2019-07-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, gud vilka jävla människokännare detta gänget är!! Kan dom vara beteendevetare tro?

Vet en tjej som är utbildad beteendevetare och jobbat på kvinnojourer dit misshandlade kvinnor söker skydd.

Hon har dragits till kriminella killar som misshandlat henne flera gånger, vilket hon aldrig trodde om dom såklart, dom var ju så fina i början.

Skulle nog satsa mina pengar på att en person som Rocky har lite mer erfarenhet av att bedömma sånt här än vad någon 20årig brud ifrån tryggt hem med villa och volvo och läst beteendevetare har.

Om du var allvarlig med det du skrev är du en av dom naiva människor som är anledningen till att landet ser ut som det gör.
Citera
2019-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det räcker med att inte vara en svensk PK-skadad idiot men jag antar att ASAP med sin bakgrund har sett den här typen av drogade individer utan spärrar förut. Om man om och om igen muckar med tre killar varav en är stor som ett kylskåp då finns det som någon skrev bara tre alternativ:

1. han är drogpåverkad
2. han är utvecklingsstörd
3. han är beväpnad

Alternativt en kombination av dessa alternativ. Oavsett vilket är killen livsfarlig.

Trots detta står dom enligt uppgifter och gafflar under 1h.
Trots detta lägger ASAP Rocky vid ett tillfälle armen om en av "afghanerna"
Trots detta springer dom aldrig för livet.
Trots detta ringer dom aldrig polisen.
Citera
2019-07-25, 21:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ja exakt. Om det är man själv som håller i flaskan...

Är det någon annan som håller i flaskan får det anses högst misstänksamt att inga skärskador har förekommit på den del av armen som var riktad utåt från kroppen, utan enbart på de delar (på båda armar) som varit riktade inåt mot kroppen.
Nej, jag menar om någon annan håller i flaskan. Om du står med sidan mot angriparen och tummarna mot dig själv så är ett slag vinkelrätt mot dina tummar rakt fram för angriparen. Till exempel.

Citat:
Han är ostraffad i Sverige, det är väl det som media går på.
Jag tyckte jag läste specifikt att han var ostraffad i USA. Men kan ha fel.
Citera
2019-07-25, 21:36
Medlem
Citat:

Han lägger armen på hans axel eftersom det inte går att få kontakt genom reson med afghanen och han försöker därför instinktivt nå honom via kroppspråk.

Men inte ens det går fram eftersom han är för drogpåverkad.
Citera
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Så då har alltså Rocky & Co. försökt med alla möjliga sätt att hantera situationen, till och med den patenterade svenska "bjuda på saft och bullar-metoden", men inget hjälpte. Vad mer ska de göra?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Anklagar du dem för att ha haft stort tålamod nu också och när du gör det överdriver du tiden. Tidigare i tråden har ni afghanälskare sagt att killen nitades efter 5-7 minuter.
Citera
2019-07-25, 21:37
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Det räcker med att inte vara en svensk PK-skadad idiot men jag antar att ASAP med sin bakgrund har sett den här typen av drogade individer utan spärrar förut. Om man om och om igen muckar med tre killar varav en är stor som ett kylskåp då finns det som någon skrev bara tre alternativ:

1. han är drogpåverkad
2. han är utvecklingsstörd
3. han är beväpnad

Alternativt en kombination av dessa alternativ. Oavsett vilket är killen livsfarlig.

På vilket sätt är en utvecklingsstörd eller drogpåverkad livsfarlig? Förklara hur du resonerar kring dessa alternativ.
Citera
2019-07-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Så då har alltså Rocky & Co. försökt med alla möjliga sätt att hantera situationen, till och med den patenterade svenska "bjuda på saft och bullar-metoden", men inget hjälpte. Vad mer ska de göra?

Lät ju på dig som att dom stötte på två potentiella seriemördare...
Citera
2019-07-25, 21:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
På vilket sätt är en utvecklingsstörd eller drogpåverkad livsfarlig? Förklara hur du resonerar kring dessa alternativ.

Killen saknade helt spärrar, det är livsfarligt. Och vi som nu vet hans historia vet att ASAP gjorde en helt korrekt bedömning.
Citera
2019-07-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt

Ja, jävligt intressant fråga!! Dessa två klientel stöter man ju på varje gång man är i stan liksom...
Citera
2019-07-25, 21:39
Medlem
Haha, så de hade till och med tagit DNA-test på en flaska. Samtidigt lägger polisen ned förundersökningar om grövre brott på löpande band. Men det handlar om en kändis så finns det resurser.
Citera
2019-07-25, 21:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeHazaren
Det verkar som kastet skedde runt 50 meter från MAX. Kolla Google maps efter MAX och Sveavägen och korsningen Apelbergsgatan. Kastet skedde inne gränden. Lär ha gått fort om det handlar om 50-100 meter. Och om man gömmer glasflaska i ärmen, då vill man slåss? Men först samlar man på sig filmbevis på att verka vara oskyldig.

Min tes som jag sagt innan, är att man lockade till Elvis, han var utvald till en fight innan han ens visste om att det skulle hända.
Den här afghanen letade definitivt efter bråk. Att Rocky håller i en flaska kan han ha gjort för att ha något att försvara sig med om afghanerna drar kniv eller något. Nu visade det sig att han kan tänka sig angripa obeväpnade personer också, men faktumet du framhåller som talande till Rockys nackdel, att han håller i en flaska, tycker jag kan vara normalt beteende. Så skulle jag också kunnat göra i en hotfull situation.

Din tes om att Rocky&Co "letade" efter bråk håller jag inte alls med om. Sannolikt ingen annan heller. Det är rätt uppenbart att afghanerna hade alla chanser i världen att sticka därifrån. Även om du, konspiratoriskt, menar att allt backande och avvärjande Rocky&Co gjorde är en bluff för kamerorna så är det ett ganska långsökt kort att spela om man vill slåss. De allra flesta hade ju inte fortsatt följa efter så länge som de här personerna gjorde. Jag har aldrig sett det handlandet från personer som vill slåss.

Vad man däremot kan konstatera är att vid en viss punkt, precis innan misshandeln, så ändrar sig Rocky&Co och byter strategi. För innan de startar misshandeln ber han den kvinnliga vännen att börja filma, vilket bevisats med SMS-konversationer där hon själv vittnar om detta och säger att det var obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in