2019-07-26, 16:23
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Hur kan en "expert" veta Trumps avsikter med hans agerande?

Om jag är expert på barnfrågor och säger att du bara utnyttjar dina barn för att du vill sprida dina gener så är det sant också?

Eller har man en äcklig människosyn snarare?

Låter mer som en människa som känner andra igenom sig själv. Man brukar tro om andra ungefär det som stämmer för en själv.

LSS vet jag inte ens vad det är men du kan väl berätta för mig då du verkar insatt.
SISTA inlägget nu . Trump gör detta för att vinna svartas röster det sa jag för längesen precis när han börja blanda i sig. Nu bekräftar en känd USA expert detta . Vad vill du med liksom?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Finns faktiskt möjlighet för regeringen att "köra ministerstyre", används (är tänkt att användas) enbart i krig och yttersta nödfall. Men ASAP:s fall är inte på långa vägar från en sådan katastrof.

Jag är rätt övertygad gällande ASAP, han får "sitta inne" tills dom faller, och möjligen även efteråt.
Åklagaren säger sig ha fler bevis "än som framkommit på internet".. Vad som menas med detta vet jag inte, men man kan klura lite på att han/hen möjligen läser Flashback?

-Nä, det är inte ett brott mot 1.06!

FUP:en har visat vad extra bevismaterialet är, detta inkluderade bland annat övervakningskameran inne på Max samt oredigerad videomaterial.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I media framgår att den ene är "en 19-årig ensamkommande från Afghanistan":

https://www.expressen.se/noje/19-arig-man-blev-slagen-av-artisten/
Målsägande pratar persiska:

Förhör med målsäganden
Mustafa Jafari (tolkbehov persiska)
Citera
2019-07-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I media framgår att den ene är "en 19-årig ensamkommande från Afghanistan":

https://www.expressen.se/noje/19-arig-man-blev-slagen-av-artisten/
Jag trodde det när jag såg filmen första gången, men nu tvekade jag, pratar man persiska i Afganistan? Kanske killen skulle utvisas till Iran? Kan en flykting åka iväg på semester? Rörigt detta..
Citera
2019-07-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
SISTA inlägget nu . Trump gör detta för att vinna svartas röster det sa jag för längesen precis när han börja blanda i sig. Nu bekräftar en känd USA expert detta . Vad vill du med liksom?

Inte förvånad att du inte står för dina ord och svarar mig ännu en gång.

Som sagt det är inget du har en aning om utan bara en gissning som passar din politiska agenda som går ut på att svartmåla människor.
Citera
2019-07-26, 16:26
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
I realiteten är detta förstås det mest banala fallet som någonsin fått uppmärksamhet i svensk media. Två halv/hel-kriminella grupperingar, sannolikt påtända, stöter på varandra och det slutar i ett standard misshandelsfall.

Det är ungefär det jag menar, detta är mångkultur at work. Inget nytt, inget intressant. Finns ingen anledning att ta ställning för någon av dessa losers. Ändå befinner sig Flashback i samma skyttegrav som Andres Lokko, vad fan händer här liksom.
Citera
2019-07-26, 16:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag trodde det när jag såg filmen första gången, men nu tvekade jag, pratar man persiska i Afganistan? Kanske killen skulle utvisas till Iran? Kan en flykting åka iväg på semester? Rörigt detta..

Nu vet jag inte när han kom till Iran men det är dokumenterat att hans familj kom från Afghanistan och sedan flydde till Persien för att sedan flytta till Sverige, men skulle han ha kommit till Iran vid en väldigt ung ålder så är nog persiska hans huvudspråk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii

Han är antagligen afghan som bott många år i Iran. Persiska och dari är väldigt likt för övrigt.
Citera
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Skriv isåfall att de inte hade uppsåt. Skriv inte att ingen sparkade.

Rättsmedicin håller inte med dig angående skadornas karaktär.

Att BO har skador från glasskärvor bevisar på intet sätt att han tillfogats dem under misshandeln. Inte minst när utomstående vittnesuppgifter samstämmigt hävdar att allt var över på 5 sekunder och inte kan beskriva hur flaskor eventuellt skulle ha använts i fighten.
Hade man slagit BO med flaska - bruten eller ej - i ansiktet/huvudet som de brottsliga afghanerna hävdar hade han haft betydligt värre sår oavsett om man bara träffade händerna. Trasiga flaskor är oerhört farliga och man kan inte värja sig mot dem så som BO påstår sig ha gjort om nu 6 st olika personer står och slår mot hans ansikte och huvud beväpnade med flaskor som BO med kumpanen påstår.

De sår han nu har ser ungefär ut som de man får när man landar olyckligt på asfalt - vilket han gjorde. Sen att han dessutom har vissa skärsår som inget vittne kan beskriva hur de uppkom förutom de brottsliga afghanerna själva som uppenbarligen ljuger ger givetvis åklagaren huvudvärk som nu för första gången medger att skadorna är oerhört lindriga med tanke på "vad han utsatts för".
Du vill som åklagaren tro på att det endast var ett mirakel som räddade den brottsliga afghanen från att bli sönderskuren?

För mig som rättsivrare är det klart att ASAP Rocky med entourage hanterade situationen 100% korrekt och inget övervåld användes. Men för dig så finns ett uppsåt som inte framkommit i FUPen och där man dessutom använt mer övervåld än vad skadorna visar?
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-26 kl. 16:29.
Citera
2019-07-26, 16:29
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Bättre fråga är hur Flashback hade reagerat om det rört sig om någon svensk blåögd blond Das Ubermensker Jörgen-Arne Svensson.

Förmodligen hade alla som försvarar Rocky krävt dödsstraff för Rocky och hans kompisar för att dom kommer hit och spiller frälst svenskt blod på helig mark.

Om det skulle handla om någon form av främlingsfientlighet så skulle vi inte försvara någon av dem. Nu handlar det enbart om ett par antisociala asylbedragare som attackerar ett gäng amerikanska turister.
Citera
2019-07-26, 16:30
Avslutad
Finns FUP ute?

Någon som har länk?
Citera
2019-07-26, 16:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är ungefär det jag menar, detta är mångkultur at work. Inget nytt, inget intressant. Finns ingen anledning att ta ställning för någon av dessa losers. Ändå befinner sig Flashback i samma skyttegrav som Andres Lokko, vad fan händer här liksom.

Den ena parten är en kändis som har en PR firma bakom sig som har fått med sig Kanye och Kim Kardasiahn som har Trump i sina egna byxfickor.

PR firman har troligen som mål att framställa ASAP som 2010- eller 2020-Talets 2Pac eller Biggy Smalls och det funkar inte om han inte går fri eller framställs som olagligt fängslad, för om han sitter rättmätigt fängslad så betyder det att han är en problematisk artist och sådana brukar skivbolag osv släppa ganska snabbt.

Den andra parten är de som avskyr invandrare och då ASAP inte är bosatt i Sverige så är det fritt fram att hyckla och stötta en artist som inte är helt ren då denne har slagits med en invandrare som även den råkar ha ett kriminellt förflutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in