2019-06-16, 11:49
Medlem
Nalle.Bs avatar
Det enda som vetenskapligt bevisat höja testosterohalten (utan doping) är tung styrketräning. Alkohol ökar östrogen hos män.

Men FRAMFÖRALLT att vara en alfahanne. Gorillor och schimpanser som är flockledare har högre testosteronhalt. Och gorillor och chimpanser som klättrar i hierarkin och blir ledare får högre testosteronhalt.

Det gäller för människor också. Alfahannar, män med chefspositioner och ledareroller har mer testosteron. (Fast det kanske är just därför de blivit chefer)

Så träna tung styrketräning, drick ingen/lite alkohol och försök bli en dominant chef... Lättare sagt än gjort kanske.

Läste det nyligen men kommer tyvärr inte ihåg var. Så jag kan inte lämna en referens, men tycker det låter vettigt.
Citera
2019-06-16, 11:59
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Testosteron produceras i övermått hos en frisk man.
Tillskott är placebo som bäst och helt onödigt.

Säkerligen. Men producerad mängd avtar avsevärt varje år efter att du typ fullt 30, jag menar, i sån stor skara att du märker av det, så om inte detta är en tråd för kids som aldrig blir trötta, bakis eller kan knulla hela natten vilket jag antar att det inte är är det på blodigt allvar att köra på olika supplements som höjer, om än lite.

Vi kan kalla det placebo om vi vill. Omöjligt att bevisa huruvida produkten eller sinnet är det som ligger bakom framgången dock egentligen. Så där ska jag inte säga emot dig. Men det är lite svårt så få det inte o verka enkelt.
Citera
2019-06-16, 12:19
Medlem
thebandit777s avatar
Testosteron är det som boostar testosteron.

Att börja yra om "förändrad röst" mm är bara pinsamt, det tar lång tid med höga doser AAS för att åstadkomma detta.

Jag rekommenderar 100-200 mg testosteron varje vecka för normala nivåer.
Citera
2019-06-16, 12:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Säkerligen. Men producerad mängd avtar avsevärt varje år efter att du typ fullt 30, jag menar, i sån stor skara att du märker av det, så om inte detta är en tråd för kids som aldrig blir trötta, bakis eller kan knulla hela natten vilket jag antar att det inte är är det på blodigt allvar att köra på olika supplements som höjer, om än lite.

Vi kan kalla det placebo om vi vill. Omöjligt att bevisa huruvida produkten eller sinnet är det som ligger bakom framgången dock egentligen. Så där ska jag inte säga emot dig. Men det är lite svårt så få det inte o verka enkelt.
Nej det gör det inte i någon mängd som har betydelse. Kroppens förmåga att producera testosteron är kraftigt överdimensionerad sett till behov.
Hela brist på testosterongrejen kommer från amerikanska bolag som vill sälja tillskott.

Men placebo fungerar och kan ge en verklig effekt. Men det är inte medicinskt nödvändigt för en frisk man ens i övre medelåldern att käka testosteron.
Citera
2019-06-16, 13:10
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Testosteron är det som boostar testosteron.

Att börja yra om "förändrad röst" mm är bara pinsamt, det tar lång tid med höga doser AAS för att åstadkomma detta.

Jag rekommenderar 100-200 mg testosteron varje vecka för normala nivåer.

Att jag fick mörkare röst är inget jag tänker ljuga om, det är sant och jag pratar i det fallet om personliga erfarenheter. Du vet ju uppenbart inte om det stämmer eller inte, eftersom att jag vet att det är sant och du är en annan person långt från mig som sitter över nätet och gissar. Som sagt så hade jag tagit tolv gånger dosen vid det tillfället. Sedan förstår jag om många i tråden inte förstår på fördelarna med att boosta testot naturligt, ni har inte kunskapen bara och är fast i ert gamla tänkande.
Citera
2019-06-16, 13:12
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det gör det inte i någon mängd som har betydelse. Kroppens förmåga att producera testosteron är kraftigt överdimensionerad sett till behov.
Hela brist på testosterongrejen kommer från amerikanska bolag som vill sälja tillskott.

Men placebo fungerar och kan ge en verklig effekt. Men det är inte medicinskt nödvändigt för en frisk man ens i övre medelåldern att käka testosteron.

Skojar du? Testo-produktionen avtar med åldern, det har tom läkarna fattat, och då är jag inte ens på sjukvårdens sida rent allmänt.
Citera
2019-06-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Skillnaden på testosteron? Hormon som hormon.

Men vet du, upplys mig. När ”frekvensmedicin” dök upp i tråden blev det bara ännu ett bevis för placebo och kvacksalveri.

Kom tillbaka när ni gjort ett riktigt test, dvs testo, fritt testo och östrogen. Då kan vi prata om era ”boosters” fungerar eller inte. Fram tills dess är detta bara ännu ett ”silvervatten”.

Absolut. Håller helt med att man bör utgå från tester för att se resultat.
Anledningen var för att jag ställde frågan var om du hade en aning om bunden vs fri testo.

Metabolism och teso går hand i hand. Man kan se att man har bra testo genom att mäta sin kroppstemperatur också. Näsa, händer och fötter bör vara varma.
Citera
2019-06-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Rättelse;

Jag skrev tidigare om vilka livsmedel som sänker östrogen, det ska vara granatäpple juice och inte tranbärs juice såklart!

Ett till livsmedel, som är ett utav de mest potenta enligt mig;

Pumpakärna olja

Vilken är Sveriges bästa produkt ute i handeln just nu som innehåller denna pumpakärnaolja?
Citera
2019-06-16, 13:36
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Vilken är Sveriges bästa produkt ute i handeln just nu som innehåller denna pumpakärnaolja?

Biofood har en pumpakärnaolja som är ganska dyr dock, finns på hälsokosten vid Odenplan. Annars kan du köpa en billigare pumpakärnaolja på tex hälsokosten vid Skanstull, den kör jag.

Det är det mesta jag kan ge som svar på din fråga.
Citera
2019-06-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Biofood har en pumpakärnaolja som är ganska dyr dock, finns på hälsokosten vid Odenplan. Annars kan du köpa en billigare pumpakärnaolja på tex hälsokosten vid Skanstull, den kör jag.

Det är det mesta jag kan ge som svar på din fråga.

https://www.ungerskmat.se/pumpakarneolja

Funkar denna kallpressade?
Citera
2019-06-16, 15:52
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
https://www.ungerskmat.se/pumpakarneolja

Funkar denna kallpressade?

Av den kunskap jag har, så ser denna utmärkt ut.
Citera
2019-06-16, 17:36
Medlem
Man kan boosta testosteron hur mycket man vill men det är inte riktigt så enkelt. Även om du boostar ditt naturliga testo (vilket skulle göra minimal skillnad med lagliga produkterna som finns ute) så finns ett roligt enzym i kroppen som kallas "aromatas" (nej det är inte en krydda). Har man mycket av detta roliga enzym i kroppen så "omvandlas" testot till östrogen, östron etc...

Tack vare alla plaster, P-piller som tjejer knaprar som godis och all annan skit som spolas ner och kastas ut i naturen så producerar våra kroppar extra mycket av detta roliga enzym.

Säger som flera andra sagt, enda som egentligen funkar är AAS, glöm inte ta era AI's kids.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in