2019-07-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hursomhelst är det ingen som fantiserat ihop att förloppet skulle tagit en timme, utom du. Vi vet heller inte med säkerhet om killen hade en kniv eller inte, han skulle kunnat ha dumpat den.

Jag har hört i media att händelseförloppet skulle ägt rum under ungefär 1h (om någon som är väl insatt i FUP sitter på annan info får den personen gärna rätta mig!)

Kniv? Dumpat? Om inte ASAP Rocky, hans entourage, "afghanerna", vittnen, polis, åklagare eller försvar påstått detta, så har dom nog inte haft någon kniv. Och tror du ändå dom haft det, så har den aldrig använts/varit synlig och har därför inte varit grund till misshandel/nödvärn!
Citera
2019-07-25, 21:48
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Mmmm säkert, säkert. MEN DET HÅLLER INTE FÖR NÖDVÄRN, FÖR I SÅFALL SKULLE JAG KUNNA NITA VARJE MISSBRUKARE ELLER FD KRIMINELL JAG SER!!!!!

Fortsätt du att rita, låt inte mig störa!
https://www.google.com/search?q=double+facepalm&prmd=ivsn&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=2ahUKEwiypNKA69DjAhWJs4sKHecuBP4Q_A UoAXoECAsQAQ&cshid=1564084028950&biw=412&bih=695&d pr=2.63#imgrc=4N5DJ744xVTZlM
Citera
2019-07-25, 21:49
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
På vilket sätt är en utvecklingsstörd eller drogpåverkad livsfarlig? Förklara hur du resonerar kring dessa alternativ.

Kom igen.. Har du hamnat i bråk med någon som beter sig helt irrationellt, inte går att prata med, har schizo blick och är jobbig som fan? -Näe, det har du inte.

Det finns två val. Fly eller oskadliggöra personen.
Nu spekulerar jag, men A$AP Rocky vill knappast få ett rykte som någon som flyr från några extremt jobbiga lättviktare. Sånt går helt enkelt inte hem i hans bransch..
Citera
2019-07-25, 21:50
Medlem
Citat:
Hursomhelst är det ingen som fantiserat ihop att förloppet skulle tagit en timme, utom du. Vi vet heller inte med säkerhet om killen hade en kniv eller inte, han skulle kunnat ha dumpat den.
Vart i fupen påstår de åtalade att de sett en kniv? Det är väl det första de skulle påtala? Han kan vara en "terrorist" så det är bäst att jag stoppar in en flaska i tröjan och slår killen i skallen? Hur många var ni? 4-5 stycken. Jaså, så då var ni under attack? Nej då, jag har PTSD så jag anfaller när jag blir hotad???
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2019-07-25 kl. 21:53.
Citera
2019-07-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Vart i fupen påstår de åtalade att de sett en kniv?
Det står inget om det däremot säger Rocky:
Tycker du att det var nödvändigt att sparka och slå målsägande när han låg ner på marken?
Du måste känna till en sak. Jag kommer inte härifrån, jag är en kändis. Jag är i ett främmande
land, jag blir trakasserad och förföljd av dessa främlingar. För nio månader sedan så var jag
på en nattklubb och en helt främmande person skar mig i ansiktet med en kniv. Jag vet inte
vad jag ska tro om dessa killar eller hur jag ska rationalisera med dem för att lämna oss ifred.
Jag vet inte om de kommer hugga mig, om de kommer skära mig eller om de har några vapen
eller något annat. Allt jag vet är att dem attackerade Tim och då såg jag honom och kastade
ner honom mot marken. Jag sparkade hans arm för att hålla honom nere och kvarhålla honom
och jag minns inte om jag sedan följde upp med att slå honom eller om jag bara föll ner
honom. När jag såg att dem andra killarna anlände för att hjälpa till visste jag att min plikt var
klar. Jag reste mig, vände mig om och det var då hans kompis var på väg och attackerade. Vi
knuffades, armbågades och drog varandra. Vid detta skede kom Tim och drog mig åt ett annat
håll. Under denna tidpunkt såg jag inte vad som hände med alla andra, det vill säga jag såg
inte vad som hände med dem andra strax innan Tim drog undan mig.
Rispers Jr:
Killarna var fortsatt väldigt rasande och gjorde utfall mot oss. Jag var rädd för livet. Jag
skakade och var panikslagen, detta var på grund av att jag befann mig i ett främmande
land och visste inte vad jag skulle göra. Jag ville hjälpa till säkerhetsvakten. Den ena
killen låg på marken och den andra gjorde ständiga utfall mot säkerhetsvakten. Även
han som låg ner på marken fortsatte att attackera och göra utfall mot oss. Han försökte
slå vem som helst som befann sig i närheten eller som var i ett sårbar läge, han försökte
greppa tag i ben eller armar. Jag var jätterädd och panikslagen och tänkte att dem hade
kniv på sig. Min säkerhetsvakt blödde. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Vi
försökte försvara oss mot killarna och sedan så sprang vi till en taxi för att komma i
säkerhet.
...
Antog du att killarna hade kniv eller såg du att dem hade en kniv?
Jag såg ingen kniv. Jag trodde dem hade vapen eller kniv eftersom de fortsatte
attackera. Jag var rädd och visste inte vad jag skulle göra. Jag ville inte att dem skulle
döda vår säkerhetsvakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
https://www.google.com/search?q=double+facepalm&prmd=ivsn&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=2ahUKEwiypNKA69DjAhWJs4sKHecuBP4Q_A UoAXoECAsQAQ&cshid=1564084028950&biw=412&bih=695&d pr=2.63#imgrc=4N5DJ744xVTZlM

