2019-07-02, 13:38
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag har sett en variant av orbs, det är en snurrande kristall som ger ifrån sig ett högfrekvent surrande ljud, och snurrar. Runt om lyser det ljusgrönt och kristallen snurrar, avlång med åtta slipade kanter, inuti den så är det en rosa skimrande dna spiral. Det låter bananas jag vet, men den den surrade runt i rummet.

Jag antar att dessa energier kan visa sig på olika vis. Det är fascinerande.
Citera
2019-07-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Sluta ta LSD istället ditt dregglande kioskmongo... jeesus altså..

Var 14 år och hade inte druckit ens vid tillfället.

Av din historik här på FB så är det du som är det dreglande kioskmongot av oss två!

Har ju själv svårt på att tro det jag såg om inte fler gjort det hade jag trott jag fantiserat ihop allt.

Läs inte en tråd om paranormala fenomen om du inte är beredd att läsa otroliga saker!

Men misstänker att du inte kollade mina andra inlägg innan du skrev.
Du bara hasplade ur dig skit, som du uppenbarligen ofta gör.

Du behöver verkligen inte tro mig, inte ens respektera mig.
Men hålla på som du gör är bara rent av onödigt!

Hade jag skrivit något orealistiskt i en tråd som handlade om något faktabaserat(där fakta är fastställt).
Då hade jag kunnat ta att du uttalat dig så som du gjorde.

Men detta är en tråd där man diskuterar saker som ligger utanför rim och reson.
Så läs inte tråden om du inte vill läsa saker som ligger utanför det du ser som rimligt!

Mvh Appael
Citera
2019-07-10, 14:44
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appael
Var 14 år och hade inte druckit ens vid tillfället.

Av din historik här på FB så är det du som är det dreglande kioskmongot av oss två!

Har ju själv svårt på att tro det jag såg om inte fler gjort det hade jag trott jag fantiserat ihop allt.

Läs inte en tråd om paranormala fenomen om du inte är beredd att läsa otroliga saker!

Men misstänker att du inte kollade mina andra inlägg innan du skrev.
Du bara hasplade ur dig skit, som du uppenbarligen ofta gör.

Du behöver verkligen inte tro mig, inte ens respektera mig.
Men hålla på som du gör är bara rent av onödigt!

Hade jag skrivit något orealistiskt i en tråd som handlade om något faktabaserat(där fakta är fastställt).
Då hade jag kunnat ta att du uttalat dig så som du gjorde.

Men detta är en tråd där man diskuterar saker som ligger utanför rim och reson.
Så läs inte tråden om du inte vill läsa saker som ligger utanför det du ser som rimligt!

Mvh Appael
Bra skrivet!

Många har tydligen stora problem med att tänka utanför sina ramar, och det är lättare för somliga att attackera andra än att öppna sig för att allt kanske inte går att förklara.
Senast redigerad av Furienna 2019-07-10 kl. 14:47.
Citera
2019-07-10, 23:06
Medlem
Vi ägde en gård som det hänt väldigt lustiga saker på.
När min far bodde där ensam så brukade det hända lustiga saker i huset (byggt år 1842). Bland annat kunde radion gå igång från ingenstans och kunde smälla i huset. Mat kunde försvinna då och då, ungefär som om någon mer bodde där utan hans vetskap??. För något åt sen skulle vi börja hyra ut det huset, då vi flyttade, och en kväll när vi var där och städade så hörde vi en redig jävla smäll på övervåningen, vi gick upp och kollade och då hade det ramlat ner ett par lådor från ett bord.
För bara ett halvår sedan, när ett par kompisar flyttade in i flygelbyggnaden så tänkte jag och en vän åka och hälsa på dom, dörren var öppen och det lös, så vi gick in, och då kunde vi höra ljud från övervåningen , ungefär som att en tjej skrattade. Vi trodde det var dom så vi gick upp för att kolla, men ingen var där. Efter ungefär 15 minuter kommer dom hem, och då sa kompisen som skulle hyra huset att han märkt lustiga saker i huset också, bland annat att en dörr till en gammal vind öppnar sig själv ibland, och det är en dörr man verkligen måste smälla igen för att stänga, så det är garanterat inte någon blåst osv. Ett par andra hyresgäster påstår sig ha sett en gestalt stå i trappan till övervåningen och kolla på dom. Man kunde känna en slags närvaro på vissa ställen, och det kunde darra till i ryggen som om någon stod bakom och kolla på en. Aja,det har hänt mycket lustiga saker där. Att tillägga så är gården tydligen byggd på/brevid en gammal gravplats.
Citera
2019-07-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Bra skrivet!

