2019-07-24, 09:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad sägs om orden nr 12 - 19, där Trump uttryckligen erbjuder sig att betala borgen? Har du problem att ta till dig rak text?

Meningen var inte slut där din imbecille idiot, den fortsatte: "eller ett alternativ".
Citera
2019-07-24, 09:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Meningen var inte slut där din imbecille idiot, den fortsatte: "eller ett alternativ".

Ja, men innan dess erbjuder sig Trump att betala borgen, jag fattar att du har problem, men visst skrev han så?

En gång till så du vet vilka ord det handlar om:

and offered to personally pay for his bail
Citera
2019-07-24, 09:56
Medlem
Citat:
När det blir rättegångar brukar deras verkliga ålder komma fram plus en del annat. Det är väl därför de gått under jorden. Kan bli en intressant rättegång där vi har en person som är anklagad för misshandel men inget offer som är identifierat. Hur bedömer man ens om denne fått några skador?
Var kommer informationen om att offret inte är identifierat ifrån? Från vad jag läst så har han dels varit misstänkt, dels haft en försvarare, dels varit på sjukhus och fått skadorna omsedda. Plus att polisen gått ut med att han är känd hos dem tidigare. Så hans identitet verkar inte särskilt okänd.
Citera
2019-07-24, 09:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, men innan dess erbjuder sig Trump att betala borgen, jag fattar att du har problem, men visst skrev han så?

En gång till så du vet vilka ord det handlar om:

and offered to personally pay for his bail

Du klarar fortfarande alltså inte av att ta in hela meningen, har du IQ 70 eller lägre?
X eller Y, betyder inte att X förespråkas, det kan lika gärna vara Y.

Att en amerikansk president som har följare där en absolut majoritet är vana vid borgen skriver vouch for his bail, or an alternative är förstås för att hans följare ska förstå kontexten genom en kortfattad tweet.

Borgen är en ekonomisk garanti för att man inte kommer hålla sig undan och ett alternativ till det är andra former av garantier för att man inte kommer hålla sig undan. Detta förstår ett barn men uppenbarligen inte du.
Citera
2019-07-24, 10:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du klarar fortfarande alltså inte av att ta in hela meningen, har du IQ 70 eller lägre?

Att en amerikansk president som har följare där en absolut majoritet är vana vid borgen skriver vouch for his bail, or an alternative är förstås för att hans följare ska förstå kontexten genom en kortfattad tweet.

Borgen är en ekonomisk garanti för att man inte kommer hålla sig undan och ett alternativ till det är andra former av garantier för att man inte kommer hålla sig undan. Detta förstår ett barn men uppenbarligen inte du.

Vad skulle svenskt rättsväsen erbjuda/acceptera för några alternaiv menar du?
Citera
2019-07-24, 10:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jag vet vad borgen är. Och i tweeten beröttar Trump att han erbjudit sig att personligen betala borgen. Fattar inte hur det kan vara så svårt att läsa och förstå 8 relativt enkla engelska ord. Dessutom så översatte jag dem åt dig. (I spoilern ovan om du missade.)
Citera
2019-07-24, 10:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vet vad borgen är. Och i tweeten beröttar Trump att han erbjudit sig att personligen betala borgen. Fattar inte hur det kan vara så svårt att läsa och förstå 8 relativt enkla engelska ord. Dessutom så översatte jag dem åt dig. (I spoilern ovan om du missade.)

Det var som sagt du som inte hade hjärnkapacitet att ta in de tre sista orden i meningen. Hoppas denna mening inte blev för lång för dig nu.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad skulle svenskt rättsväsen erbjuda/acceptera för några alternaiv menar du?

Egentligen borde det förstås räcka med att USA och Sverige har utlämningsavtal med varandra så han skulle enligt det bli utlämnad från USA om Sverige begärde detta för en misstänkt misshandel, detta då maxstraffet för det är 2 år. Ytterligare garantier från USAs president som garanterar att så kommer ske är alltså mest för att understryka detta.
Citera
2019-07-24, 10:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var som sagt du som inte hade hjärnkapacitet att ta in de tre sista orden i meningen. Hoppas denna mening inte blev för lång för dig nu.

Egentligen borde det förstås räcka med att USA och Sverige har utlämningsavtal med varandra så han skulle enligt det bli utlämnad från USA om Sverige begärde detta för en misstänkt misshandel, detta då maxstraffet för det är 2 år. Ytterligare garantier från USAs president som garanterar att så kommer ske är alltså mest för att understryka detta.

Straffet för att utlämningsavtalet ska träda in måste dock (i båda länder) vara minst 2 år..

1. Ett brott skall vara ett utlämningsbart brott endast om det enligt båda de avtalsslutande staternas lagar är belagt med frihetsstraff under en tid av minst två år.
https://www.regeringen.se/497c50/contentassets/d1333a7b0cd84df1a21984c9a35e53a2/tillaggskonvention-till-utlamningskonventionen-den-24-oktober-1961-so-1963_17-med-amerikas-forenta-s tater-stockholm-den-14-mars-1983.pdf

Men Trump kanske kan erbjuda sig att betala de 9.600 kronorna som det kostar att ha fotboja

Givetvis tänkte Trump på borgen eller något liknande - vi har ingetdera...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-24 kl. 10:17.
Citera
2019-07-24, 10:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Straffet för att utlämningsavtalet ska träda in måste dock (i båda länder) vara minst 2 år..

1. Ett brott skall vara ett utlämningsbart brott endast om det enligt båda de avtalsslutande staternas lagar är belagt med frihetsstraff under en tid av minst två år.
https://www.regeringen.se/497c50/contentassets/d1333a7b0cd84df1a21984c9a35e53a2/tillaggskonvention-till-utlamningskonventionen-den-24-oktober-1961-so-1963_17-med-amerikas-forenta-s tater-stockholm-den-14-mars-1983.pdf

Missade du det jag skrev:

Citat:
Citera
2019-07-24, 10:18
Medlem
För er som inte vet vad bail är kan jag berätta att det generellt är restriktioner för att säkerställa att den misstänkte kommer att medverka vid rättegång. Alltså inte enbart monetär-säkerhet.

Om ni vill veta mer finns det redogjort på engelska Wikipedia.
Citera
2019-07-24, 10:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Missade du det jag skrev:

Nej inte alls - jag påpekade att ett maxstraff på 2 år inte räcker för att utlämningsavtalet ska träda in. Det ska vara minimistraffet 2 år för det.

Men Trump kanske kan erbjuda sig att betala de 9.600 kronorna som det kostar att ha fotboja

Givetvis tänkte Trump på borgen eller något liknande - vi har ingetdera...
Citera
2019-07-24, 10:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej inte alls - jag påpekade att ett maxstraff på 2 år inte räcker för att utlämningsavtalet ska träda in. Det ska vara minimistraffet 2 år för det.

Nej du har fel och nu har dessutom Presidenten gett garantier för att ASAP inte kommer kunna hålla sig undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in