2019-07-26, 13:25
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Det här är ju hela Rockys försvar
Att en 50 kgs afghan är så pass farlig att ett stort gäng Harlem-födda svarta män måste försvara sig med våld för att komma undan levande.

Du är korkad om du tror att bara för någon väger 50 kilo så är de orfarliga för du väger 150kg.

Vad vet du vad han har i fickan? Du vänder ryggen åt och ignorerar den lilla knarkande galningen och vips så har du en kniv i ryggen. I övrigt har redan denna bidragstagande afghan knivat någon 2016 och blev dömd för det.

Asap rocky var helt rätt ute i att göra denna mannen invaliderad så han kunde fortsätta med sitt liv riskfritt, ingen ska behöva ha nån psyktiskt instabil knarkare hängande efter sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Källan till allt jag påstår är Förundersökningsprotokollet (FUP). Det finns en nedladdningslänk i tråden.

Den officiella historien är inte 100% lögn men starkt förvriden och uppdiktad för att sätta dit den oskyldiga rapguden med entourage. Detta mål handlar om prestige - om att försvara regeringens politik - att markera att ingen får freda sig mot det utvalda folkets vilja. Vem som helst som ställer sig på den lilla människans sida (gentemot staten och våldskapitalet) kan se att allt handlat om självförsvar.

De uppgifter från FUP som jag inte skriver ut sida för är uppgifter som tidigare getts källhänvisning i tråden. Om du vill göra det enkelt för dig så kan du ladda ner FUPen och söka på "flaska" och därmed göra samma betraktelse som mig - det är bara de kriminella afghanerna som själva hävdat att flaskor använts som tillhygge (ett utomstående vittne hävdar att en flaska träffat den s k BO i ryggen - men kan inte säga vem som fick flaskan att hamna där).

En av de kriminella afghanerna påstår t om att det var 6st som misshandlade den s k BO med flaskor i huvudet - vilket du själv förstår är uppenbar lögn när åklagaren själv beskriver skadorna som ringa. Dessutom såg BO ut såhär efter misshandeln: https://samnytt.se/wp-content/uploads/2019/07/Rocky11.jpg
Det ser inte värre ut än att ha ramlat i asfalten - vilket var exakt vad han gjorde efter en välförtjänt flygtur.

Det är ju en tjusigt croppad bild på hans ansikte men dom här då?

https://i.imgur.com/5ZgYbrC.jpg
https://i.imgur.com/51xc9t9.jpg
https://i.imgur.com/SbP1whs.jpg
https://i.imgur.com/2XRinvg.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Fast detta fallet visar att lagstiftningen är anpassad till en annan tid utan aphaner. Aphanerna beter sig inte normalt, ingen normal människa hade fått stryk av ASAP.

Likaså är lagstiftningen kring att aphanerna ens är här felaktig.

Men du... De enda brotten jag uppfattat att folk i tråden anser att "afghanerna" gjort är Ofredande eller Ringa misshandel. Tycker du det är rimligt, tycker du Sverige blir tryggare, tycker du det skall vara OK att först kasta en person i backen, för att sedan med 3-4 personer mata slag och sparkar när denne ligger ned - För att han skall ha gjort ett Ofredande? Hur hade det sett ut på gator och torg då tror du?
Citera
2019-07-26, 13:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Svenskar funkar så. Men t.ex araber eller amerikaner funkar inte så. Att springa och fly ses som väldigt förnedrande.

Sedan ser det väl inte så bra ut i media om det kommer fram. Dvs om en liten spinkig 50 kgs afghan får en livvakt på 150 kg och flera andra svarta män fly för livet.

ASAP Rocky + livvakt skulle få skämmas hela livet för detta. Och livvakten kan glömma några fler jobb.

De här attityderna är dessutom livsfarliga för samhället. Så fort man ser en fara ska man springa för livet istället för att stå upp och försvara sig. Låt ligisterna härja fritt, går de in och tömmer en butik, spring för livet bara och låt de ta allt. Rånar de någon, spring för livet och låt det ske.

Det är så vi skapar no go zoner i hela landet där fullständig laglöshet råder.

ASAP & co är hjältar som borde få medaljer av Konungen för sina goda gärningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Skall dom på något sätt skylla våldet på att kniv/vapen skulle kunna finnas, så gäller i princip följande:
1. Kniv har dragits.
2. Afghanerna har hotat med att använda kniv.
3. Afghanerna har haft någonting som påminner om/kan misstas för en kniv.
4. Afghanerna har gjort någon slags rörelse som kan tolkas som att man skall dra kniv.
5. Någon annan skall i stunden ha angett att "afghanerna" är knivbeväpnade.