Många har tydligen stora problem med att tänka utanför sina ramar, och det är lättare för somliga att attackera andra än att öppna sig för att allt kanske inte går att förklara.

Tack!

Jag tycker det är väldigt jobbigt att öppna mig om just detta jag har skrivit om.

Känner styrka av att alla inte bara bortfärdar mig!

Ännu en gång tack!
Citera
2019-07-12, 12:49
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Det ballaste jag upplevt är när jag såg en gestalt gå i min lägenhet. Det var en period när jag var väldigt känslig och mottaglig vilket jag inte är längre på gott och ont. Gestalten var genomskinlig och bara gick i sakta mak genom rummet vilket var synligt för mina ögon i några sekunder. Jag kände ingen rädsla alls utan snarare en "wow-känsla".

En annan fascinerande sak var hemma hos en tjej jag dejtade för ett halvår sedan. Vi låg i sängen och plötsligt ser jag en stor orb sväva in i sovrummet från väggen. Det fascinerande var att jag direkt sa till om det till tjejen och hon såg exakt samma sak. Hon blev rädd medan jag bara fann det intressant, hon tände dock direkt lampan av rädsla vilket fick orben att försvinna.
Kul att det finns fler som sett sådana "orber."
Och så som du beskriver hur du reagerade när du såg den, det var ju samma sak som jag själv reagerade.
Det enda jag kunde göra var att bara stå där och titta.
Medans den sakta rörde sig från ena hörnet av tvättstugan fram till torktumlaren, där den slog igen dörren till den. Med ett ljudligt Klick - som fick mig att vakna upp ur min "förtrollning" och omedelbart få "kalla kårar." Håret i nacken som ställde sig direkt osv.

Däremot, till skillnad från dig, så skulle jag inte vilja tolka det som något med "andar."
För det "enda" det var, var ju en genomskinlig gulaktig "orb" som svävade genom rummet.
Och varför det så bestämt bara måste vara en "ande," det förstår jag faktiskt inte.

Dvs bara för att det är något man inte vet vad det är så betyder det ju inte att det är "en ande."
Att inte veta vad det är betyder ju bara just det - att inte veta vad det är.
Eller hur.
Citera
2019-07-13, 01:41
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Kul att det finns fler som sett sådana "orber."
Och så som du beskriver hur du reagerade när du såg den, det var ju samma sak som jag själv reagerade.
Det enda jag kunde göra var att bara stå där och titta.
Medans den sakta rörde sig från ena hörnet av tvättstugan fram till torktumlaren, där den slog igen dörren till den. Med ett ljudligt Klick - som fick mig att vakna upp ur min "förtrollning" och omedelbart få "kalla kårar." Håret i nacken som ställde sig direkt osv.

Däremot, till skillnad från dig, så skulle jag inte vilja tolka det som något med "andar."
För det "enda" det var, var ju en genomskinlig gulaktig "orb" som svävade genom rummet.
Och varför det så bestämt bara måste vara en "ande," det förstår jag faktiskt inte.

Dvs bara för att det är något man inte vet vad det är så betyder det ju inte att det är "en ande."
Att inte veta vad det är betyder ju bara just det - att inte veta vad det är.
Eller hur.

