, his father went to jail in connection with selling drugs; he died in 2012.[12] When Mayers was 13, his brother was killed in Harlem.”

“A$AP Rocky sold drugs while moving around homeless shelters with his mother and sister.[17] At the age of 15, he was selling crack in the Bronx.[13] After living for a period in a shelter with his mother in New York City, he moved to midtown Manhattan.[7] In 2004, Mayers served two weeks in Rikers Island for drug dealing”

Han arresterades efter att ha påståtts varit inblandad i ett bråk i centrala Manhattan och missade en spelning

Anklagades av A$AP Mob för att ha kopierat deras stil,[25] samt Rocky för att använt text från SpaceGhostPurrps låt "My Enemy

Lite fakta om ”kändisen”
Rätt ska va rätt så här kommer lite fakta om J
meritlista i belastningsregistret.

2018-05-25 – Ringa narkotikabrott – Solna TR B 3666-18
2017-11-23 Ringa narkotikabrott – Stockholms TR B 14680-17
2016-05-09 Åtalades för grov misshandel, dömdes för misshandel – Södertörns TR B 16838-15 (hovrätten fastställde, Svea HR B 4587-16)
2016-02-18 Åtalades för stöld, dömdes för snatteri – Stockholms TR B 2805-16

Från: https://petterssonsblogg.se/2019/07/26/afghanen-i-rockyfallet-har-fatt-uppehallstillstand-pa-falska-grunder/
Citera
2019-07-27, 15:52
Medlem
Xius avatar
Citat:
När livvakten avvisade dem -- han kanske inte ens förstod vad det var frågan om -- genom en brysk tillsägelse, antagligen, kände den påtände afghanen att hans heder var kränkt, till råga på allt av en neger, en i hans ögon lägre stående människa. Därefter trappades det hela upp. Min gissning.

På s 291 säger Mustafa att han skäms då omgivningen ser på. Att skämmas är att få sin heder kränkt och något som kräver upprättelse. Detta sätt att se på rättvisa rimmar illa med svensk rättvisa och värderingssystem. Jag anser fortfarande att det är märkligt att inte båda parter är misstänkta i detta fall.

"Mustafa berättar vidare att efter att han inte gått därifrån så tar
den kraftiga killen tag runt hans hals och med båda händerna så lyfter den kraftiga killen upp
honom och puttar iväg honom. Mustafa får då ont av det här och skäms, då omgivningen ser
detta."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in