Ingenting av detta har inträffat och det vet du!

Fel, de har rätt att freda sig och bör räkna med att galningar utan spärrar inte går till angrepp utan vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Ja jag vet , och om här. Nu blev faktiskt han misshandlad. Jag skiter i afghaner det kunde vara du eller jag som åkte på stryk.

Det är vad åklagaren ska bevisa, det är inte ett faktum. Som en amerikans kongressledamot sa har vi i Sverige gjort offret (ASAP) till förövare och gärningsmannen (afghanen) till offer. I ett icke korrupt land skulle afghanen åtalas för misshandel men helst borde han för länge sedan blivit utvisad för sina tidigare brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Afghanen har skärskador. Om de inte åsamkats av Rocky&Co så har antingen någon annan också misshandlat honom den aktuella natten eller så har han tillfogat sig själv skadorna.

Skadorna är dokumenterade av sjukvårdare på plats.
Citera
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Vem sitter i häkte och vem är på semester? Du kan säga vad du vill hur du vill men han sitter häktad mitt i sommaren 😂

1) ASAP Rocky är hemmahörande i LA med i princip konstant sommarväder (vissa månader har mer regn än andra). Tror inte det faktum att det är mitt i sommaren spelar roll för honom förutom att han som gästarbetare tyvärr gått miste om många arbetstillfällen på europeiska musikfestivaler.
2) Om den kriminella afghanen kan åka på "semester" till det landet han flydde ifrån (Iran) så har han uppenbarligen inte haft flyktskäl. Om sunt förnuft ska råda borde hans uppehållstillstånd upphöra och därefter borde han själv häktas.
3) Att det rasistiska rättsväsendet skulle banka på regeringens stora trumma i just det här målet med regeringens utvalda folk är något som varit väntat sedan TMZ-videon dök upp.
Citera
2019-07-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Afghanen/knarkaren började ju "misshandeln" dock gick han på någon som var 3 gånger så stor som honom, tillslut slog de tillbaka.
.

Nej, för sista jävla gången. Livvakten är den första som tar till fysiskt våld. Det är klart och tydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De här attityderna är dessutom livsfarliga för samhället. Så fort man ser en fara ska man springa för livet istället för att stå upp och försvara sig. Låt ligisterna härja fritt, går de in och tömmer en butik, spring för livet bara och låt de ta allt. Rånar de någon, spring för livet och låt det ske.

Det är så vi skapar no go zoner i hela landet där fullständig laglöshet råder.

ASAP 6 co är hjältar som borde få medaljer av Konungen för sina goda gärningar.

Fel, de har rätt att freda sig och bör räkna med att galningar utan spärrar inte går till angrepp utan vapen.

Det är vad åklagaren ska bevisa, det är inte ett faktum. Som en amerikans kongressledamot sa har vi i Sverige gjort offret (ASAP) till förövare och gärningsmannen (afghanen) till offer. I ett icke korrupt land skulle afghanen åtalas för misshandel men helst borde han för länge sedan blivit utvisad för sina tidigare brott.

Det där får du nog länka, om du vill att NÅGON här skall tro dig...
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det där får du nog länka, om du vill att NÅGON här skall tro dig...

Länka till vad?
Citera
2019-07-26, 13:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Skadorna är dokumenterade av sjukvårdare på plats.
Det är upp till personen jag citerade att förklara hur skadorna har tillkommit om det inte är Rocky&Co, vilket det förefaller vara för alla normalbegåvade, som orsakat dem.
Citera
2019-07-26, 13:29
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Nej, för sista jävla gången. Livvakten är den första som tar till fysiskt våld. Det är klart och tydligt.

Var är beviset för detta? Afghanen säger det? Filmen visar annat. Att livvakten gör sitt jobb och inte vill ha en instabil knarkande knivande (jag påminner, han är dömd för att ha knivat någon redan) individ nära sin klient och knuffar bort honom etc är inom ramarna för hans arbetsroll.

Knarkaren på filmen är den som börjar veva.
Citera
2019-07-26, 13:30
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Det är ju en tjusigt croppad bild på hans ansikte men dom här då?

https://i.imgur.com/5ZgYbrC.jpg
https://i.imgur.com/51xc9t9.jpg
https://i.imgur.com/SbP1whs.jpg
https://i.imgur.com/2XRinvg.jpg

Croppad? Den kommer från FUP.
Som sagt - det är sådär man ser ut när man ramlar på asfalt. Har du aldrig varit ute i verkligheten?
Det är inte min grej att googla fram äckliga bilder men jag kan gå i god för att skateboardåkare som farit omkull på asfalt med dålig landning brukar få sår som ser exakt så ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in