Citat:
Ursprungligen postat av
BullensPilsner
Så, när du åker på däng, för att någon tycker att du beter dig hotfullt och aggressivt, så tar du stryket som em "man" och går hem sedan? För det är väl den som slår som bestämmer vem som skall ha stryk, eller hur?
Om jag på fyllan skulle gå runt och hota folk, trakassera folk, ge mig på folk, tafsa på tjejer och någon sedan slår ner mig så jag vaknar upp i en sjukhusbädd dagen efter. NEJ jag skulle inte anmäla, jag skulle skämmas över mitt skamliga beteende och försöka undvika att det sker igen.
Att slå någon för att denne är verbal är inget jag supportar, för att den säger något elakt mot en. MEN om man hotar med stryk och agerar våldsamt, då får man skylla sig själv. Åker man på däng så får man skylla sig själv och då ska inte brottsoffret ställas till svars, viket är rapparen.
När man bedömer sånt rättsligt så får man alltid göra en värdering. Varken ni eller jag var med när det skedde, vi har inte tillräcklig info. Men utefter det jag sett, och utefter vilka det var som betedde sig så pass illa från början, så anser jag att rapparen borde gå fri. Han ska inte häktas i alla fall!
Det måste finnas ett betydligt större utrymme för våld i självförsvarssituationer än vad som finns idag med rådande lagstftning.
Mer Texas år folket.