Jag sökte och kunde inte finna ASAP Rockys egen version av det som åtalet berör citerat i tråden. Jag vet att flera har läst FUP men det finns nog de som ännu inte tagit sig igenom hela.
Jag tycker det är solklart att det handlar om ett nödvärn:
"Du måste känna till en sak. Jag kommer inte härifrån, jag är en kändis. Jag är i ett främmande land, jag blir trakasserad och förföljd av dessa främlingar. För nio månader sedan så var jag på en nattklubb och en helt främmande person skar mig i ansiktet med en kniv. Jag vet inte vad jag ska tro om dessa killar eller hur jag ska rationalisera med dem för att lämna oss ifred. Jag vet inte om de kommer hugga mig, om de kommer skära mig eller om de har några vapen eller något annat. Allt jag vet är att dem attackerade Tim och då såg jag honom och kastade ner honom mot marken. Jag sparkade hans arm för att hålla honom nere och kvarhålla honom och jag minns inte om jag sedan följde upp med att slå honom eller om jag bara föll ner honom. När jag såg att dem andra killarna anlände för att hjälpa till visste jag att min plikt var klar. Vid detta skede kom Tim och drog mig åt ett annat håll. Under denna tidpunkt såg jag inte vad som hände med alla andra, det vill säga jag såg inte vad som hände med dem andra strax innan Tim drog undan mig."
(från FUP s. 384)
Hur kan man inte ta hänsyn att ASAP Rocky är här som gästarbetare och att BO inte ens försöker kommunicera med dem på något språk som de förstår? När ord inte räcker till finns bara det fysiska hotet att beakta - och då kan inte ens rasisterna i den här tråden hävda att rapguden agerat fel, framför allt inte när han tidigare varit med om en liknande situation där någon knivskar honom i ansiktet.
Att ASAP Rockys svar liknar poesi även när det översätts till svenska ger ju bara ännu mera tyngd till rapguden. Den s k BOs svar är ju bara svammel utan grund, precis som den s k BOs överfall och förföljelse av ASAP Rocky med entourage.
Märk väl också vad regmitrogen media väljer att ta med i sin rapportering och vad man väljer att utelämna. Allt handlar om att folket ska bli emot Flacko - men det kommer inte ske! #FreeRocky