Vad tror du orbs är?
Citera
2019-07-14, 12:27
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Vad tror du orbs är?
Jag vet ju inte.
Det var ju det jag skrev, att jag inte visste.
Och jag ser liksom inte det omedelbara sambandet till "andar" som du skriver.
Jag vet ju inte vad det är. Det kan väl vara nästan vad som helst, bara det att jag inte vet.
Bara jäkligt ... onormalt ... så att säga =)

Inte direkt något man förväntar sig att få se precis.

Men jag förstår naturligtvis att många lockas av "förklaringar" till det de ser.
Bara det att jag inte riktigt har samma behov av det.
Jag vet ju ändå att jag inte kan få någon förklaring.
Så därför nöjer jag mig med att jag har sett det jag har sett.
Jag har sett det, men jag kan ju inte visa någon annan att jag har sett det. Därför blir det bara "ord."
Och "ord" är, för den som lyssnar inget annat än bara just "ord."

Det är alltså ingen "spökhistoria," det är inget "underhållningsförsök."
Det är bara något jag har varit med om, och det har därför bara betydelse för mig själv.
Eller hur?
Citera
2019-07-14, 12:43
Medlem
Har varit med om väldigt mycket i mitt liv och dessutom haft några sanndrömmar.
Men vill bara ge ett tips angående orber, om ni lyckas ta kort där det är orber med, så prova förstora bilden för i vissa orber kan man se ansikten, en hand mm.. Ja diverse faktiskt.
Citera
2019-07-25, 12:41
Medlem
Sommarvikingens avatar
När jag gick i mellanstadiet så vaknade jag en fredagsmorgon och såg min klasskamrats huvud flyta stilla över fönsterbrädet, i några sekunder. Jag blev så rädd att jag tittade bort snabbt sen var hon borta.

Hon var levande men hade inget särskilt ansiktsuttryck. Vad innebär detta?
Citera
2019-07-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
När jag gick i mellanstadiet så vaknade jag en fredagsmorgon och såg min klasskamrats huvud flyta stilla över fönsterbrädet, i några sekunder. Jag blev så rädd att jag tittade bort snabbt sen var hon borta.

Hon var levande men hade inget särskilt ansiktsuttryck. Vad innebär detta?

Förmodligen var din hjärna fortfarande i ett slags dröm läge. Fantasin går vild precis när man ska vakna, och i många fall vaknar man p.g.a. dom.

Ibland har jag vaknat av att en spindel har vevat sig ner mot mitt huvud från taket, jag kan se den klart och tydligen, jag hoppar upp, men inget där. När man sedan tänker efter så såg man spindeln med ögonen stängda.
Citera
2019-07-26, 04:58
Medlem
Adelaides avatar
2 lite spooky händelser som inträffade när jag var mycket ung.

Jag var ca 9-10 år. Klockan är cirka 8 på kvällen, mina föräldrar är i vardagsrummet och ser på film, men själv sitter jag på sängen i mitt rum helt själv och leker med nån leksak. Dörren till mitt rum står på glänt. Helt plötsligt ser jag klart och tydligt att dörren skuts fram långsamt och försiktigt, som om någon öppnade den ännu mer. Jag får direkt en känsla av att någon hade kommit in i mitt rum.

I den andra händelsen var jag kanske 12 år gammal. Denna gången bodde vi dock i en annan lägenhet. Jag kommer hem från skolan och är ensam hemma då mina föräldrar fortfarande var på jobbet. Jag går in i mitt rum och lägger mig i sängen. Jag lägger mig åt sidan och tittar rakt fram och håller blicken fokuserad på väggen. Helt plötsligt ser jag ett par ben av en skepnad uppenbara sig mitt framför ögonen på mig. Det var 2 helt svarta ben som går fram och ställer sig precis framför min syn. Någon kropp hann jag inte se. Jag får en chock och drar täcket över huvudet. Efter det försvann gestalten. Jag är 100% säker på att jag var vaken och inte halvsov när detta inträffade.

Ett av mina nuvarande "problem" som jag har: När jag tittar på en digitalklocka på eftermiddagarna så är klockan i 8 av 10 fall 13:37. Det händer tyvärr lite för ofta för att jag ska avfärda det som en slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in