2019-07-25, 11:57
Medlem
Till alla er som enligt er "professionella bedömning" bedömde att det var öppen handflata som rocky slog med.. han har erkänt i förhör att det var med knuten näve
Citera
2019-07-25, 11:57
Avslutad
Börjar faktiskt tro att han fälls nu.
500 sidor förundersökning, med massor av bevisning.
Citera
2019-07-25, 11:58
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han syftar på bilderna från aftonbladet men här har du lite att bita i

Jag förstod nästan det men jag vägrar att besöka såna skräp-publikationer och därigenom bidra till deras överlevnad genom mina klick.
Citera
2019-07-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Jag förstår inte. Så bara för att G-Eazy erkände så släpps han fri? Båda incidenterna var väl filmade? Hur kan det första inte räknas som starkt bevis?

Du behöver inte vara så elak...

Han erkände, var ångerfull och dömdes strax efter. Varför ska han då hållas vkar?
Citera
2019-07-25, 11:59
Avslutad
Har gjort en liten reflektion ang detta.
Tycker det är intressant hur man från vissa håll i USA (lyssnat på en del kända podcasts och läst en del) menar att Sverige är rasistiskt och att man fäller ASAP för att han är svart osv.
Å ANDRA SIDAN så menar man i Sverige att man inte fäller afghanerna för att de är just afghaner och skulle de varit svenskar så hade man gjort det.
Komiskt .
Citera
2019-07-25, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför inte?

Tycker du att borgen är bra? Helt idiotiskt att man i princip kan köpa ut sig.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Uttalandet kommer från svensk press har jag för mig, så det finns ingen ursäkt.

Men samma individ förstod inte kommentaren "De är inte några oskyldiga pojkar" när jag pratade om afghanerna utan tolkade det som att jag bokstavligen sa att de var barn.

Läser FUP nu. I FUP98, sid 23, står det i förhöret med BO:

"Framför Max utanför så tog en tag i min nacke och lyfter upp mig."
Citera
Medlem
Undrar om situationen är besvärlig för alla tillskyndare av det multikulturella/multietniska samhället att hantera? Nu har vi en afroamerikan, vilket per definition tillhör en underpriviligerad grupp, som kommit i lag med afghanska män, vilka per definition är en underpriviligerad (och i Sverige av vissa väldigt omhuldad) grupp.
Tänk om ASAP Rocky varit en vit, medelålders countyartist istället.
Senast redigerad av HalHandyman 2019-07-25 kl. 12:03.
Citera
2019-07-25, 12:01
Medlem
Rocky bekräftar även själv hazarernas skador efter bråket. Så där försvann det argumentet delvis att de skadat sig själva.. Han är då inte vidare smart denne man, hans advokat en riktigt jävla idiot.

Han har i princip satt dit sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns en PR firma inblandad i det hela, man har kört stenhårt med att försöka framställa ASAP som en "good guy" sedan dag ett, och med den takt som man fortfarande kör så skulle det inte förvåna mig om slutmålet är att framställa ASAP som 2010- eller 2020-Talets Biggy Smals eller 2Pac.

Det finns helt enkelt för mycket pengar att tjäna på att framställa honom som folkets ansikte, det är därför Kanye och Kim aktivt kontaktade Trump osv, det finns för mycket för kändisar och andra offentliga personer att tjäna på att framställa ASAP som en änglagosse speciellt när en PR firma kör med tungt artilleri samtidigt och gör det på ett sådant sätt att både amerikaner och en del svenskar köper det som säljs.
Det är ju för sorgligt om man tycker att x antal stora män behöver slänga iväg, sparka, slå och skära en liten spinkig unge(?) i självförsvar. Hur provocerad man än blir så nej.. det är inte självförsvar enligt svensk lagstiftning.
Kanske i Amerikat då att det ingår i deras heliga rätt till att skydda sig, idk, men tror inte ens det varit i en skälig nivå där borta.
Blir kul att läsa FUP
Citera
Medlem
Bevisningen är ju solklar, de misshandlar killen grovt, skriver sms om den, använder glasflaska, manipulerar film. Asap Rocky och hans ”livvakt” m fl borde verkligen dömas. Alla som försvarar rocky är patetiska. Att påstå att det handlar om rasism är patetiskt
Citera
Avslutad
Vad tycker ni om advokaten? Tycker han känns riktigt sliskig av nån anledning haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in