2019-07-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är upp till personen jag citerade att förklara hur skadorna har tillkommit om det inte är Rocky&Co, vilket det förefaller vara för alla normalbegåvade, som orsakat dem.

Jag förstår. Men det är inte första gången någon antyder att killen gått hem efteråt och skurit sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Var är beviset för detta? Afghanen säger det? Filmen visar annat.

Har du helt missat fupen eller??
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Harlem är ghetto-området de kommer ifrån. Där man gör upp genom att slåss.

Harlem var ett ghetto-område på 20-talet och då var inte Rocky född och inte hans föräldrar heller, idag är Harlem ett område för tämligen välbärgade personer.
Harlem ligger på Manhattan. Du kan ju ta och kolla upp bostadspriserna.
Citera
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det där får du nog länka, om du vill att NÅGON här skall tro dig...

https://petterssonsblogg.se/2019/07/25/afghanen-i-asap-rocky-fallet-har-bytt-id-media-har-morkat-kriminell-bakgrund/

Han har knivhuggit förr.
Citera
2019-07-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Croppad? Den kommer från FUP.
Som sagt - det är sådär man ser ut när man ramlar på asfalt. Har du aldrig varit ute i verkligheten?
Det är inte min grej att googla fram äckliga bilder men jag kan gå i god för att skateboardåkare som farit omkull med dålig landning brukar få sår som ser exakt så ut.

Fast nu var inte Rocky beväpnad med skateboard. Flaska hade han dock.
Citera
2019-07-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du vantolkar personen du citerar medvetet. Han/hon skriver att det enda beviset som krävs är att personen i fråga uppträder totalt orädd och utan någon som helst självbevarelsedrift. Drogpåverkade personer bär väldigt ofta kniv, vilket vilken ordningsvakt på stan som helst kan intyga.

Men du! Nödvärnslagstiftningen är i grund och botten "en generös lag", "en undantagslag". Den ger dig rätt att använda våld, rent krasst allt från en ringa misshandel till "ett mord" för att skydda sig själv (trots att detta annars är totalt olagligt). Det kan vi vara överens om? Skall vi då utöka denna lag med att man har rätt att "gardera sig"? Typ "Oj, skum gubbe, han har säkert kniv, jag måste bruka våld!" eller "Oj en missbrukare, säkert kniv också, här är det jag soma nvänder min rätt till självförsvar!" Alltså det hade ju varit våld, misshandel, dödlig utgång överallt, hela tiden?
Citera
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det är ju sådana här inlägg som visar att ni helt och hållet går efter känslor, "eran moral" och "erat sunt förnuft" och inte överhuvudtaget efter vad gällande rätt säger!

Huvudregeln för nödvärn är att man får bruka våld för att freda sig, men man får aldrig använda mer våld än vad nöden kräver/våldet får inte vara uppenbart oförsvarligt (därefter finns "nödvärnsexcess" eller "putativt nödvärn" som sista räddningsplanka).

Det betyder att det INTE finns någon som helst rätt till nödvärn när två jävligt jobbiga afghaner hänger efter ASAP Rocky och co. ASAP Rocky och co vet ingenting om dom här personernas bakgrund. Du kommer nu påstå att dom "absolut visste detta" och att dom kan "lukta sig till sådana här personer". Då kvarstår fortfarande faktan att det INTE föreligger någon nödvärnsrätt eftersom afghanerna inte gör någonting - Dom hintar/hotar inte med någonting gällande sin bakgrund/historia. Alltså är kastet han gör inte OK i lagens mening. Du kommer då hävda att det absolut är OK. Men efterspelet där personen ligger ned och inte utgör någon som helst fara rättfärdigar inget som helst våld. Framförallt inte av 3-4 personer. DÅ kan vi VERKLIGEN snacka om "uppenbart oförsvarligt våld"

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns inget i mina inlägg som säger detta, du kör med en halmgubbe.

Han kör inte alls med en halmgubbe. Tycker han beskriver hur nödvärn faktiskt fungerar enligt lagen betydligt bättre än du gör. Dina inlägg består uteslutande av felaktiga beskrivningar av rättsregler(din beskrivning av hur du tror nödvärn fungerar är komisk) eller påhittade omständigheter för att stödja ditt narrativ(afghanen bar sannolikt kniv).

Du verkar inte heller göra skillnad på hur lagen faktiskt fungerar och hur du tycker lagen borde fungera.
Senast redigerad av Evil_Santa 2019-07-26 kl. 13:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
https://petterssonsblogg.se/2019/07/25/afghanen-i-asap-rocky-fallet-har-bytt-id-media-har-morkat-kriminell-bakgrund/

Han har knivhuggit förr.

Fast det spelar ju ingen roll när Rocky i sin bedömning av självförsvar inte hade den informationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Länka till vad?

Ditt påstående....
Citera
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Har du helt missat fupen eller??

Enligt FUPen är den kriminella Afghanen den som först tar till våld. Det är inte våld att be någon avlägsna sig från platsen med ord som sedan övergår till handling (knuff) och att lyfta bort den störande aggressiva individen när denne inte lyssnar.
Citera
2019-07-26, 13:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jävligt oproffsiga livvakter dock. Någon skall givetvis plocka undan skyddsobjektet från situationen, medan någon annan stoppar angriparen.

Så går det när man anlitar amatörer bara för att dom kommer från samma kvarter.
Citera
2019-07-26, 13:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector

Han har knivhuggit förr.

Listan kan göras betydligt längre, här finns lite till: (FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019
Men även detta är bara ett axplock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in