Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Men åklagaren har ju säkert testat både Ofredande, Ringa misshandel och Misshandel, men kommit fram till att det ”afghanen” gjort ingått i hans rätt till nödvärn. Så något brott har ju inte begåtts!?
Efter att ha sett filmen så tycker jag att afganen allra minst gjort sig skyldig till ofredande. Enligt mig har han begått ett brott. Men jag är inte alls överraskad över att åklageriet låta kriminella härja fritt i vanlig ordning.
Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Jag säger inte att afganen därmed borde ha häktats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Och leker vi med tanken att ”afghanen” gjort sig skyldig till Ofredande eller Ringa misshandel, så skall man ju i vanliga ordning pröva om det är tillräckligt för häktning, och jag har i vart fall aldrig hört talats om någon som häktats för Ofredande eller Ringa misshandel!
Jag skriver ovan att afganen inte borde ha häktats. Och du svarar som om jag skrivit raka motsatsen. Lider du av dyslexi, eller låtsas du bara göra det för att få uppmärksamhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
”Jakt på Svenssons”? Skulle den mörkhyade amerikanska medborgaren ASAP Rocky vara ”Svensson” då menar du???
Ja, det var precis vad jag menade. Afganen hamnade i "stackars kriminell pga socioekonomiska faktorer"-facket, och slipper därmed åtal för ofredande. Rocky däremot utmanade polisens våldsmonopol, och hamnade därmed i "Svensson som ska visas vem som bestämmer"-facket. Fan ta den Svensson som är i närheten av försvara sig för ivrigt, där är det nolltolerans.
Det lustiga är alltså att en gangsterrappare från Harlem hamnar i mitt "Svensson"-fack.