2019-07-26, 17:49
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritzen
"Anekdotisk evidens har låg reliabilitet. Det nämns ofta i kontrast till vetenskaplig bevisföring (deduktion)."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring

Du är en vilsen själ, vännen..

Ledsen att jag inte svarat på några veckor, har varit utomlands, och eftersom att ni verkar vilja att tråden fortlever så gör jag ett inlägg!

Nej men ärligt talat, den här delen av Flashback håller för låg nivå för mig, så blir nog inte fler inlägg från mig här. Ha det bra allihop <3 Kommer sakna er
Citera
2019-07-26, 21:00
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Word! ;D

Du verkar ju ganska påläst..

Ja, det kan vara en del broscience bakom mitt uttalande om att tunga basövningar med få reps ger mer testo. Dock så är tunga basövningar i sig ganska välkänt att det ger mer tillväxthormoner/testo, men kanske ska man köra fler reps då, jag vet inte.

Citat:

Ledsen att jag inte svarat på några veckor, har varit utomlands, och eftersom att ni verkar vilja att tråden fortlever så gör jag ett inlägg!

Nej men ärligt talat, den här delen av Flashback håller för låg nivå för mig, så blir nog inte fler inlägg från mig här. Ha det bra allihop <3 Kommer sakna er

Det gick snabbt för stackars Lauritzen från ganska påläst till vilsen själ! Borde säga en del för andra hur vissa, som hyllar natur"läkare" och skriker om big pharma, sållar informationen och vad de tar till sig eller hur de väljer sina mätmetoder. Varje råd från en sådan person bör ha bruksanvisning:
ta en tesked salt
blanda saltet i en stor dunk med vatten
ta en sked av lösningen och blanda i ny dunk vatten
nu har du en 1000% homeopatisk saltlösning som råden ska tas med.
Citera
2019-07-29, 20:20
Medlem
Citat:

Du får gärna definiera vad en "själ" är. Jag kommer inte att sakna dig med tanke på den där dryga och intetsägande kommentaren.
Citera
2020-10-14, 16:06
Medlem
Crapmagics avatar
Stämmer det att ökad serum? testosteron kan ändra på ansiktsdragen? (utan att det har med viktnedgång å göra) hos män
Citera
2020-12-27, 12:35
Medlem
Citat:
Är rätt insatt i hur man boostar testot på bästa sätt (NATURLIGT) och även fast Flashback inte är känt för att hålla en hög nivå, så ställer jag ändå frågan: Vilka metoder/vilka tillskott är bäst?

Det finns flera erkända sätt att boosta testot på; mat, tillskott och träning.

I matväg gäller det att äta mycket mat med mycket kolesterol, mättat fett osv. - Ägg, avokado, rött kött, kokosolja mm.

Angående tillskott så finns det ju massor av olika "testo-boosters", men även enskilda preparat.

Min åsikt av vilka som fungerar bäst (notera att om du redan har höga testo-nivåer så kommer tillskotten inte märkas av på samma sätt):

DAA. En aminosyra som ger ganska kraftfull effekt, jag märker av skarpare humör, större sexdrift, kraftigare benstomme osv. Notera gärna att jag har sedan innan ganska låga testo-nivåer.

NMDA. Den absolut kraftigaste substansen på marknaden enligt mig! Jag har dock i princip enbart överdoserat detta tillskott, men jag får mycket mörkare röst, kraftigare kropp, mer attityd osv. Man tar en tablett innan man sover.

Bulbine Natalensis. Tabletter som man tar under dagen. Ökade testot på råttor med 350%. Kan dock vara lätt giftigt för din lever bland annat, enligt boken "The Bible of Testosterone supplements" som jag beställde här om dagen!

ZMA. Numera klassiskt testo-booster som man tar innan läggdags. Ingredienser; Zink, magnesium och vitamin B6.

Tribooster/Tribulus. "Tribooster" från Biotech är tribulus i hög dos som ger mig mer energi bland annat. Tribulus är känt och använt sedan länge för att öka testosteron nivåerna!

