2019-07-26, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det enda rimliga är att utgå från hans tidigare beteende. Vi vet inte ens om polisen har visiterat honom eller på andra sätt letat efter en kniv.

Däremot vet vi att han har varit inblandat i minst ett knivbråk - och fällts för det. Förmodligen har han dragit kniv många, många gånger.
Polis och ambulans får alarm om att en okänd person har blivit misshandlad. Personen körs med ambulans till akuten. Givetvis görs ingen visitation eller drogtest i det skedet. Han blev misstänkt för brott långt senare.
Citera
2019-07-26, 02:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det enda rimliga är att utgå från hans tidigare beteende. Vi vet inte ens om polisen har visiterat honom eller på andra sätt letat efter en kniv.

Däremot vet vi att han har varit inblandat i minst ett knivbråk - och fällts för det. Förmodligen har han dragit kniv många gånger.

Jag utgår från att polisen eller sjukhuspersonalen kan känna om en kniv finns i ett par vanliga jeans medan de utför sitt jobb.

Vi kanske ska börja utgå från att ASAP och hans gäng hade semiautomatvapen då han är amerikan och rappare?

Tidigare fall där kniv har varit inblandad spelar ingen roll i det här fallet då det inte finns något som stödjer banans trådsanning.
Citera
2019-07-26, 02:26
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du har belägg för att platsen blev ordentligt genomsökt är det dags du kommer med det nu, det har inte framkommit att så skulle ha skett. Du kan inte bara fantisera ihop att det skulle ha skett och ta det som en sanning.

Det här är en kille som har misshandlat och skurit ner personer tidigare, hur sannolikt är det att han är helt obeväpnad när han ger sig på tre killar samtidigt varav en är en stor livvakt? Tänk lite!

Vilken konstig argumentationsteknik du använder.

Du har en rad premisser ( 1. Det gjordes ingen ordentlig platsundersökning 2. Killen har begått brott med kniv innan 3. Killen gav sig ensam på flera personer) och drar slutsatsen att målsäganden sannolikt bar kniv. När premiss 1. ifrågasätts i tråden så vänder du på bevisbördan och ber istället den som ifrågasätter dina premissers sanningshalt att motbevisa dig,

Det borde vara tvärtom. Det är du som ska visa att dina premisser är sanna för att din slutsats ska vara sann.
Senast redigerad av Evil_Santa 2019-07-26 kl. 02:29.
Citera
2019-07-26, 02:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Läser man FUP:en så kan det mycket väl vara så att afghanen är arg för att hans hörlurar har blivit skadade eller förstörda och försöker kräva kompensation, jag har erfarenhet av den typen av killar och de tenderar att inte fatta när de ska backa eller rent av sluta för att de är så fixerade vid att deras egendom är förstörd och skall därför kompenseras, samma sak gäller tillbaka om de råkar ta sönder något, det är av min erfarenhet en starkt återkommande faktor bland folk från Mellanöstern att om de anser att de själva eller någon annan har gjort fel så skall det rättas till direkt.

Det kan inte vara ett skäl till att han går och trakasserar dem från början.

Citat:
Att afghanen vid ett tidigare tillfälle har haft kniv bevisar inte att han har haft det nu, det finns absolut inget som stödjer banans trådsanning om att knivar skulle ha använts eller ens återfunnits på plats eller på någon av de inblandade.

Jo hans tidigare beteende där han har knivskurit folk förut och att det är osannolikt att han muckar med tre killar som är betydligt större än honom utan att ha vapen.
Citera
2019-07-26, 02:30
Medlem
Citat:
Jag utgår från att polisen eller sjukhuspersonalen kan känna om en kniv finns i ett par vanliga jeans medan de utför sitt jobb.

Vi kanske ska börja utgå från att ASAP och hans gäng hade semiautomatvapen då han är amerikan och rappare?

Tidigare fall där kniv har varit inblandad spelar ingen roll i det här fallet då det inte finns något som stödjer banans trådsanning.

Vad säger du om detta då?

Citat:
Jag vet till och med en incident där en (svensk) kille blev nerhuggen utanför en krog. En vakt var inblandad och kände tydligen invandrarna. Kniven som användes tappades på brottsplatsen och minst två personer såg vakten ta upp den och dra iväg. Han kom sedan tillbaka som om inget hänt, för att prata med polisen. Givetvis blev det inget av den saken.

