2019-07-26, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skulle han ha haft en kniv så skulle det finnas vittnesmål om det antingen i form av sms konversationer eller genom direkta vittnesmål, om de klarar av att vittna indirekt genom att säga att glasflaskor har krossats mot afghanens kropp så tror jag knappast att en kniv hade gått obemärkt.

Ingen kan med säkerhet säga att han inte hade kniv på sig. Med tanke på att han knivhuggit folk tidigare får ju var och en själv avgöra vad för typ av person detta rör sig om.

Jag tycker iaf att han verkar jävligt otäck.
Citera
2019-07-26, 02:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
1) För oss som inte levt våra liv framför bildskärmen utan spenderat en del tid ute bland folk är det tydligt att BOs stöddighet inte bara kommer från drogruset. Han agerade som att han inte hade något att förlora, och om man märker detta (vilket ASAP Rocky med entourage lär ha gjort) måste man agera i förebyggande syfte innan man hamnar i underläge.

2) Du har fortfarande inte bett om ursäkt.
(FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019

1. Det är du och banan som hittar på, det finns återigen inte några vittnesmål och inte ett enda bevis för att han skulle ha haft kniv på sig.

2. Det är du som ska be om ursäkt för att du påstår att jag kallar afghanen för barn, jag har absolut inget att be om ursäkt för då det är du som sitter och lägger ord i munnen på andra i den här tråden.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Skulle han ha haft en kniv så skulle det finnas vittnesmål om det antingen i form av sms konversationer eller genom direkta vittnesmål, om de klarar av att vittna indirekt genom att säga att glasflaskor har krossats mot afghanens kropp så tror jag knappast att en kniv hade gått obemärkt.

Du utgår hela tiden från att vittnen skulle ha sett den när han plockade upp den, men du blundar för att han kan ha haft den på sig och aldrig hunnit ta upp den innan han resolut sänktes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du har belägg för att platsen blev ordentligt genomsökt är det dags du kommer med det nu, det har inte framkommit att så skulle ha skett. Du kan inte bara fantisera ihop att det skulle ha skett och ta det som en sanning.

Det här är en kille som har misshandlat och skurit ner personer tidigare, hur sannolikt är det att han är helt obeväpnad när han ger sig på tre killar samtidigt varav en är en stor livvakt? Tänk lite!
För det första stod livvakten för det initiala våldet (FUP sid 45).

För det andra var det gott om folk på plats. Utöver Rocky med crew och BO var det flera vittnen, polis och ambulanspersonal på brottsplatsen. Fullt av folk på och omkring Max. Ingen har uppgett att de har sett kniv på BO eller att den har dumpats.
Citera
Medlem
Blev afghanen ens kroppsvisiterad? Källa på det tack.
Citera
2019-07-26, 02:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Ingen kan med säkerhet säga att han inte hade kniv på sig. Med tanke på att han knivhuggit folk tidigare får ju var och en själv avgöra vad för typ av person detta rör sig om.

Jag tycker iaf att han verkar jävligt otäck.

Hade han haft kniv så hade det rapporterats, sjukvårdare hade upptäckt om han hade haft kniv på sig och som sagt hade han använt kniv eller om någon hade sett att han hade haft en kniv så hade det funnits vittnesmål om det.
Citera
2019-07-26, 02:10
Avstängd
Citat:
Eller så räcker det med att höra med vittnen och de som var inblandade, återigen det finns ingen som vittnar om användandet av kniv.

Han fick aldrig chansen att dra kniv. Han blev perfekt tacklad innan dess.
Citera
2019-07-26, 02:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du utgår hela tiden från att vittnen skulle ha sett den när han plockade upp den, men du blundar för att han kan ha haft den på sig och aldrig hunnit ta upp den innan han resolut sänktes.

Det börjar märkas att du aldrig har varit i en situation där nån har kniv, en kniv är jävligt svår att missa, speciellt när flera personer är fokuserade på denne, samma sak när flera personer även spelar in.
Citera
2019-07-26, 02:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han fick aldrig chansen att dra kniv. Han blev perfekt tacklad innan dess.

Att han skulle ha haft en kniv är banans trådsanning det finns absolut inga bevis för att han skulle ha haft kniv på sig.
Citera
2019-07-26, 02:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Han blev inte ens drogtestad som det verkar.

Spelar ingen roll, en kniv går inte att missa såvida det inte är pösiga byxor samt att kniven skulle vara mindre än en vanlig husnyckel.

Och han hade vanliga jeans och det går inte att se att han skulle ha burit kniv på någon av de dokumenterande bilderna.
Citera
2019-07-26, 02:13
Avstängd
Citat:
Att han skulle ha haft en kniv är banans trådsanning det finns absolut inga bevis för att han skulle ha haft kniv på sig.

Vi vet att han har knivskurit folk förut. Det gör att man måste utgå från att han har kniv på sig tills motsatsen har bevisats.
Citera
2019-07-26, 02:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är dock du som påstår att han skulle ha haft kniv som han antingen hade i byxorna eller dumpade på plats trots att det finns inga vittnesmål om det, varken i form av faktiskt vittnesmål, filminspelningar eller i form av sms konversationer.

Hade han haft kniv som hade dumpats på plats eller som hade slagits iväg så hade det återfunnits på brottsplatsen, men då du verkar försöka framställa dig som en bättre polis än den svenska polisen så får jag hänvisa dig till att ringa till Stockholmspolisen i morgon och berätta för dem att du är bättre på att hitta(på) bevis än dem.

Jag påstår inte att han hade kniv på sig men att det är fullt möjligt och kanske dessutom sannolikt att han inte skulle gett sig på tre killar utan vapen. Hans historia med knivattacker talar för det också.

Dina upprepningar om att kniven skulle ha hittats om den hade slängts bygger på din fantasi om att platsen blev ordentligt genomsökt men det har du inga som helst belägg för.

Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
För det andra var det gott om folk på plats. Utöver Rocky med crew och BO var det flera vittnen, polis och ambulanspersonal på brottsplatsen. Fullt av folk på och omkring Max. Ingen har uppgett att de har sett kniv på BO eller att den har dumpats.

Häng med lite, som jag redan skrivit kan han mycket väl ha haft kniv på sig men aldrig hunnit få en chans att använda den eftersom han sänktes så effektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in