Övriga/"allmänna" testo-boosters med mixad blend. Tex. Mutant test, Elit Pro testo, SciTec's "Testosterone/Growth Hormone". Mycket bra blandningar som gör att man växer/-ökar testot mer än innan (om man inte har höga nivåer sedan innan). Flera av dessa har även ingredienser som hämmar östrogenet, och det vill man gärna som MAN!

Sedan så ska man styrketräna hårt med många tunga basövningar med helst få reps, men tungt alltså.

Lyckas man inte boosta sitt testo med de här metoderna tillsammans så får man nog räkna sig som en looser

Så, är det fler här som är intresserade utav detta ämne? Berätta gärna för mig om du har ytterligare metoder/tillskott/vad som helst som boostar testot!

Soja är förbannat dåligt för oss män eftersom det ökar östrogenet i kroppen. Kycklingar matas ju med det, så äggen har den skiten i sig, så sojafria ägg kanske man måste köpa? Tror du det finns soja i tex svensk nötfärs eller danskt griskött.? Man måste undvika all soja om man vill minska östrogenet och därmed höja testosteronet.
Citera
2021-01-20, 19:58
Medlem
Citat:
Lite så.

Betänk att man kan rada upp hur många tillskott som helst som boostar testot (boostar antingen mer eller mindre), men jag tog med de som jag har erfarenhet av är de mest potenta.

D-vitamin i mega doser skulle jag ha lagt till också, men skriver det här iaf.

Zink också, ashwaganda är bra, sänker kortisolet så testot kan öka. Grönsaker som vitkål, grönkål, broccoli, brysselkål sänker östrogennivåerna och skapar hormonell balans. Bästa testobooster är lätt alphaviril. Finns på alphaviril.Com. Den e kliniskt bevisad att fungera.
Citera
2021-01-20, 20:57
Medlem
Citat:
Att jag fick mörkare röst är inget jag tänker ljuga om, det är sant och jag pratar i det fallet om personliga erfarenheter. Du vet ju uppenbart inte om det stämmer eller inte, eftersom att jag vet att det är sant och du är en annan person långt från mig som sitter över nätet och gissar. Som sagt så hade jag tagit tolv gånger dosen vid det tillfället. Sedan förstår jag om många i tråden inte förstår på fördelarna med att boosta testot naturligt, ni har inte kunskapen bara och är fast i ert gamla tänkande.
Ja tror dig. Finns en läkare på Youtube som heter Dr Sam Robbins som boostar sitt testo naturligt, han har fått mycket stark röst pga det.
Citera
2021-01-30, 18:59
Medlem
Boron. 6-9 mg växelvis 7 dagar i taget.

Mät ditt fria testo innan Boron och fria testo efter och berätta hur det går.

S-Testosteron är inte lika viktigt som det fria, för det är fria som går till muskelbyggnade.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-01-30, 21:46
Avslutad
Finns det något som höjer testosteronet över normala nivåer är det per definition olagligt enligt Dopinglagen.
Citera
2021-02-22, 17:30
Medlem
Bästa testoboostern? Jag har testat två.

Hej allesammans. Vilken testobooster använder ni? Vilken är bäst?

Jag har testat följande:
https://www.gymgrossisten.com/tribooster-2000-mg-60-tabs/9928-078.html
Tribooster:
Fördel: 1 stor tablett endast.
Nackdel: Känner dessvärre inte av något nämnvärt skillnad varken i sängkammaren eller på gymmet.

https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Muskelokning/Testosteronhojare/Viking-Power-Odin-Test-O-War.html
Odin
Fördel: Märker stor skillnad. Hela systemet känns mer optimerat för att knulla, förmodligen lite bättre tryck på gymmet men det är svårt att avgöra.
nackdel: 4 st stora tabletter

Tips på något bättre? Jag kommer att köpa Odin hädanefter om inte någon annan tipsar om något mer.
Citera
2021-02-22, 17:38
Medlem
Bättre med rent testo.

De där är bara placebo tyvärr.
Citera
2021-02-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firstgeneration
Bättre med rent testo.

De där är bara placebo tyvärr.