2019-07-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
Varför måste man alltid skämmas när internationella superstars kommer till Sverige?

Exempel:
1. Axl Rose 2006
2. Viola Beach 2016
3. Cliff Burton 1986
4. Julian Assange 2010

Och nu A$AP 2019.

Hmm...1986, 2006, 2010, 2016 ja det är "verkligen ofta" du får skämmas över Sverige. Hur har det gått för dig? Har du haft psykologhjälp sedan starten 1986 eller?
Citera
2019-07-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Fast, det där var ju trafikolyckor? Varför ska vi skämmas?

I Cliffs fall så var ju definitivt den svenske chauffören ansvarig för. Han sade att han kört på svart is, men det fanns inte där i Småland då och Hetfield sade att han luktade alkohol. Viola Beach skulle kunna ha göra med signaleringssystemet när bron öppnades, men där är jag mer osäker.
Senast redigerad av TheHaven 2019-07-26 kl. 20:59.
Citera
2019-07-26, 20:53
Medlem
RobbanUCs avatar
Det kan vara så att Afghanen använder "nerstänkta kläder tricket", ni vet när folk skrev ner bilnummer på de som passerade förbi för att sedan beskylla bilföraren för att ha stänkt ner honom och kräva "tvättpengar".

Om Afghanen inte kan sälja på Rocky och hans kompisar narkotika, och om han inte kan råna dom så finns det "ett sätt till att tjäna pengar på" och det innebär att följa efter och provocera fram ett slagsmål för att sedan ringa polisen och själv spela skadelidande medan han i realiteten var den som provocerade fram bråket och det som sedermera skall kallas för misshandel.

Ett utmärkt sätt att få stora skadestånd och rejäla inkomster utan att ha gjort ett enda hederligt handtag någonsin.

Självfallet så trumpetar PK-media och STV (SossarnasTV) ut det lögnaktiga budskapet att Rocky är skyldig medan Afghanen som har ett veritabelt brottsregister innefattande misshandel med kniv, snatteri, narkotikabrott-heroin och återigen misshandel, som ett stackars lamm som kommit i vägen för stora stygga vargen.
Citera
2019-07-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hmm...1986, 2006, 2010, 2016 ja det är "verkligen ofta" du får skämmas över Sverige. Hur har det gått för dig? Har du haft psykologhjälp sedan starten 1986 eller?
Det där är bara några som jag kom på rent spontant, lär finnas fler..
Citera
2019-07-26, 20:55
Medlem
Citat:
Varför måste man alltid skämmas när internationella superstars kommer till Sverige?

Exempel:
1. Axl Rose 2006
2. Viola Beach 2016
3. Cliff Burton 1986
4. Julian Assange 2010

Och nu A$AP 2019.

5 stycken på 33 år. Ja har man inget att oja sig över så skapar man något att oja sig över.
Citera
2019-07-26, 20:56
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
? nu får du förklara, jag skäms inte personligen mer skäms över Sverige

Du som skäms, eller?
Citera
2019-07-26, 20:57
Medlem
Fråga till tråden: när skedde de påstådda attackerna med trasiga glasflaskor? Ser ingen video där man ser att afghanen är blodig eller skadad..

Kan försvaret med trovärdighet säga att glasflaskor krossades för att skrämmas och att afghanen skadat sig själv medvetet efter slagsmålet?

Tillägg: Om ASAP et al slagits med flaskor på TMZ videon är jag djupt förvånad att skadorna är så pass lindriga. Nu kan jag dock inte se några flaskor där..
Senast redigerad av Merrelito 2019-07-26 kl. 21:10.
Citera
2019-07-26, 20:58
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Vi kan gärna föra en diskussion, men du verkar inte ha en normalbegåvad persons förmåga att separera ämnen för diskussion.

Vad vill du diskutera?
- invandring och integration? Det får du göra i en annan tråd.
- rättsfallet i sak? Inte så intresserad. Tror att han får 3-6 mån villkorligt för misshandel, men inte intresserad av att spekulera ytterligare.
- statsministerns möjlighet att påverka häktning och förundersökning i ett misshaandelsmål? Redan färdigdiskuterat.
- Trumps avsikt med sina tweets? Ja, vad tror du? jag tror att han försöker ”fiska” lite afro-amerikanska röster här, men han fattar förstås att Sverige har ett rättsystem där statsministern inte kan påverka ett pågående mål, Trump är ju inte helt dum. Men, lyssnar gärna på vad du tror?
- omvärldens syn på Sverige då man hävdar likhet inför lagen och inte låter Donald Trump påverka en pågående utredning av en misshandel i Sverige? Tja, det kan vi ju diskutera om du vill. Vad tycker du?

