2019-07-25, 13:20
Bannlyst
Så alla häktas vidare tills rättegång för normalgraden av misshandel.

Först var det ju grov misshandel.

Så hur mycket lär de få om de fälls?
Citera
2019-07-25, 13:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Vad skickar det här för signaler?

Hur kommer du agera när pundar-afghaner med kniv trakasserar dig?

Nu hade de inte kniv och man ska inte ta lagen i egna händer.

Om du misstänker att någon är ett hot eller grovt påverkad så skall du kalla på ordningsvakt eller polis.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
På det temat. Vittnesförhör med svensk tjej som såg en del av händelsen (FUP98, sid 326):

"FL: Hur skulle du beskriva personerna till utseendet? (längd, ålder, nationalitet, osv)
Elvira: Dom var typ normallånga, sen vet jag inte vad jag ska säga mer än det."

Poliserna måste slita sitt hår när alla vittnen nuförtiden bara kan säga att gärningsmannen hade "mörka kläder".

Vilket är rent PK-trams. Naturligtvis kan man vara ärlig gällande utseendet på en gärningsman. Svart hår, svarta ögon och komplex hy med en "elvis-frilla", eller svart, krulligt hår, svarta ögon med brun hud är det korrekta i sammanhanget och är naturligtvis inget som skulle rendera något problem för ett vittne.
Tråkigt att så många av mina mesiga landsmän tror att det är "förbjudet" att tala sanning om en självupplevd händelse.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
På det temat. Vittnesförhör med svensk tjej som såg en del av händelsen (FUP98, sid 326):

"FL: Hur skulle du beskriva personerna till utseendet? (längd, ålder, nationalitet, osv)
Elvira: Dom var typ normallånga, sen vet jag inte vad jag ska säga mer än det."

Poliserna måste slita sitt hår när alla vittnen nuförtiden bara kan säga att gärningsmannen hade "mörka kläder".
Du är allt bra naiv om du tror att poliserna sliter sitt hår över det. De poliser som tycker att importerade brottslingar ska lagföras har sedan länge lämnat kåren.
Citera
2019-07-25, 13:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap

Jag tror det kommer att variera men det lär bli fängelse, de kommer omöjligen att slippa undan, det finns för mycket bevis för att fria ASAP och kompani.
Citera
2019-07-25, 13:22
Medlem
Hanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Harlem som Abby referar till är förmodligen Rocky eller menar hon att någon flippade med flaskan som om det vore ''harlem'' är jag ganska säker på.

Hur som helst Afghanen förtjänade att få stryk och flaskan, så mycket som han kaxade. 100% att han utnyttjade situationen för skadestånd.

Jag tolkar det som att ”harlem” inte är en person. Utan snarare ett sätt att agera. Fritt översatt ”dom tog fram hans dåliga sida”.

Abby skriver:

”watched Rocky and security guard beat the shit out of someone”

”oh yeah this guy like kept following us and was def on drugs”

”Harlem came out he grabbed a empty bottle in the street and smashed it”

Kan tolkas som att ”harlem” skulle vara en person för att det är skrivet på inkorrekt engelska.

Tror hon menar att ”harlem” snarare kom ut ur personen som hon kallar ”he” (Rocky är en lågoddsare).

Därför svarar också Rocky att han inte vet om någon av dom som var med kallas för ”harlem” i sitt förhör.
Citera
2019-07-25, 13:23
Medlem
Mickeavensiss avatar
Hoppas han sparkar sin livvakt Rocky, livvakter ska ju skydda för just sånt här, provocerade personer på gatan, antingen genom att prata eller med våld skydda sina uppdragsgivare även hindra sina uppdragsgivare från att bruka våld, kass livvakt med andra ord
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Varför skulle de få livränta menar du? Det är en försäkringsfråga och jag tror knappast att nån avliden anhörig till dem hade en livförsäkring som faller ut till dem som förmånstagare.

Vet inte hur det fungerar, men hört att många av dem har god ekonomi. Gissningsvis är afghanen och vilar upp sig på Hawaii och får lite välförtjänt semester undan denna mediecirkus.
Citera
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap

Jag gissar på ca 8 månader. +- någon månad beroende på vad som bevisas under förhandlingen.
Citera
Medlem
selusts avatar
Har du några smeknamn?
”Ja. Rocky. Asap Rocky. Pretty mother fucker. Jag kan inte komma på några mer”

Haha
Citera
Medlem
Har själv stött på en person som har exakt samma personlighetstyp.

Knarkare givetvis som är helt instabil.

Jag satt och prata med en tjej varvid han kom och sa att hon var hans flickvän och jag fick inte prata med henne.

Jag garva och han skulle slåss direkt så vi veva lite emot varandra.

Eftersom han var kort och värdelös så drar snubben fram en butterfly kniv men tog tag i hans handled och vred kniven ur handen på fanskapet.

Den här människan gav inte upp då heller man märkte att enda sättet var att göra honom medvetslös.

Drog ner han på backen och satte mig över honom, sen fick jag resa mig och dra därifrån han gav sig inte, vad ska man göra emot en sån person? Döda honom?

Dom är helt störda och hjärnan fungerar inte normalt.
Citera
2019-07-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Om du och jag hamnar i en dispyt på stan, och jag säger "en spark och ett slag och du är nere", ger det dig rätten att gå loss med en krossad flaska på mig? Svar nej.

Moraliskt har jag inga problem med att han blev misshandlad den där rabiata jäveln. Däremot juridiskt håller det ju inte.

"and we got them", sa de till varandra. Dumjävel.

Jag har inte sagt något om att det är ok att knivskära någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in