2019-07-26, 13:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Hade missat att det var en migrant(?) som hade startat bråket. Då finner jag faktiskt hela situationen väldigt komisk, hur världen nu får veta att dessa personer står högst i kurs enligt svensk ideologi. Att rapparen sedan är mörk har inget med saken att göra, att vara migrant trumfar *allt*.

Faktum är att det var Rockys livvakt som startade bråket. Det är bekräftat av både vittnen och övervakningskameror, om du läser FUP:en. Rocky klippte bara bort den delen för att få det att verka som afghanen startade bråken.
Citera
2019-07-26, 13:44
Medlem
Trump säger:
Citat:
"Give A$AP Rocky his FREEDOM. We do so much for Sweden but it doesn’t seem to work the other way around. Sweden should focus on its real crime problem! #FreeRocky
14:24 - 25 juli 2019"
Vad är det USA har gjort för oss? Jag kommer inte på något!
Citera
2019-07-26, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Vad är det USA har gjort för oss? Jag kommer inte på något!
De har tagit bort obligatorisk ryska ur den svenska läroplanen.

Citat:
”Sverige fick en kärnvapengaranti av USA redan på 1960-talet. Och på senare år så har USA:s tidigare försvarsminister och vice president nära nog bekräftat att Sverige fortfarande har en säkerhetsgaranti. Så därför räknar jag med att de här skrivningarna syftar bland annat på Sverige. ”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/foi-s-expert-om-usa-s-karnvapenpolicy-kan-omfatta-sverige
Citera
2019-07-26, 13:52
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Nja... tror knappast vi ska jämföra Sverige med USA när det kommer till invandringskaos. USA är fullständigt rövknullat av Sydamerika. Jag har varit på diverse platser i USA, senast i New York. Du kan inte riktigt jämföra det med Stockholm eller Rinkeby/Tensta. Det märks vilket jävla skitland det är. Folk är värda totalt noll, det finns ingen trygghet alls.

Stora kustmetropolerna är lite skakigare men inlandsstaterna är väldigt stabila och trygga...
Citera
2019-07-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Trump säger: Vad är det USA har gjort för oss? Jag kommer inte på något!

... Om USA plötsligt slukades av havet imorgon hur lång tid tror du det skulle ta innan du pratade ryska och fick tillbe Putin som din nya härskare? Du kan fråga valfri finländare hur det är att ha den ryska björnen som granne.
Citera
2019-07-26, 13:56
Medlem
Bbobis avatar
Oavsett vad man tycker om detta fall är det konstigt att en president antyder att politiker ska kunna och faktiskt gå in och påverka rättsfall, bestämma vem som ska sitta inne och inte.

Det ska dom såklart inte.
Citera
2019-07-26, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Och varför åtalas inte dessa två ligister för olaga hot och ofredande?
För att de inte anses gått tillräckligt långt för att åtalas.
Citat:
Vad är ett civiliserat samhälle? Är det ett samhälle där folk som springer runt och ofredar andra bara ska låtas hålla på utan att någon sätter ner foten?
När man "sätter ned foten" på någon som redan ligger har man gått för långt. Enligt svensk lagstiftning måste man sluta när man oskadliggjort någon man ser som ett hot. Kan du göra troligt att du var så rädd och hotad att du inte kunde behärska dig kan du komma undan med lite mer, men det gäller knappast här. Hade A$AP varit ensam kanske.
Citat:
Återigen är det synd om ofredarna, de primära förövarna som var orsaken till allt.

Lite oklart vem som började, det får vi kanske veta mer om framöver.
Citera
2019-07-26, 14:00
Medlem
jagerkristenlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Därför att det är ingen (förutom kanske Kanye West) som har ringt honom från "the black community". Black community är ingen organiserad enhet med en talesperson. Plus att han sätter ras på det hela när ingenting i fallet Rocky har göra med ras. Men Trump gör det till ras eftersom rocky råkar vara neger, ty han vill få det att verka som han kämpar för black community.

