2019-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
Jag var rädd för livet. Jag
skakade och var panikslagen, detta var på grund av att jag befann mig i ett främmande
land och visste inte vad jag skulle göra.

Tror nog dom flesta hade varit rädda i en sån situation. Den som tror sig vara helt lugn och inte vara något rädd kanske sett för många actionfilmer med superhjältar.

Skulle gissa på att Rocky och hans crew hade fullt adrenalinpåslag.
Citera
2019-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Har flera iranska vänner och enligt dom pratar många afghaner någon variant av persiska som dom förstår hyggligt.

Ok, då förstår jag. Fast i det här fallet verkar det vara mer än bara språket, verkar ju vara hans "hem" på jorden dit han åker tillbaks för att semestra. Då är man faktiskt inte i behov av skydd.
Citera
2019-07-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Och eftersom de var så rädda så publicerar de en ihopklippt video? De ser ju för faan jätterädda ut...

Alla människor blir inte handlingsförlamade bara för att dom blir livrädda.
Citera
2019-07-25, 22:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Trodde jag hörde TV4, men det var SVT som var på. Se från ca 3:10. Lyssna noga på nyhetsuppläsaren.

"Bråket filmas av övervakningskameror och vittnen. Efter en kvart trappas bråket upp."
https://www.svtplay.se/video/22795926/rapport/rapport-25-jul-19-30-4

Tackar, jag kollar normalt sett aldrig på svensk TV men det var intressant.
Citera
2019-07-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han har använt sig av kniv vid det tillfället, även den klenaste kan orsaka mycket skada med rätt verktyg

Dessutom verkar han ju vara mer än lovligt ettrig. Hur orkar han följa efter och inte ge sig trots att han blir ombedd att sluta... Gisses, värre än en förälskad fjortis faktiskt.
Citera
2019-07-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Men varför måste du så där tonårsaktigt vägra att inse att det är en jäkligt svår situation att hantera att i ett främmande land bli antastad på gatan av två invandrade personer som knappt kan prata engelska och som vill ha knark och som förföljer dig och dina vänner - och det i en stad där till och med en polis nyligen har blivit knivhuggen av en sån person?

De hade ju änglars tålamod med de där typerna. Att det i en sån situation till slut smäller, och att inte nån istället, duktigt och redigt, postar en anmälan till farbror polisen eller skickar ett mejl dit, fattar ju vem som helst.

Men uppenbarligen har ASAP Rocky valt att turnera i det "främmande och farliga landet", uppenbarligen har ASAP Rocky valt att vara ute hela natten i det "främmande och farliga landet", uppenbarligen har ASAP Rocky valt att stå kvar och gaffla under längre tid med dom här "främmande och farliga personerna" i det "främmande och farliga landet"?????????

Du kan vara lugn! Jag tycker också dom hade en ängels tålamod, dom uppträdde tom professionellt ett tag! Men dom tog det tyvärr inte enda in i mål kan man säga! ;-)
Citera
2019-07-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Har du en afghan hemma hos dig eller vad är det frågan om? Varför försvarar du dessa avskum. Klart dessa påtända människor är hotfulla, det ser man ju på filmerna.

Men det är ju detta du/ni inte förstår! Jag skiter i om detta fallet handlar om afganer, amerikaner, asiater, afrikaner, norrmän eller svenskar. Jag försöker förklara juridiken, lag o rätt och hur rättssamhället fungerar (för det behövs i den här tråden!)
Citera
2019-07-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
https://youtu.be/nOFEa_xzNng

Sold his soul to satan, as so many others in the game...

Trams!!!
Citera
2019-07-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men uppenbarligen har ASAP Rocky valt att turnera i det "främmande och farliga landet", uppenbarligen har ASAP Rocky valt att vara ute hela natten i det "främmande och farliga landet", uppenbarligen har ASAP Rocky valt att stå kvar och gaffla under längre tid med dom här "främmande och farliga personerna" i det "främmande och farliga landet"?????????

Du kan vara lugn! Jag tycker också dom hade en ängels tålamod, dom uppträdde tom professionellt ett tag! Men dom tog det tyvärr inte enda in i mål kan man säga! ;-)

Sverige är inte längre "världens tryggaste land", tom volvo har svårt att rekrytera personal och funderar på att flytta ifrån Sverige.

Det var ljust och massor vanliga människor befann sig på MAX vid samma tillfälle. Syns flera unga människor på bilderna.

Att man försöker resonera med en farlig person för att avvärja attacken är ganska normalt särskilt om man känner sig hotad av denne. Han "gafflar" inte någonsin utan försöker hela tiden vädja åt personen.

Du måste ju vara ute för att provocera medvetet.
Citera
2019-07-25, 22:06
Medlem
Citat:
i USA kräver nu kongressledamoten Adriano Espaillat att Asap Rocky får en rättvis prövning.
– Jag känner att de här unga männen är oskyldiga och att det här är ett rättsövergrepp, säger han till SVT Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/kongressledamot-jag-kanner-att-de-ar-oskyldiga
Citera
2019-07-25, 22:07
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Det arbetas redan på en dokumentär om detta och hur sverige är ett kuksugarland.
Citera
2019-07-25, 22:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeHazaren
Jag hittade lite smågrejer på honom, misshandel av tjej, strypt någon annan tjej, hans vän våldtäckte någon osv. Han verkar ha skött sig bra jämfört med många andra artister.

Han är ju ingen Lill-Babs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in