2019-07-25, 19:53
Medlem
FreeHazarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag vet inte varför du kallar mig "SD-snowflake". Vad exakt har jag gjort för att förtjäna det epitetet? Jag är varken särskilt SD eller snowflake. Att Rocky har hållit i flaskan vid något tillfälle är nog inte svårbevisat. Att bevisa att han använt flaskan för att misshandla BO är betydligt svårare.

Bra att jag misstog mig angående dig. Förlåt mig.

Men mer bevis lär väl vi i allmänheten få senare veta. Det vore intressant veta varför de tog ut flaskor från hotellet och varför spara dessa efter MAX. Hade de med sig flaskorna in i MAX eller gömdes de utanför? Kanske inte lika kul slåss med pappersmuggar? Hur tomma var flaskorna när det gick från hotellet? Det jag är ute efter, är att A$AP Rocky var ute efter publicitet och hade valt ut denna kväll för slagsmål. En slags plan för passiv inkomst liknande massmördare som skriver böcker i fängelset.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
ASAP Rocky visste väl ingenting om dessa domar? (det gjorde inte du föräns imorse heller?)
ASAP Rocky och co misshandlade väl inte honom pga det?

Du är fan lika saklig som en burk mask...

Dumma jävla maggot, dessa killar känner nog igen fara när en blåögd svenne ser ett stackars offer.
Citera
Medlem
Är det inte problematiskt att BO ljuger som fan i polisförhören?
Citera
Bannlyst
Hehe detta e för bra. Statsministern andra ministrar och sveriges pk journalister hävdar att politiker inte kan blanda sig i rättegångar och att allt är skillt åt. Ändå i detta obetydliga fall skall rättegången pågå i 3 dagar. Dna prover har tagits och övervakningskamdror länsats.
Samtidigt händer ingenting vid alla skjutningar bilbränder och våldtäkter.

Ngn som tror på att politiker inte kan blanda sig i i sverige?

Vilken ankdamm
Citera
2019-07-25, 19:54
Medlem
Lydans avatar
Citat:
De skador afghanen ådragit sig är bland annat skärskador. Det finns inga tvivel om att han har blivit skuren eller stucken. Man behöver inte vara medicinsk expert för att se att det inte är skador som man får av knytnävar eller sparkar. Om det inte är Rock&Co som gjort det så har han antingen gjort det själv eller blivit misshandlad av någon annan också. Du får själv gissa vilket som är mest sannolikt i väntan på rättens utlåtande.

Ja, det är det nog ingen som har motsatt sig.

Det som jag precis skrev i ett annat svar innan väcker dock misstankar:

Något jag noterade på bilderna på de ihopsydda skärskadorna på sida 178 och framåt är att de tycks vara på innersidorna av underarmarna. Alltså sidan som är mot kroppen när man har armarna i kors. Afghanen säger själv att han har hållit upp armarna för att skydda sig mot att de försökt sticka honom med glas i ansiktet.

Försök själv att hålla fram dina underarmar med insidan utåt (alltså med tummarna utåt). Det är en VÄLDIGT obekväm position. Försvarar man sig så har man ju insidan mot sig, och yttersidorna utåt. Man "vänder" inte armarna så att man får handflatan utåt.

Såren verkar alltså inte direkt förenliga med hans historia.
Citera
2019-07-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Jafaris kompis Daw*d H*sseini (från video, fup) utdrag:
  • Åtalsunderlåtelse - 2019-06-28 (Stöld)
  • Stockholms TR B 7793-18 - 2018-09-18
    Stöld, Narkotikabrott, Ringa narkotikabrott - Fängelse 3 månader
  • Solna TR B 1831-18 - 2018-04-10
    Ringa narkotikabrott - Dagsböter 30 å 50 kr
  • Åtalsunderlåtelse - 2017-09-20 (Skadegörelse)
  • Solna TR B 4918-17 - 2017-08-08
    Stöld - Tidigare utdömd ungdomstjänst undanröjs. (Södertörns TR B 16847-16)
    Ungdomsvård påföljden avser även brottsligheten i avgörandet 2017-02-27
  • Södertörns TR B 16847-16 - 2017-02-27
    Stöld, Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål -
    Ungdomstjänst 25 timmar

Fruktansvärd läsning. Inte förvånande att dessa hazarer började provocera och ville ha bråk. De är vana vid att hamna i skiten och uppenbarligen mycket farliga för samhället och borde utvisas innan någon mördas eller våldtas av dem. Detta är massinvandringens konsekvenser. Så går det när vi har världens mest liberala och extrema invandringspolitik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Hehe detta e för bra. Statsministern andra ministrar och sveriges pk journalister hävdar att politiker inte kan blanda sig i rättegångar och att allt är skillt åt. Ändå i detta obetydliga fall skall rättegången pågå i 3 dagar. Dna prover har tagits och övervakningskamdror länsats.
Samtidigt händer ingenting vid alla skjutningar bilbränder och våldtäkter.

