2019-07-27, 08:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Hela rättsystemet i sverige håller på o kollapsar.

1. Nördvärnsrätten bör förbättras betydligt.
2. Häktningsprotokollen går helt emot mänskliga rättigheter. Man kan inte fängsla någon före de är dömda.

Samtidigt för några år sedan så hjälpte sveriges stat en svensk muslim att fly thailand som mördat en thailändare med kniv i pattaya. Där intygade sverige att thailand kunde vara säkra eftersom polisen tagit hans pass. Istället ger sveriges ambassad ut ett pass till muslimen brorsa som ser ut som han som brorsan använder för att fly.

Varför värnade sverige för en mördare medans usa inte ska få värna för rocky?

Då är alla världens länder hemska då alla länder har häktningssystem.

USA har gott om fall där människor sitter hämtade i månader och även upp till 1 år för att de inte kan betala borgen.

Svensk självförsvaralag är för övrigt lik eller rent av identisk med resten av Europas
Citera
2019-07-27, 08:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag har bara sett dom två filmerna som ligger ute, och där ser man ju klart o tydligt att afghan liraren slår hörlurarna i huvudet på livvakten, men en annan film som en tjej skulle ha filmat där de sägs att de sker mer från ASAP och dom andra skulle va intressant o se. Jag får väl villigt erkänna att jag trodde de skulle läggas ner, möjligtvis att han skulle åka på böter med tanke på va som sker efter han slängt iväg den ensamkommande, där blir de ju lite övervåld när dom står o sparkar på honom efteråt. Men de verkar finnas bra med bevis o vittnesmål som inte är till ASAPs fördel. Så han får nog krypa in i några månader trots allt

Läs FUP:en, den har bilder från flera olika filmer samt en rad bevismaterial som visar en lite annorlunda historia
Citera
2019-07-27, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Åklagaren kommer få svårt att hålla rättegång utan BO närvarande. Värdet på afghanens vittnesmål sjunker kraftigt. Verkar inte finnas några bevis ens vem som använde flaskan.Rockys advokat kommer käka upp åklagarn.

I vanliga fall skulle jag hålla med dig, men nu vet jag inte. BO är ju en ensamkommande afghan, och då är det ju förstås extra synd om honom. Och då behöver han extra mycket tröst (och ett extra stort skadestånd) av svenskt rättsväsende.
Citera
2019-07-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Läs FUP:en, den har bilder från flera olika filmer samt en rad bevismaterial som visar en lite annorlunda historia

Ja jag ska sätta mig med den sen, jag går bara efter va så kallade experter säger just nu, och dom e la överens om att han kommer åka på detta
Citera
2019-07-27, 08:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Tjocksteffe var en kriminell uppsalabo som flyttade till USA och där lyckades klyva en Ferrari i ca 260 knyck.

Att Löfven låter det svenska rättsväsendet sköta saken ang svart Rocky gör han förbannat rätt i.
Donald borde ha betydligt allvarligare saker att lägga kraft på än ett simpelt gatuslagsmål mellan en afro och en iranier eller vad han nu är.

Tycker trots allt lite synd om Donald som likt ett litet barn grinar varenda gång han inte får sin vilja igenom.
En bortskämd skitunge är vad han är.
Sitt för helvete lugnt i båten och låt rättsapparaten sköta processen.
Att kalla Trump för "bortskämd skitunge" måste vara bland det mest idiotiska kommentaren jag sett och gör dig bara till en idiot som man inte kan ta på allvar. Trump har i hela sitt liv jobbat hårt, skapat sig en förmögenhet och har dessutom blivit vald till president i världens mäktigaste nation.
Citera
2019-07-27, 08:35
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Aktbilaga 99,98 & 97 Stämningsansökan & förundersökningsprotokoll
https://docdro.id/FXq0y4n
https://docdro.id/z0hv0yQ
https://docdro.id/OwIo3xB

Sista länken är borttagen/saknas.
Citera
2019-07-27, 08:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja jag ska sätta mig med den sen, jag går bara efter va så kallade experter säger just nu, och dom e la överens om att han kommer åka på detta

Oja, det finns för mycket som visar på att det egentliga bråket egentligen bara var mellan livvakten och afghanen, ASAP var inte ens på afghanernas radar
Citera
2019-07-27, 08:46
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Av det jag förstod av FUP så var det bara baserat på M:s uppgifter om att han hade ont över revbenen, inget som sågs på röntgen, vilket inte kunde utesluta att det kunde vara någon fraktur som inte syntes på röntgen.

Så av röntgenbilder att döma har han ej "a broken rib"? Bra o veta.

Äcklig unge btw, fan vad han ljuger mkt usch :s
Citera
2019-07-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Oja, det finns för mycket som visar på att det egentliga bråket egentligen bara var mellan livvakten och afghanen, ASAP var inte ens på afghanernas radar

Men i den längre filmsnutten så e ju ASAP med o sparkar på BO när han ligger ner, att livvakten kommer åka på ett högre straff e jag helt med på
Citera
2019-07-27, 09:04
Medlem
Citat:
Men i den längre filmsnutten så e ju ASAP med o sparkar på BO när han ligger ner, att livvakten kommer åka på ett högre straff e jag helt med på
Osannolikt, eftersom livvakten inte är åtalad.
Citera
2019-07-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Osannolikt, eftersom livvakten inte är åtalad.

Williams e livvakten eller?
Citera
2019-07-27, 09:08
Medlem
Citat:
Williams e livvakten eller?
Har inte lagt namnen på minnet, men livvakten är den som får hörlurarna kastade i ansiktet, och som dessförinnan, enligt uppgift, ska ha varit i någon form av handgemäng med MÄ. Och han är inte åtalad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in