2019-07-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
I det här fallet är hans handlingsutrymme mer eller mindre obefintligt. Rätta mig om jag har fel. Det måste till ganska mycket om han ska kunna gå in och diktera ett vanligt civilmål.

Tror du han kan ringa åklagaren och säga "släpp ASAP och lägg ner åtalet..."?

Grundlagen ger regeringen sådana befogenheter.

Det har dessutom förekommit tidigare att ministrar blandar sig i efter amerikanska påtryckningar, som när man utvisade två egyptier till tortyr.
Citera
2019-07-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han sitter häktad för att risken är stor att han flyger iväg.
Nä. Om asap inte kommer till en rättegång kan han sen inte vistas i EU och framförallt inte turnea inom EU.
Citera
2019-07-26, 14:15
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Grundlagen ger regeringen sådana befogenheter.

Det har dessutom förekommit tidigare att ministrar blandar sig i efter amerikanska påtryckningar, som när man utvisade två egyptier till tortyr.

Det där är ju korrekt, men inte applicerbart i detta fall. Ett ingripande från Löfven eller annan minister i detta fall i detta läge skulle innebära ministerstyre och lagbrott.

Artisten har ju vidgått misshandel i förhör, och det finns gott om bevisning i övrigt. En gissning är att han döms, får 3-6 mån villkorligt, och sedan kan Donald börja ägna tid åt Iran-frågan, handelsavtalet med Kina och kanske ta en funderare över de många dödsskjutningarna i USA.
Citera
2019-07-26, 14:16
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag har exakt samma synpunkt på Donald och hans okunnighet hur många varv jag än tänker...och jag läser sällan Aftonbladet.
Berätta gärna vad exakt det är du har synpunkter på gällande vad jag skrev istället för att imitera din hjälte Trump.

304 vs 227 electoral votes = folkvald!
Trump är precis vad som behövs i världen nu... (speciellt i USA) han är inte påverkad av rikedom från ämbetet han är inte en skitig politiker och tycka vad du vill om honom så får han saker gjort och är betydligt smartare än du förmodar...
Citera
2019-07-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det där är ju korrekt, men inte applicerbart i detta fall. Ett ingripande från Löfven eller annan minister i detta fall i detta läge skulle innebära ministerstyre och lagbrott.

Artisten har ju vidgått misshandel i förhör, och det finns gott om bevisning i övrigt. En gissning är att han döms, får 3-6 mån villkorligt, och sedan kan Donald börja ägna tid åt Iran-frågan, handelsavtalet med Kina och kanske ta en funderare över de många dödsskjutningarna i USA.

Vilken minister fälldes i domstol för egyptier-skandalen?

Donald kommer nog även fortsättningsvis ägna tid åt valrörelsen (vilket detta är en del av då massa afro-amerikaner önskat hans agerande).
Citera
2019-07-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Trump säger: Vad är det USA har gjort för oss? Jag kommer inte på något!

Vi står under deras kärnvapenparaply sedan 60-talet. Det är verkligen inte kattskit. Vi hade planer på att utveckla egna kärnvapen men lät bli för att istället stå under USAs skydd. Nu driver Sverige kärnvapenförbud, och kissar amerikanska artister i munnen till förmån för dömda kriminella odågor som tafsar på oskyldiga kvinnor på stan. Ingen blir ju förvånad om USA ställer sig frågan: varför ska vi bry oss om Sverige i fortsättningen?

Detta är pinsamt för Sverige.
Citera
2019-07-26, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Lite lustigt att vi borde ta tag i brottsligheten, och vara hårda mot den.
Är det här inte ett fall på just det.

Amerikanerna hade ju inte visat någon pardon mot en svensk brottsling.

Dom släppte ju Bosse Hansson iaf. Hoppas dom däremot grillar asiatblatten som sitter för pedofilbrott.
Citera
2019-07-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1154501344323080192

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1154502673514684416

Sällan har så hård kritik riktats mot en svensk statsminister från en amerikansk president.

Donald Trump menar att Stefan Lövfen inte behandlar afroamerikanska medborgare rättssäkert, att USA gör så mycket för Sverige och att Sverige istället ska fokusera på de "riktiga brottsproblemen".

Här diskuterar vi Donald Trumps politiska uttalanden ovan.
(Tråden ligger i utrikespolitik)

Vad innebär detta politiska uttalande från USAs president och vilka konsekvenser får det från USAs sida?

Det är val på gång i USA. Man får se på det hela från det hållet. Det Trump säger är ingenting att bry sig om.
Citera
2019-07-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Trump säger: Vad är det USA har gjort för oss? Jag kommer inte på något!

Man bedriver en trade deficit med europeiska länder vilket gynnar oss. Samt erbjuder militära garantier.

Vilket fanns en anledning till när Europa var sönderbombat efter WWII men nu borde Europa kunna klara sig bättre själva.
Citera
2019-07-26, 14:24
Medlem
Tamborinos avatar
Självklart vet Trump vad svetsarn är för ett stolpskott, bra att han fick en känga.

MSM har varit väldigt försiktiga med att kommentera sista raden Trump skrev, att Sverige borde ta tag i den riktiga brottsligheten.
Alla vet att han menar kriminaliteten bland invandrare, oj vad känsligt det blev.
Citera
2019-07-26, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
"Real crime problems"?

Som i att gäng av utlänningar misshandlar folk på öppen gata?

Trump är en mobbare, så man kan inte förvänta sig annat än mobbande från honom.

Ja precis. Real crime problems.

Ungefär som när Lundapolisen går ut till allmänheten och säger att man gett upp om bilbränderna....eller att hyreshus sprängs med truppminor. Eller som när nuvarande högsta pålischef säger att vi kommer ha lika mycket skjutningar om tio år, eller fler.

"Hjälp oss, hjälp oss." Dan Eliasson
Citera
2019-07-26, 14:28
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Du menar att i Sverige diskuteras aldrig hudfärg och rasism?

Även Sverige försöker påverka hur andra länder behandlar fängslade svenskar. Exempelvis när Annika Östberg satt i fängelse i Kalifornien.
Det skrev jag aldrig. Jag skrev att i USA handlar allt om hudfärg. Det gör det inte i Sverige på samma sätt. Detta fall har absolut noll, ingenting att göra med hudfärgen på rapparen. Men amerikaner tänker alltid så. I Sverige är det lite annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in