2019-07-25, 13:28
Medlem
lm5711s avatar
En lustig detalj är att Rocky verkar ha fixat en advokat till sig själv, medans hans kompisar får nöja sig med offentliga försvarare. Undrar om de kommer att börja skylla på varandra?
Citera
2019-07-25, 13:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
På det temat. Vittnesförhör med svensk tjej som såg en del av händelsen (FUP98, sid 326):

"FL: Hur skulle du beskriva personerna till utseendet? (längd, ålder, nationalitet, osv)
Elvira: Dom var typ normallånga, sen vet jag inte vad jag ska säga mer än det."

Poliserna måste slita sitt hår när alla vittnen nuförtiden bara kan säga att gärningsmannen hade "mörka kläder".

De har ju själva skapat detta klimat att folk är livrädda att säga sanningen. Tjejen vet att om hon säger något här om ras kan ju polisen anmäla henne. Ett klimat som polisen nog är helt nöjda med. Hela rättsväsendet om man ser till att afghanen här alltså kom undan med allt. Egen misshandel, tafsande och helt troligt narkotikainnehav.
Citera
2019-07-25, 13:29
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Så alla häktas vidare tills rättegång för normalgraden av misshandel.

Först var det ju grov misshandel.

Så hur mycket lär de få om de fälls?

Det är vanligt att man väljer en grövre rubricering inledningsvis om det är osäkert. Sedan är nog inte grov misshandel omöjligt, målsägandebiträdet kan mycket väl argumentera för det och rätten kan döma för grov misshandel då man inte är bunden av åklagarens rubricering.

Det verkar osäkert om man kan styrka några sparkar mot huvudet eller om någon verkligen stuckit med flaskan.

Straffvärdet för gärning kan mycket väl landa på 8-10 månader. Kan bli avdrag för provokation men jag har svårt att se att det förelegat någon som helst nödvärnsrätt vid tillfället för misshandeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Efter jag läst FUP är jag helt och hållet på afghanens sida, hoppas niggern ruttnar i fängelset

En extrem bias här i tråden för att ASAP ska släppas ASAP. Själv ligger jag lågt i mitt "tyckande".

Vad var det i FUP du fastnade för när du kom fram till det?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror det kommer att variera men det lär bli fängelse, de kommer omöjligen att slippa undan, det finns för mycket bevis för att fria ASAP och kompani.
Du menar att det finns för lite bevis för att släppa honom?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Ha, ha, ha.

"Misstänker att någon har kniv"
Och under tiden som du "ringer ordningsvakt, eller polis", så gör du vad....
Ingen av dessa funktioner fungerar och det vet du lika bra som jag.

Fy F vad ni har svikit oss, ni "män" här i Sverige, så sorgligt, ännu mer sorgligt att ni inte förstår att artisten har agerat helt normalt, vilket ni slutade göra för länge sedan.

Ni käftar fortfarande emot.

Dock så gäller samma i hela Europa, du får inte puckla på någon bara för att du tror att denne kan bära på en kniv.

Hur skulle det se ut om du vart nedslagen för att någon "trodde" att du bar kniv eller kanske rent av stryper dig för att de "tror" att du bär pistol?

EU och även icke EU länder kräver oftast att du sätter dig själv i säkerhet före du leker hjälte.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Stämmer det att "offret" är på semester i Iran?

Om så är fallet hoppas jag att "offret" blir ett riktigt offer i Iran.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litner51
Afghanen blev svårare skadad än vad många av oss trodde, bara erkänna det.
Rocky kommer bli dömd och affen får skadestånd samt lärt sig en läxa, vilket han säkert förtjänade.

Jepp. Inte vackert.

Ponera att det var Herr Rocky som blivit kastad i marken, omringad, sparkad, slagen med knytnävar och en flaska som gav köttsår av ett gäng vita - eller NMR -typer...

Amerikansk och svensk MSM hade hamnat i extatisk självsvängning och pumpat ut i falsett om "besinningslöst våld" (vilket det var..) och att undergången är nära.
Herr Rocky hade blivit martyr och en upprepning av kravallerna i LA hade inte varit långt borta...(själva tillvägagångssättet påminner om LAPD vs Rodney King. Minus batonger. Flaska iofs farligare än batonger... )

Fallet illustrerar att fakta är inte det primära - utan att bygga ett narrativ som stödjer ens agenda.

(personligen anser jag man kunde stannat vid "kast med liten hazar" - det hade varit en tydlig läxa.)
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De har ju själva skapat detta klimat att folk är livrädda att säga sanningen.

Ja, som man raggar får man ligga, eller hur det nu heter.
Citera
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Här är utdraget:

https://minfil.com/O80bOa08n8/Solna_TR_B_3666-18_Aktbil_9_pdf

Det verkar som om han totalt är dömd minst 4 gånger.

Edit:
Se info överst på utdraget för info om identitetsbyte.

Varför har han bytt personidentitet?

Det känns lite sorgligt att konstatera detta, men bäst vore väl för samhället att utvisa personen efter första brottet som hen begår? Oavsett ålder och gärning. Varför ska vi skydda och hjälpa kriminella människor när det finns hederliga asylsökande som verkligen behöver en fristad här?
De här killarna ger alla invandrare dåligt rykte. Ingen tjänar på att ha dem kvar, allra minst skattebetalarna.

Pinsamt att läsa i fupen hur M beskriver att han ”går fram till några killar från Afrika”. Låter som att han väljer att trakassera just detta gäng baserat på deras hudfärg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Jag gissar på ca 8 månader. +- någon månad beroende på vad som bevisas under förhandlingen.
Waow!

Hoppas på det sämsta som sagt!
Citera
2019-07-25, 13:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Inte en chans. Kommer bli mer än så.

Oja, jag är rent av förvånad över att grov misshandel inte ens ligger på bordet med tanke på att grejen med flaskan är bekräftad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in