Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
En väsentlig sak är förstås att ASAP gick undan och undan och undan när han blev attackerad ända tills de bestämde sig för att nu räcker det. Afghanhannen attackerade och attackerade och attackerade, provocerade och attackerade innan han fick delta i sporten kast med liten påtänd afghanhanne.
Det är inte oväsentligt att Rocky&Co ser ut att ha backat. Däremot ska man beakta att händelseförloppet varit oerhört kort. Jag fick först uppfattningen att det varit rätt utdraget. Men nu visar det sig att allt skett under loppet av 5-7 minuter. Totalt. Det är jävligt kort tid att "tappa humöret" över att bli förföljd.
De SMS som nu publicerats som kommer från mobiltelefonerna hos de inblandade tycker jag är ordentligt graverande för de tilltalade. Inte bara visar det sig att Rocky&Co är precis lika goda kålsupare som afghanen (droger, våld), utan där erkänns också hur flaskan använts, hur vakten skryter om att ha lyft honom i nacken etcetera.
Jag kan för säkerhets skull upprepa att jag inte känner sympati för afghanen som alldeles säkert är en vidrig person. Men rent rättsligt tror jag det är klappat och klart för Rocky. Eller som man säger i hans hemland, "case closed".