2019-07-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag önskar att du hade rätt, försöker njuta av värmen, men det går inte, 30 grader hela dagen gillar varken kropp eller hjärna.

Men du kan ju ägna dig åt önsketänkande om du vill, själv tycker jag att sånt är självbedrägeri som vi skall hålla oss borta från så mycket vi kan. Det är bättre att vara realist och se verkligheten som den är, då har vi bättre förutsättningar att anpassa verkligheten så den fungerar för oss igen.

Säg det till Löven & co, dom vet vad jag pratar om.
Citera
2019-07-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
BEST fick sina från bröderna Koch, du vet de där kolgruveägarna som satsar miljoner på att lobba för högerpolitik och mot AGW. De gjorde bara misstaget att finansiera en ärlig forskare. Han trodde innan att det var något skumt med tidigare temperaturkurvor men fick när han räknat på det ett snarlikt resultat.

Det är ju synd att han inte redovisade orsaken, för den är dom medvetna om. Men återigen, Massan ska hållas ovetande.
Citera
2019-07-26, 19:35
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Första gången på 20 år som det är tjock med snö tills nu i Himalaya bergspassen Rohtang, Baralacha, Kunjum, samt Shikula.

Heavy snow on mountain passes in July bring cheers in Himachal

Det behövs massor av snö för att glaciärerna inte skall fortsätta att smälta.

Citat:
Ursprungligen postat av National Geographic
Now the first complete study of this remote region reveals that its glaciers lost billions of tons of ice—equivalent to more than a vertical foot and half of ice each year—from 2000 to 2016.
That’s double the amount of melting that took place from 1975 to 2000, revealing that the ice loss is accelerating with rising temperatures.

Källa

Kan du locka fram Kung Bore så att han kan sänka temperaturerna? Pröva med trolldom, ungefär som dina trådars innehåll.
Citera
2019-07-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Detta kära klimativrare är så nära sanningen, om ni klarar av att förstå.

På ren Svenska. Det enda som styr vårt klimat på denna jord är Solen, Solen. Och vad finns där uppe vid solen ?? som påverkar vårt magnetfält, ionisfär, poler.

Klimatförändringar påverkas av något helt annat än vad ni tror.

Glöm inte långkallinarna för dom kommer att behövas

Japp, oscillationerna i temperaturhistoriken beror troligtvis på sådana samband som Svensmark har konstaterat. Men det kan bara oscillera kring ett sådant medelvärde som jag visade på, som helt beror på TSI, solens värmeintensitet. TSI är ankaret som bojen svänger runt, och co2 har inte ett skit med saken att göra. Co2 är en effekt, inte en orsak.

Det var förvånande att jag blev avstängd från Twitter när jag postade min leksaksmodell. Tydligen inte ok att påpeka att klimathotarna bevisligen är plattjordare. Eller inte ok att bevisa att jordens temperatur är helt sol-styrd.
Citera
2019-07-26, 20:17
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Det var förvånande att jag blev avstängd från Twitter när jag postade min leksaksmodell. Tydligen inte ok att påpeka att klimathotarna bevisligen är plattjordare. Eller inte ok att bevisa att jordens temperatur är helt sol-styrd.
Rätt åt dig

Ett tips: Nästa gång bör du även hota någon med typ kulvapen eller förklara planen över ett terrorbrott resulterande mången dödsoffer.

Det gör det så lättare för oss Stalinister att somna på kvällarna...
Citera
2019-07-26, 20:24
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Med andra ord har USA skaffat sig frikort.

Det handlar också om sådant som att vi tidigare byggt upp en massa infrastruktur vilket producerat mycket CO2, medan länder som industrialiseras oundvikligen får stora utsläpp för att hinna ikapp. Bygge av vägar, hus, järnväg, kraftverk osv ger stora utsläpp. Dessutom har vi utlokaliserat mycket av vår produktion till låglöneländer så de får utsläppen och vi varorna.
Precis, Kina får utan motprestation öka utsläpp efter förmåga, dvs förkorta människors liv.
USA har aldrig brytt sig om någon annan, vem har påstått det?

Problemet är att det överhuvudtaget är OK för någon, om det nu är så viktigt!?

Är det OK för Kineser att begå brott i Sverige?
Citera
2019-07-26, 20:26
Medlem
Citat:
Detta kära klimativrare är så nära sanningen, om ni klarar av att förstå.

På ren Svenska. Det enda som styr vårt klimat på denna jord är Solen, Solen. Och vad finns där uppe vid solen ?? som påverkar vårt magnetfält, ionisfär, poler.

Klimatförändringar påverkas av något helt annat än vad ni tror.

Glöm inte långkallinarna för dom kommer att behövas

Exakt!

Detta har jag skrivit många gånger i denna tråd.

Men låt klimativrarna ivra runt i sitt egna.
Citera
2019-07-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Japp, oscillationerna i temperaturhistoriken beror troligtvis på sådana samband som Svensmark har konstaterat. Men det kan bara oscillera kring ett sådant medelvärde som jag visade på, som helt beror på TSI, solens värmeintensitet. TSI är ankaret som bojen svänger runt, och co2 har inte ett skit med saken att göra. Co2 är en effekt, inte en orsak.

Twitter är bara en i raden av sociala nätverk som globaliserande använder för att hålla massan på plats. Välkommen in i värmen . de ovetande och icke seende kommer aldrig att vakna.
Citera
2019-07-26, 20:46
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det behövs massor av snö för att glaciärerna inte skall fortsätta att smälta.

Källa

Kan du locka fram Kung Bore så att han kan sänka temperaturerna? Pröva med trolldom, ungefär som dina trådars innehåll.

Historiskt sett så är det ovanligt mycket is på planeten. Om du inte inser detta, då är du korkad.
Citera
2019-07-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Exakt!

Detta har jag skrivit många gånger i denna tråd.

Men låt klimativrarna ivra runt i sitt egna.

Härligt att vi är minst tre här som förstår och kan tänka i ett större perspektiv.
Den cykel vi snart lämnar, ger några en chans till överlevnad.
Citera
2019-07-26, 20:57
Medlem
Citat:
Härligt att vi är minst tre här som förstår och kan tänka i ett större perspektiv.
Den cykel vi snart lämnar, ger några en chans till överlevnad.

Det finns många fler. Och tänk på att du främst skriver för alla som läser tråden, inte de användare du svarar. Detta handlar om att konstant presentera kritik mot domedagssekten offentligt. Detta är troligtvis den mest lästa, ocensurerade, diskussionen om klimat/växthuseffekten i svensk media. Här kan svenskar få tillgång till alla argument på samma ställe, utan att det finns en agenda som styr diskussionen. Än så länge.
Citera
2019-07-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du verkar vara en trotsig tonåring. Världen står inför gigantiska problem och detta engagerar väldigt många. Vad tycker du att vi skall göra? Om du tänker lite.

Jaadu, jag är nog i de trotsiga 77-åren (född 1942) det är många tonn men jag tycker att du som jag skall läsa mycket och ifrågasätta vad det är på andra sidan myntet dvs finns det någon dold agenda med det staten gör och säger?
T.ex Varför höjer staten bensinskatten? Jo man behöver pengarna till invandringen dvs alla dem som våldtar svenska kvinnor och skär med kniv vi vanliga korkade svenskar.
Fundera vidare.
Sök på nätet.
Afs blir nog lösningen om vi inte skall enligt islam skall elimineras (dödas).
Läs på om vad islam egentligen är. Någon religion är de ta mig faan inte. De är ett mördarkommando!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in