Ngn som tror på att politiker inte kan blanda sig i i sverige?

Vilken ankdamm

Det är riktigt löjligt faktiskt om man tänker på hur många fall där polisen inte lyfter ett finger och lägger sedan ner det. Men det är också självklart då de måste visa att de jobbar för en gångs skull när de har Sveriges ögon på de.
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Ska bli intressant att se hur alla tomtar - här och i den allmänna debatten - som försvarar misshandeln ska hantera det nya uppgifterna.

Det var alltså Rockys gäng som började jiddra och Rocky flaskar, eventuellt hugger, sedermera killen med en flaska.

Nödvärn my ass.

Nej det var Afghanen som började jiddra och fortsatte jiddra i mer än en kvart.
Vilka nya uppgifter hänvisar du till. Att Mustafa Jafari ljög om sina skador (kåt på skadestånd, planen från början?). Att han tidigare är dömd för att ha knivhuggit en människa? Att han är heroinist?
Rent juridiskt är det säkert övervåld. Men på ett världsligt så...
1. Borde han aldrig beviljats asyl (Iran är uppenbarligen hans hemland).
2. Utvisats pga sin (upprepade) brottslighet.
3. Förtjänade han den fysiska tillrättavisningen han fick.
Mustafa Jafari är skräp.

Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Då i dina ögon är helt OK att sparka folk

Ja
Senast redigerad av langaocb 2019-07-25 kl. 19:57.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Då i dina ögon är helt OK att sparka folk

En sådan här kille kan man inte bara buffa lite på utan att man riskerar att han drar kniv och dödar dig. Han måste sänkas så att han inte reser sig igen om man är rädd om sitt liv.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Hade inte tänkt på det innan, men du har nog rätt. Han kommer att bli en gäst i varenda TV-show i USA, och få en chans att spy galla över Sverige tusen gånger om.

Grattis Sverige...

Då kan det nog vara en fördel att ”ASAP” även har erfarenhet av både häkten och fängelse på hemmaplan. Jag tror inte att en jämförelse därvidlag kommer att missgynna Sverige.
Citera
2019-07-25, 19:56
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Enligt Expressen så har många av våra Afghaner bott längre eller kortare tid i Iran.

Problemet är att omedveten okunskap är farlig. Något som ökat med internet tillgång i 3e världen.

Alla kan titta på youtube o intala sig själv att jag kan åka till Europa, Sverige och utbilda mig till läkare. Men är man 18 år, kan man inte läsa, skriva, tala och ens världsuppfattning är formad av koranskolan så möts man förr eller senare av problem.

Afghanen skulle även resa till Iran den 20:e juli och vara borta längre än en månad. Antar att de åker hem och arbetar samtidigt som bidragen tickar in här i deras "andra hem" - bidragshemmet.
Citera
2019-07-25, 19:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är inte oväsentligt att Rocky&Co ser ut att ha backat. Däremot ska man beakta att händelseförloppet varit oerhört kort. Jag fick först uppfattningen att det varit rätt utdraget. Men nu visar det sig att allt skett under loppet av 5-7 minuter. Totalt. Det är jävligt kort tid att "tappa humöret" över att bli förföljd.

De SMS som nu publicerats som kommer från mobiltelefonerna hos de inblandade tycker jag är ordentligt graverande för de tilltalade. Inte bara visar det sig att Rocky&Co är precis lika goda kålsupare som afghanen (droger, våld), utan där erkänns också hur flaskan använts, hur vakten skryter om att ha lyft honom i nacken etcetera.

Jag kan för säkerhets skull upprepa att jag inte känner sympati för afghanen som alldeles säkert är en vidrig person. Men rent rättsligt tror jag det är klappat och klart för Rocky. Eller som man säger i hans hemland, "case closed".

TV4 håller inte med:

Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Nyss på TV4...

Övervakningskameror visar att det tar minst en kvart innan AR besvarar afghanernas våld och aggressioner från att det började, och AR har hela tiden vänt dom ryggen och bett dom gå samtidigt som han själv går åt andra hållet.

Horungen och AIDS-offret "åklagaren" Daniel Suneson kan dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in