Nice, rocky är neger, jag utnyttjar det faktumet till min egen fördel, tänker trump, vilket är rätt rasistiskt när man reducerar en person till sin hudfärg endast, eller? Hade Rocky varit vit hade Trump skitit fullständigt i detta. Det sitter amerikanare häktade över hela världen. Men rocky är kändis-neger, så då jävla ska det fiskas röster.

Vet inte hur jag ska kunna förklara det bättre faktiskt.
Det är en uppsjö av svarta amerikaner, artister och Rockys egen mamma blanda annat som påstår att det har med rasism att göra.

Herregud, ditt resonemang är inte sammanhängande överhuvudtaget. Att han används på detta sätt innebär knappast att han reduceras till sin hudfärg. Dessutom, om du påstår att liknande identitetspolitiska spel är rasistiska så gör det var och varannan politisk kampanj i USA rasistisk, särskilt de som kommer från demokraternas håll.

Du kan inte förklara bättre för du har ingen poäng. Lägg ner haschpipan och kom in i matchen.
Citera
2019-07-26, 14:01
Medlem
Tarstans avatar
Lite lustigt att vi borde ta tag i brottsligheten, och vara hårda mot den.
Är det här inte ett fall på just det.

Amerikanerna hade ju inte visat någon pardon mot en svensk brottsling.
Citera
2019-07-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Och vad har det med Rockys fall att göra? Det är det plumpa sättet ha smyger in det på som jag skrattar åt. Han är så jävla osmooth.

"Jag är sugen på en glass, ska nog köpa en glass. PS: Invandrare är skit!"

Att du fantiserar om Trump har med det att göra. Och nu gjorde du det igen. Du är korkad och sen projicerar du din dumhet på Trump, som har mer intelligens i sin svampformade kuk än vad du har. Precis som om att vara "smooth" har något värde för någon annan än dig.
Citera
2019-07-26, 14:03
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
För att de inte anses gått tillräckligt långt för att åtalas.

När man "sätter ned foten" på någon som redan ligger har man gått för långt. Enligt svensk lagstiftning måste man sluta när man oskadliggjort någon man ser som ett hot. Kan du göra troligt att du var så rädd och hotad att du inte kunde behärska dig kan du komma undan med lite mer, men det gäller knappast här. Hade A$AP varit ensam kanske.

Lite oklart vem som började, det får vi kanske veta mer om framöver.

De borde åtalas, därför att det är mycket uppenbart vad de hållit på med, de borde åtalas utan tvekan. De har hotat och ofredat, kanske även använt visst våld. En av de har ju även ett register av skit han ställt till med tidigare. Han är en fara för samhället. Han har även skämt ut vårt land. Han borde anhållas och skickas ut, han har gjort bort sig i det här landet.

ASAP borde få medalj. Våra lagar gällande självförsvar och nödvärn måste ändras. Han är ett föredöme som lärde ligisten en läxa.
Citera
2019-07-26, 14:04
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagerkristenlol
Det är en uppsjö av svarta amerikaner, artister och Rockys egen mamma blanda annat som påstår att det har med rasism att göra.

Herregud, ditt resonemang är inte sammanhängande överhuvudtaget. Att han används på detta sätt innebär knappast att han reduceras till sin hudfärg. Dessutom, om du påstår att liknande identitetspolitiska spel är rasistiska så gör det var och varannan politisk kampanj i USA rasistisk, särskilt de som kommer från demokraternas håll.

Du kan inte förklara bättre för du har ingen poäng. Lägg ner haschpipan och kom in i matchen.

Jomenvisst - men faktum är att det inte har ett skit med rasism att göra, hur mycket de än gnäller. Sverige är inte USA som har strukturell rasism inom rättsväsendet, snarare tvärt om, vi är ju så jävla PK, eller hur?

För att kunna åberopa identitetspolitik måste det förekomma rasism, som tex när ett gäng vita snutar misshandla en neger i USA för att han gick mot röd gubbe.

Förklara gärna hur fallet rocky är rasistiskt om du orkar och hur hans ras spelar in i att han sitter där han sitter och inte i sin lyxvilla i Los Angeles.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in