Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Det är dock du som påstår att han skulle ha haft kniv som han antingen hade i byxorna eller dumpade på plats trots att det finns inga vittnesmål om det, varken i form av faktiskt vittnesmål, filminspelningar eller i form av sms konversationer.
Hade han haft kniv som hade dumpats på plats eller som hade slagits iväg så hade det återfunnits på brottsplatsen, men då du verkar försöka framställa dig som en bättre polis än den svenska polisen så får jag hänvisa dig till att ringa till Stockholmspolisen i morgon och berätta för dem att du är bättre på att hitta(på) bevis än dem.
Jag påstår inte att han hade kniv på sig men att det är fullt möjligt och kanske dessutom sannolikt att han inte skulle gett sig på tre killar utan vapen. Hans historia med knivattacker talar för det också.
Dina upprepningar om att kniven skulle ha hittats om den hade slängts bygger på din fantasi om att platsen blev ordentligt genomsökt men det har du inga som helst belägg för.
Citat:
Ursprungligen postat av
stayloose
För det andra var det gott om folk på plats. Utöver Rocky med crew och BO var det flera vittnen, polis och ambulanspersonal på brottsplatsen. Fullt av folk på och omkring Max. Ingen har uppgett att de har sett kniv på BO eller att den har dumpats.
Häng med lite, som jag redan skrivit kan han mycket väl ha haft kniv på sig men aldrig hunnit få en chans att använda den eftersom han sänktes så effektivt.