IQ vänsterns slödder skriver trams men läser inte budskapet och du är en god företrädare för det

Jag tar det igen vad jag skrev

Att jag lag upp hand domar bevisar att vi har en påtänd Afghan som ej har rätt att vara i vårt land. Han har missbrukat alla sina rättigheter och utgör ett hot emot Svenskar, Turister och tack vare att han är ständig påtänd verkar han inte ens backa emot ett gäng livvakter och hela deras arbete.

Hoppas inte du har barn och framför allt om inte har döttrar som sa attackeras av detta slödder. Fel kille sitter fängslad och det är Vänstermupparnas fel. Frågor på det?
Citera
2019-07-26, 20:59
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Av ren nyfikenhet undrar jag om du vet om detta någonsin har skett. Det låter lite som med fallet att kungen inte kan åtalas. Ren formalia, som om den verkligen skulle tillämpas säkerligen snabbt skulle ändras.

Det finns ett några exempel på användning här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Abolition

Men du har nog rätt i att det kan bli en ändring om regeringen börjar använda abolition på ett kontroversiellt sätt.

Samtidigt får folk nåd lite då och då utan att det blir nån större uppståndelse. Det är alltså inte okänt att regeringen blandar sig i rättsväsendets beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Hur ser praxis ut kring detta? Hur ofta händer det, under vilka omständigheter? Krävs enhälligt beslut av regeringen?

Se ovan. Det är väldigt ovanligt. Tror jag, vet inte om regeringen kan ta hemliga beslut om abolition?

Det finns väldigt få formkrav på regeringsbeslut. Det är upp till varje ny regering att bestämma hur den vill arbeta. Det krävs minst fem statsråd (statsminister eller minister) för att kunna ta beslut. Det finns inget krav på enhällighet eller ens majoritet. Så i teorin kan Löfven ta beslutet på egen hand så länge som fyra ministrar är närvarande.

I praktiken är det väldigt osannolikt att statsministern försöker trycka igenom ett sånt här beslut om han har alla andra ministrar emot sig.
Citera
2019-07-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
5 stycken på 33 år. Ja har man inget att oja sig över så skapar man något att oja sig över.
Så det finns inga fler då menar du? Börjar man gräva i det lär man hitta lite till
Citera
2019-07-26, 21:01
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nu har det tjatats tillräckligt om att afghanern/iraniern ska ha varit påtänd. Om ni tittat i FUPen så har läkarna faktiskt bedömt att han inte är påtänd efter att ha dels mött honom dels kontrollerat hans puppillrar och dess reaktioner. Vi får väl lita på att läkarna kunde bedöma detta. (fast f-n trot'.... vikande läkarstudenter på en AT-tjänst har kanske inte alla på.)

skitsamma om han va påtänd eller inte
Citera
2019-07-26, 21:03
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är din sista mening som du skall koncentrera dig på för att förstå vad jag menade. När det i lagtext står "synnerliga skäl" är det som regel specificerat i förarbeten vad som avses. För att få reda på, i varje enskilt fall, vad sådana "synnerliga skäl" är, måste man läsa förarbetena till den aktuella lagen.

Här är förarbetena till grundlagsparagrafen om abolition (regeringen kan lägga ner en utredning):
"I paragrafens andra mening ges grundlagsstöd för den befogenhet att besluta om s. k. abolition som anses tillkomma regeringen enligt gällande rätt. Stadgandets avfattning medger beslut om såväl individuell som kollektiv abolition.

Beslut om abolition kan innebära att enskild person utpekas som skyldig till brottslig gärning utan att domstol har tagit ställning i frågan. Bl. a. på grund härav bör institutet handhas med största försiktighet.

Beredningen föreslår därför att regeringen skall få besluta om abolition endast om det föreligger synnerliga skäl för åtgärden.
"
Källa: https://weburn.kb.se/metadata/413/SOU_7257413.htm, sid 204

"Synnerliga skäl" motiveras alltså främst som ett skydd för den som frisläpps. Gissar att ASAP Rocky helst blir frisläppt direkt, därför är "synnerliga skäl" inte så tungt vägande i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in