2019-07-25, 19:08
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Tjusigt! Men hur ska målsägaren kunna höras redan den 30:e om han är i Iran???

Jag hoppas innerligt att han verkligen är där, och att man blir tvungen att skjuta på rättegången.

De som var sura innan på hur ASAP behandlas lär ju fullkomligen explodera isåfall. En misshandelsdömd afgan får asyl i Sverige för att han är förföljd i Iran, och försenar sen rättegången för att han åker dit på semester. Komikerguld...
Citera
2019-07-25, 19:08
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Nja.. ASAP kommer få sitta i TV soffor och sälja musik som aldrig för.
.
Exakt. ASAP kommer få max 2åring straff, i värsta fall kommer han sitta 1 år i fängelse, en riktig semester för honom. Maten i fängelse är mycket bättre än hamburgare på MAX. Varför tycker alla synd om honom?
Citera
2019-07-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du har uppenbarligen aldrig varit i en likartad situation där du blir grovt provocerad under en längre tid av folk som borde ha vett att vara rädd för dig men givet att de kommer från ett annat land, alt. att de tillhör regeringens utvalda folk tror att de får bete sig som de vill utan konsekvenser.
Tills du gör det så kan lite ödmjukhet vara på plats inför vad ASAP och hans crew fick genomlida här innan det rann över för dem. Hazarerna har bara sig själva att skylla för att de fick stryk.

Håller med, ett borgenssystem i kombination med elektronisk fotboja vore ett bättre alternativ än att faktiskt fängsla - dvs häkta, personer som endast är misstänkta för brott. Alla är oskyldiga tills motsatsen har bevisats, så måste det vara i en sann rättsstat och därför är det motbjudande att man kan vara häktad - dvs fängslad, i princip obegränsad tid här i Sverige innan ditt fall kommer upp i rätten

Jag kan utan problem komma på en hel del andra lösningar för <4st stora amerikaner i det läget de var i!
Ta en taxi, gå in på MAX, ring polisen och så vidare och så vidare...vem har inte blivit trakasserad eller hotad någon gång när man varit ute och rest?

Jag påstår att amerikanerna gjorde fel, det betyder inte per automatik att jag påstår att den andre gjorde rätt.
Citera
2019-07-25, 19:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Enbart det här att man gör 6-7 husrannsakan, och håller 5-6 förhör med de misstänkta... Kan det verkligen höra till det vanliga gällande en misshandel? Vid grov och våldsam gruppvåldtäkt undersöker man ju knappt brottsplatsen, eller bekymrar sig om att hitta till rätt port.

En av den nya adeln som drabbas. Då finns det resurser! Bara att kolla på FUP hur man beter sig. Allt är brådskande. Givetvis var det nödvärn när afghanen slogs. En afghan som nära hade ihjäl en annan person och fick 30 timmars samhällstjänst för det.

Ganska bra soppa det här. Utlandet kommer åtminstone bli varse om hur sjukt Sverige är.
Citera
2019-07-25, 19:11
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Vakten blev inte dömd för något så jo den delas av svenskt rättsväsende. Utredningen om hans inblanding blev nedlagd.
Åklagaren har ansett att hans handlingar har gett afghanen rätt till nödvärn. Och det var det jag syftade på.
Citera
2019-07-25, 19:11
Medlem
FreeHazarens avatar
Om man tittar på filmen verkar det som det är den 3:e killen som skär Elvis. Han har något i vänster hand, flyttar det till höger hand, gör en swing med högerhanden mot vad som verkar vara ryggen på Elvis. Slaget ser lamt ut för att vara ett slag, men det är inte lamt om det hade varit en kniv. Killen är allmänt ragglig så det är svårt att avgöra hans moves.

Så hur är det här på forumet? Igår vart man idiotförklarad om man hörde ett glaskras. Eller ifall man såg flaskor så behövdes glasögon.

Slobbodan eller vad han heter, inga kommentarer från er fashionistas om diamanterna på hans brillor? Ni menar väl inte att jag ser i syner igen? Det är ganska uppenbart att han och alla ni SD-snowflakes i Assefa communications ärade vägnar gör allt för att återge en positiv bild av A$AP Rocky, även då ni vet att han kommer att straffas. Om Elvis vart hög, så kan det inte ha varit någon opiat. Borde ju alla ni pillerknaprande flashbackare vara experter på, eller? Någon av er som kan tipsa slöddret Rakim Meyers söka asyl?
Citera
2019-07-25, 19:12
Medlem
Hahaha folk försvarar att B kändisnegern misshandlar i grupp på stan. Han ska åka dit så d skriker. På nyheterna sa nån negressbrud att Sverige systematiskt gör så hör mot utländska rappare, tasistkorten kommer fram.
Citera
2019-07-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
Här har vi upphovsmannen till bråket!

https://www.facebook.com/*ustafa.jafary.5

*=m

Är du helt säker på att det är rätt person? Den killen snackar ju persiska och det gör man inte i Afganistan! (men å andra sidan ville han ju åka på semester till Iran så......)
Citera
2019-07-25, 19:14
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är du helt säker på att det är rätt person? Den killen snackar ju persiska och det gör man inte i Afganistan! (men å andra sidan ville han ju åka på semester till Iran så......)

Nån lade en FUP från där han var åtalad för en allvarlig knivskärning. Där fanns det ett foto på honom, där det stod nåt i stil med "persiska / farsi" på hans LMA-kort.
Citera
2019-07-25, 19:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
... Så... De har hittat en flaska med andra ord? Jag menar, är det något blod på flaskan eller liknande? Att de hittat en flaska känns väl inte särskilt intressant?

Varför jag undrar är för att man ganska tydligt ser på Rocky's filmer att han bär flaskan i slutet av ett klipp, samtidigt som man i början på nästan klipp hör en flaska klirra och ser Rocky kasta iväg Afghanen med båda sina händer. Han verkar alltså ha hivat flaskan redan innan han kastar iväg afghanen. Jag förstår inte varför det skulle vara av något direkt intresse.
De skador afghanen ådragit sig är bland annat skärskador. Det finns inga tvivel om att han har blivit skuren eller stucken. Man behöver inte vara medicinsk expert för att se att det inte är skador som man får av knytnävar eller sparkar. Om det inte är Rock&Co som gjort det så har han antingen gjort det själv eller blivit misshandlad av någon annan också. Du får själv gissa vilket som är mest sannolikt i väntan på rättens utlåtande.
Citera
2019-07-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
ASAPs mamma tycker att svenskar är rasister och behandlar hennes son efter hans hudfärg. Hon är förvånad över att svenskarna lyssnar inte på USAs president
Hon förstår inte att det var hennes fel att uppfostra sonen att slå en liggande människa

https://www.tmz.com/videos/072219-renee-black-4596070-0-k9bomy03/

Lägg ner...

Blir man stalkad så ska dumjäveln få spö, så försök inte rättfärdiga afghanens gärningar. Afghanen hade lärt sig en värdefull läxa om inte vår rättssystem gjorde en cirkus av fallet. Nu är jag normallt så pk man kan vara, men det finns fan en gräns.
Senast redigerad av -Truthseeker 2019-07-25 kl. 19:21.
Citera
2019-07-25, 19:16
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Hade inte tänkt på det innan, men du har nog rätt. Han kommer att bli en gäst i varenda TV-show i USA, och få en chans att spy galla över Sverige tusen gånger om.

Grattis Sverige...
En neger som gnäller, tror du det smäller så våldsamt högt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in