Nice! Dom där bilderna påminner om mig just nu. För era resonemang just nu har ingen bäring/koppling till filmerna som ligger ute på Youtube. Hur ni kan få de sekvenserna vi ser till "livsfarliga människor", "rädsla för livet", "utgör stort hot", "nödsituation", "beväpnade" är ju fan helt otroligt! Någon sans och vett borde väl finnas även i denna tråden!
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jävligt intressant fråga!! Dessa två klientel stöter man ju på varje gång man är i stan liksom...

Men varför måste du så där tonårsaktigt vägra att inse att det är en jäkligt svår situation att hantera att i ett främmande land bli antastad på gatan av två invandrade personer som knappt kan prata engelska och som vill ha knark och som förföljer dig och dina vänner - och det i en stad där till och med en polis nyligen har blivit knivhuggen av en sån person?

De hade ju änglars tålamod med de där typerna. Att det i en sån situation till slut smäller, och att inte nån istället, duktigt och redigt, postar en anmälan till farbror polisen eller skickar ett mejl dit, fattar ju vem som helst.
Citera
2019-07-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Vart i fupen påstår de åtalade att de sett en kniv? Det är väl de första de skulle påtala? Han kan vara en "terrorist" så det är bäst att jag stoppar in en flaska i tröjan och slår killen i skallen? Hur många var ni? 4-5 stycken. Jaså, så då var ni under attack? Nej då, jag har PTSD så jag anfaller när jag blir hotad???

Vem som helst som ser filmen och särskilt bilder ifrån övervakningskameran kan räkna ut att denna killen inte har alla hästar hemma/drogpåverkad och är potentiellt farlig eller beväpnad.

Det gör att man är beredd på vad som helst och man tar inga risker i en sån situation.

Rocky kunde lika gärna dött, på så sätt är det ur ett överlevnadsperspektiv bättre att hamna på häkte och åka dit för misshandel än att chansa med livet som insats.
Citera
2019-07-25, 21:56
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
TV4 håller inte med:

Trodde jag hörde TV4, men det var SVT som var på. Se från ca 3:10. Lyssna noga på nyhetsuppläsaren.

