2019-07-26, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ni menar inte att afghanen får sin semester betald av staten? Genom bidrag? Det låter för sjukt för att vara sant.. Eller?
Han livnär sig tydligen på kriminalitet och bidrag så något av det är sannolikt.
Citera
2019-07-26, 02:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du tror inte att de skulle känna eller se om du har någon form av vapen i dina byxfickor när du har vanliga jeans på dig och de dokumenterar samt kollar efter fler skador?

Hur stor kniv utgår du från att han hade?
Citera
2019-07-26, 02:56
Medlem
Citat:
Du tror inte att de skulle känna eller se om du har någon form av vapen i dina byxfickor när du har vanliga jeans på dig och de dokumenterar samt kollar efter fler skador?
Jag har varit på akuten flera gånger och de har aldrig kroppsvisiterat mig. Jag tror inte ens att de har rätt att göra det.
Senast redigerad av Mzzo 2019-07-26 kl. 02:58.
Citera
2019-07-26, 02:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Det kanske är dags att du vaknar upp och ser sanningen.

Att vissa i den här tråden är totalt dumma i huvudet och aktivt vill skapa trådsanningar för att stärka deras egna världsbild, en världsbild där nattväktarsamhällen är utopi och där polis och stat är icke existerande?

Det är jag redan fullt medveten om, jag är även fullt medveten om att det finns de i tråden som klart och tydligt vill förvränga det hela till att framställa ASAP som en oskyldig liten pojke.
Citera
2019-07-26, 02:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Jag har varit på akuten flera gånger och de har aldrig kroppsvisiterat mig.

Har du varit på akuten med skärskador som ska dokumenteras av polis?
Citera
2019-07-26, 02:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur stor kniv utgår du från att han hade?

Om han hade haft en kniv på sig så utgår jag att det hade varit en stiletto och det hade fortfarande synts när han satt ner, du verkar utgå från att han hade en papperstunn kniv som inte går att upptäcka såvida man inte aktivt tar ut den ur byxfickan.
Citera
2019-07-26, 03:00
Medlem
Citat:
Har du varit på akuten med skärskador som ska dokumenteras av polis?
Varför skulle det föranleda en kroppsvisitering? Jag har aldrig hört talas om sjukvårdspersonal som kroppsvisiterar folk.
Citera
2019-07-26, 03:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Att vissa i den här tråden är totalt dumma i huvudet och aktivt vill skapa trådsanningar för att stärka deras egna världsbild, en världsbild där nattväktarsamhällen är utopi och där polis och stat är icke existerande?

Det är jag redan fullt medveten om, jag är även fullt medveten om att det finns de i tråden som klart och tydligt vill förvränga det hela till att framställa ASAP som en oskyldig liten pojke.

Du verkar inte förstå att det är åklagaren som har bevisbördan och då är det ett problem att det inte går att utesluta att afghanen bar kniv. Det finns inga belägg för att platsen för bråket genomsöktes ordentligt, att han blev visiterad på platsen eller att senare samt att han inte kunde gjort sig av med kniven någon gång efter att han blivit neutraliserad.
Citera
2019-07-26, 03:03
Avslutad
Citat:
Du verkar inte förstå att det är åklagaren som har bevisbördan och då är det ett problem att det inte går att utesluta att afghanen bar kniv. Det finns inga belägg för att platsen för bråket genomsöktes ordentligt, att han blev visiterad på platsen eller att senare samt att han inte kunde gjort sig av med kniven någon gång efter att han blivit neutraliserad.

Åklagare har inte bevisbörda i att bevisa att något INTE fanns
Citera
Avslutad
INgen slump att Guess Jeans kollektion tillsammans med ASAP Rocky innehöll fångklädesrandigt

https://www.grailed.com/listings/10255730-Asap-Rocky---Guess-Striped-L-S-Tee
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om han hade haft en kniv på sig så utgår jag att det hade varit en stiletto och det hade fortfarande synts när han satt ner, du verkar utgå från att han hade en papperstunn kniv som inte går att upptäcka såvida man inte aktivt tar ut den ur byxfickan.

En sådan går utmärkt att gömma i byxorna utan att den syns. Någon skrev i tråden att han tidigare hade stoppat ned en kniv i byxlinningen vid ryggen. Det går utmärkt att sitta ner då.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Fast det är du som tjafsar om att han skulle ha haft kniv här i tråden, varken åklagare, polis eller någon av de inblandade påstår att kniv förekom utanför Max eller vid ett senare tillfälle.

Så jo det går att utesluta att kniv användes eller ens bars av någon av dem då det inte nämns av någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in