Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Ingen har heller i fupen pratat om någon kniv.
Lite långsam idag va?
Det är banans trådsanning som fortfarande spökar.
Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Definitivt. Detta kommer säkert att leda till att större artister i fortsättningen ser till att ha med sig flera professionella livvakter i såna här situationer, och inte bara en storvuxen polare som det väl var här (?)
Men rapparna tycker jag inte ska dömas hårdare därför att de hade nån slags livvaktsliknande person med sig. De har samma nödvärnsrätt som tex en polis i samma läge.
Rapparen ska dömas efter vad lagen säger, varken hårdare eller mildare enbart för att de hade en livvakt med sig som kunde ha gjort sitt jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av
MDF89
Olika uppgifter finns om tidsförloppet. Man har inte gått rakt från A-B utan provoaktörerna ska ha dragit iväg och sedan kommit tillbaks vid minst ett tillfälle. 10-30min är vad jag sett figurera i social media etc.
Jag tror jänkarna överdriver tiden som det tar att gå den bit som det tar mellan Max och platsen de slogs på, de skulle behöva gå lika långsamt som en 80 åringen med en trasig rullator för att det ska ta 30 minuter mellan platserna, jänkarna har väl bland annat sagt att de skulle ha gått flera amerikanska kvarter innan våldet skedde?