Sen har vi även brottskod 291 som är intressant i detta fall iom att anmälan emot afghanen lades ner helt oförklarligt.
Senast redigerad av Cxme 2019-07-26 kl. 02:34.
Citera
2019-07-26, 02:33
Medlem
Har man lagt fram alla åtalades brottsregister?
Citera
2019-07-26, 02:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme

Sen har vi även brottskod 291 som är intressant i detta fall iom att anmälan emot afghanen lades ner helt oförklarligt.

Var kommer det citatet ifrån?
Citera
2019-07-26, 02:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme

Jag säger att du använder dig av citatförmågan med en fetad text utan en källa, samt refererar till Brottskod 291 som till min vetskap hindrar eller hindrade (enligt nordfront så är kod 291 upphävd sedan 2016 om jag förstod dem rätt) polisen från att ge nyhetsmedier information om brott där invandrare är inblandade.

Japp Kod 291 är upphävd och Alma finns inte kvar sedan 2016

Citat:
Den nationella särskilda polisinsatsen Alma är avvecklad och nu offentliggörs siffror polisen anklagats för att mörka.
– Det finns ingenting i det här som är hemligt, säger kommenderingschefen Stefan Hector.

https://www.op.se/artikel/polisen-slapper-asylbrottssiffror-redovisar-kod-291

Så Kod 291 spelar absolut ingen roll i det här fallet.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-07-26 kl. 02:40.
Citera
2019-07-26, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Var kommer det citatet ifrån?

Person på flashback i en tråd som diskuterar väktare.

#Bajslukt
Citera
2019-07-26, 02:40
Medlem
Citat:
Läser man FUP:en så kan det mycket väl vara så att afghanen är arg för att hans hörlurar har blivit skadade eller förstörda och försöker kräva kompensation, jag har erfarenhet av den typen av killar och de tenderar att inte fatta när de ska backa eller rent av sluta för att de är så fixerade vid att deras egendom är förstörd och skall därför kompenseras, samma sak gäller tillbaka om de råkar ta sönder något, det är av min erfarenhet en starkt återkommande faktor bland folk från Mellanöstern att om de anser att de själva eller någon annan har gjort fel så skall det rättas till direkt.
Ja skumt var det. Att gå på tre pers och maniskt mala om sina lurar, som ju verkar vara nåt billigt skräp. Antagligen drogerna som gör det i nån kombo av att känna sig kränkt och få sin heder kränkt.
Citera
2019-07-26, 02:41
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
Hörlurs-afghanen är i Iran på solsemester, betalt via staten

Från FUP sida 16

Jag ska resa till Iran och vara borta 20 juli till 31 augusti.

Fortsättning följer på sida 307-308

Citat:
H: Nej jag är bara ute efter min rätt, vill få (ohörbart 34:50) tillbaka min rätt ifrån dom. Och att jag vill inte att den min resa ska förstöras på något sätt. Jag måste resa till Iran (ohörbart 35:04) det är min systers bröllop och jag måste hinna med den resan. Och redan har jag skaffat både visum och även biljett.
Senast redigerad av Theodulus 2019-07-26 kl. 02:48.
Citera
2019-07-26, 02:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Ja skumt var det. Att gå på tre pers och maniskt mala om sina lurar, som ju verkar vara nåt billigt skräp. Antagligen drogerna som gör det i nån kombo av att känna sig kränkt och få sin heder kränkt.

Det är det spåret jag är inne på jag med, personen i fråga (Afghanen) var troligen korkad innan droganvändandet, även om han inte var det så blir man alltid korkad när man använder syntetiska droger som är menade att göra dig hög som ett höghus.

Detta ovanpå en hederskultur där rätt ska vara rätt och det ska ske omgående och inte i lagom takt så blir det fruktansvärt lätt hänt att personen som vill få sin heder återställd blir överkaxig.

Skulle vi ta bort drogpåverkan så tror jag nog att han skulle ha gjort samma dumma sak men att han hade samlat ihop ett par polare som kan stötta honom, men då han med största möjlighet var påverkad av något så fick han extra mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in