2019-07-25, 21:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Förlåt att jag inte följt tråden nu (sen allt hänt idag) men det började alltså med att Mustafa frågade ASAP om vägen? Har jag förstått det rätt då?
ASAP påstår ju att det började så.

Även om ASAP sitter häktad nu och eventuellt får fängelse, så får man ju faktiskt inse, att han KUNDE råkat ut för att Mustafa burit kniv även denna gång. Och i så fall var det ju inte mer än rätt att ASAP tog i som han gjorde. Eller?

ASAP såg liksom på att Mustafa kunde vara en potentiell knivbärare, och hans intuition var ju faktiskt riktig, även om Mustafa just denna gång inte hade kniv (eller det vet man ju inte förresten, han kanske smugglade bort den, så det skulle se bättre ut när han åkte in till sjukhuset?)
Citera
2019-07-25, 21:18
Medlem
FreeHazarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Har han något jobb över huvud taget att ta semester ifrån?

Vad jag hört kan man få semester från soc men det gäller inte alla.
Citera
2019-07-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Då är det inte nödvärn utan övervåld och misshandel. Pinsamt att ni försvarar misshandeln för att offret är afghan

Ser du hur ihärdig han är? Allt detta inträffar efter att han blivit avvisad flertalet gånger med våld.
Citera
2019-07-25, 21:24
Medlem
PlutoJs avatar
Nu vill jag spekulera lite om A$AP Rockys agerande:

Efter att ha blivit förföljda och troligtvis trakasserade av afghanerna ett tag tycker man att nu får det vara nog. (Jag känner igen en hög pundare/tjackare på långt håll, tror nog att en hiphopartist från Harlem med entourage gör det samma, betydligt lättare. ) Man är inte intresserade av bråk, vilket visas av att de försöker avlägsna sig och även få afghanerna att avlägsna sig åt andra hållet, men till slut förstår man att det är lönlöst.

Det hör till allmänbildningen i en storstad att veta att påverkade idioter är totalt oberäkneliga, så till slut bestämmer sig Rocky & Co. för att markera ordentligt och avsluta den här lågintensiva konflikten. Efteråt tar sig Rocky självmant till polisen för att lämna sin redogörelse, och här tror jag att man resonerar som så att det är bättre att förekomma än att förekommas.

Rocky & Co. gör misstaget att tro att svensk polis kommer att resonera likadant som NYPD normalt gör: Ett par påverkade pundare försöker sälja narkotika, de trakasserar folk och uppträder helt bisarrt. Rocky & Co. markerar och nitar afghanerna ordentligt, vilket ett vakthavande befäl på en station i NYC högst sannolikt hade sett som "community service" och afghanerna hade helt enkelt fått skylla sig själva. Rätt eller fel, men den pragmatiken är gällande nästan överallt. Men nu råkade Rocky & Co. befinna sig i Stockholm, med polis utbildad vid Södertörn, och vips blev det som var tänkt att inte bli något alls en jätteaffär.

Hade Rocky & Co. inte gått till polisen själva hade saken nog inte ens kommit fram. En DA i NYC hade inte ens velat ta i skiten med tång.

Så långt mina spekulationer, vad tror ni?
Citera
Medlem
Jag har tittat på sid 16 och framåt i bildbilagan i FUPen och undrar om det är någon annan som sett vad jag ser beträffande brottsrubriceringen.

Han blev ju häktat som misstänkt för grov misshandel alternativt misshandel av normalgraden. Och eftersom tingsrätten då tror att det verkligen kan handla om grov misshandel dänger de till med häktning. Men faktum är att åklagaren/polisen redan den 5 juli rubricerade brottet till enkel misshandel. Det framgår av Film-PM sid 45 där brottsrubriceringen anges. Det tycker jag indikerar att åklagaren redan då visste att det bara kunde handla om misshandel av normalgraden men för att djävlas och få killen häktad "lurade" han tingsrätten till att tro något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Som jag skrev gjorde ASAP & co en korrekt bedömning av vilken typ de hade framför sig.

Ja, gud vilka jävla människokännare detta gänget är!! Kan dom vara beteendevetare tro?
Citera
2019-07-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Vilka 7 brott e kumpanen dömd för?
(FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019
Citera
2019-07-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Efter att ha sett filmen så tycker jag att afganen allra minst gjort sig skyldig till ofredande. Enligt mig har han begått ett brott. Men jag är inte alls överraskad över att åklageriet låta kriminella härja fritt i vanlig ordning.

Jag skriver ovan att afganen inte borde ha häktats. Och du svarar som om jag skrivit raka motsatsen. Lider du av dyslexi, eller låtsas du bara göra det för att få uppmärksamhet?

Ja, det var precis vad jag menade. Afganen hamnade i "stackars kriminell pga socioekonomiska faktorer"-facket, och slipper därmed åtal för ofredande. Rocky däremot utmanade polisens våldsmonopol, och hamnade därmed i "Svensson som ska visas vem som bestämmer"-facket. Fan ta den Svensson som är i närheten av försvara sig för ivrigt, där är det nolltolerans.

Det lustiga är alltså att en gangsterrappare från Harlem hamnar i mitt "Svensson"-fack.

Eftersom du fortfarande inte lyckats säga vad "det här stället" skall heta och vad det skall vara för något, men att det verkar som att det skall fungera ungefär som ett häkte, så är de det jag får kalla det tills vidare....
Citera
2019-07-25, 21:28
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, gud vilka jävla människokännare detta gänget är!! Kan dom vara beteendevetare tro?
När till och med en sån som jag känner igen en påverkad tokstolle på långt håll, tror du då inte att någon uppvuxen i Harlem och hans livvakter klarar av att göra samma bedömning??? Är du förståndshandikappad på riktigt? Dina inlägg talar knappast för motsatsen.
Citera
2019-07-25, 21:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Det räcker med att inte vara en svensk PK-skadad idiot men jag antar att ASAP med sin bakgrund har sett den här typen av drogade individer utan spärrar förut. Om man om och om igen muckar med tre killar varav en är stor som ett kylskåp då finns det som någon skrev bara tre alternativ:

1. han är drogpåverkad
2. han är utvecklingsstörd
3. han är beväpnad

Alternativt en kombination av dessa alternativ. Oavsett vilket är killen livsfarlig.
Citera
2019-07-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag har tittat på sid 16 och framåt i bildbilagan i FUPen och undrar om det är någon annan som sett vad jag ser beträffande brottsrubriceringen.

Han blev ju häktat som misstänkt för grov misshandel alternativt misshandel av normalgraden. Och eftersom tingsrätten då tror att det verkligen kan handla om grov misshandel dänger de till med häktning. Men faktum är att åklagaren/polisen redan den 5 juli rubricerade brottet till enkel misshandel. Det framgår av Film-PM sid 45 där brottsrubriceringen anges. Det tycker jag indikerar att åklagaren redan då visste att det bara kunde handla om misshandel av normalgraden men för att djävlas och få killen häktad "lurade" han tingsrätten till att tro något annat.

Nej! Åklagaren yrkade ju på att han skulle häktas för Grov misshandel - Men Tingsrätten bedömde det som Misshandel (av normalgraden) och häktade honom för detta. Så Tingsrätten har aldrig resonerat utifrån rubriceringen Grov misshandel!
Citera
2019-07-25, 21:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
Kan någon länka hela filmen? Orkar inte bläddra nästan 650 sidor.

Kan inte admin lägga in hela filmen + fup på första inlägget som brukar göras i andra trådar?

”Hela filmen”

https://youtu.be/OEOguwN8i8U?t=3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in