"Bråket filmas av övervakningskameror och vittnen. Efter en kvart trappas bråket upp."
https://www.svtplay.se/video/22795926/rapport/rapport-25-jul-19-30-4

Vem som helst skulle till slut agerat som AR om man blir hotad, förföljd, slagen i en hel jävla kvart.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2019-07-25 kl. 22:01.
Citera
2019-07-25, 21:56
Medlem
Citat:
Nice! Dom där bilderna påminner om mig just nu. För era resonemang just nu har ingen bäring/koppling till filmerna som ligger ute på Youtube. Hur ni kan få de sekvenserna vi ser till "livsfarliga människor", "rädsla för livet", "utgör stort hot", "nödsituation", "beväpnade" är ju fan helt otroligt! Någon sans och vett borde väl finnas även i denna tråden!
Har du en afghan hemma hos dig eller vad är det frågan om? Varför försvarar du dessa avskum. Klart dessa påtända människor är hotfulla, det ser man ju på filmerna.
Citera
2019-07-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Det bor miljoner ahghanska flyktingar i Iran. Är svaret.

Jo, det vet jag också MEN varför har han då flytt om han redan flytt en gång och då till Iran? Gäller inte regeln om första asylland om de håller sig i sina grannländer eller....
Citera
2019-07-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Det står inget om det däremot säger Rocky:
Tycker du att det var nödvändigt att sparka och slå målsägande när han låg ner på marken?
Du måste känna till en sak. Jag kommer inte härifrån, jag är en kändis. Jag är i ett främmande
land, jag blir trakasserad och förföljd av dessa främlingar. För nio månader sedan så var jag
på en nattklubb och en helt främmande person skar mig i ansiktet med en kniv. Jag vet inte
vad jag ska tro om dessa killar eller hur jag ska rationalisera med dem för att lämna oss ifred.
Jag vet inte om de kommer hugga mig, om de kommer skära mig eller om de har några vapen
eller något annat. Allt jag vet är att dem attackerade Tim och då såg jag honom och kastade
ner honom mot marken. Jag sparkade hans arm för att hålla honom nere och kvarhålla honom
och jag minns inte om jag sedan följde upp med att slå honom eller om jag bara föll ner
honom. När jag såg att dem andra killarna anlände för att hjälpa till visste jag att min plikt var
klar. Jag reste mig, vände mig om och det var då hans kompis var på väg och attackerade. Vi
knuffades, armbågades och drog varandra. Vid detta skede kom Tim och drog mig åt ett annat
håll. Under denna tidpunkt såg jag inte vad som hände med alla andra, det vill säga jag såg
inte vad som hände med dem andra strax innan Tim drog undan mig.
Rispers Jr:
Killarna var fortsatt väldigt rasande och gjorde utfall mot oss. Jag var rädd för livet. Jag
skakade och var panikslagen, detta var på grund av att jag befann mig i ett främmande
land och visste inte vad jag skulle göra. Jag ville hjälpa till säkerhetsvakten. Den ena
killen låg på marken och den andra gjorde ständiga utfall mot säkerhetsvakten. Även
han som låg ner på marken fortsatte att attackera och göra utfall mot oss. Han försökte
slå vem som helst som befann sig i närheten eller som var i ett sårbar läge, han försökte
greppa tag i ben eller armar. Jag var jätterädd och panikslagen och tänkte att dem hade
kniv på sig. Min säkerhetsvakt blödde. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Vi
försökte försvara oss mot killarna och sedan så sprang vi till en taxi för att komma i
säkerhet.
...
Antog du att killarna hade kniv eller såg du att dem hade en kniv?
Jag såg ingen kniv. Jag trodde dem hade vapen eller kniv eftersom de fortsatte
attackera. Jag var rädd och visste inte vad jag skulle göra. Jag ville inte att dem skulle
döda vår säkerhetsvakt.
Och eftersom de var så rädda så publicerar de en ihopklippt video? De ser ju för faan jätterädda ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in