2019-07-25, 00:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det låter helt sanslöst, men visst.. Inget förvånar en nuförtiden i detta land. Det hade säkert varit lättare för offren att anmäla om det var en svensk förövarare istället för dessa guldgossar. Nu i efterhand tror jag tyvärr att tjejerna har blivit skrämda och inte vill anmäla hazarerna med tanke på all publicitet i media och allt snack i sociala medier.

Såg du inte den här kommentaren från en tjej som gått i samma klass som afghanhannen, de är vana med att de här killarna håller på och bråkar hela tiden utan att det får några som helst konsekvenser för dem. De som sagt ifrån har säkert blivit utmålade som rasister eller nazister:

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Såg en kommentar på youtube
Julia Ljung 1 week ago

jag vill tillägga en sak, killen med vit t-shirt som startade hela grejen gick på samma gymnasieskola som mig och det gick inte en enda dag utan att han bråkade med någon lärare. vi skulle ha engelska men den lektionen blev inställd för att vår engelskalärare var borta så vi skulle ha svenska istället men då kommer han och börjar tjafsa med våran lärare och det lät typ såhär "varför ska vi ha svenska när det står på schemat att vi ska ha engelska, då borde vi ändå få ledigt" o så höll han på i hela vårterminen

https://www.youtube.com/watch?v=XN2l5cHUOGs
Citera
2019-07-25, 00:20
Medlem
Yinool0401s avatar
Fatta när ASAP Rocky slutligen släpps från häktet, sitter på planet för att äntligen få lämna det här landet,,, och ombord stiger Elin Ersson
Citera
2019-07-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Fatta när ASAP Rocky slutligen släpps från häktet, sitter på planet för att äntligen få lämna det här landet,,, och ombord stiger Elin Ersson

hahahahhahahhahh och med "To be continued.. "

Kunde verkligen visualisera det! Hollywoodfilm next!
Citera
2019-07-25, 00:22
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Såg du inte den här kommentaren från en tjej som gått i samma klass som afghanhannen, de är vana med att de här killarna håller på och bråkar hela tiden utan att det får några som helst konsekvenser för dem. De som sagt ifrån har säkert blivit utmålade som rasister eller nazister:
Nej. ASAP kommer inte dömas till bara böter. Oavsett vad en anonym användare sagt på Youtube. Böter finns inte i straffskalan. Han kommer sannolikt att dömas till fängelse.

Vidare kan jag påpeka att han inte kan lämnas ut från USA på grund av den aktuella brottsmisstanken. Detta eftersom minimistraffet för misshandel är lägre än fängelse två år. Detta framgår av brottsbalken.
Citera
2019-07-25, 00:24
Medlem
MrsVanity1s avatar
Varför finns det inga uppgifter om pack Afghanerna alls i media??
Något borde väl stå .Det är ju som om dem inte finns el har jag missat något ?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrargrabb
Nej. ASAP kommer inte dömas till bara böter. Oavsett vad en anonym användare sagt på Youtube. Böter finns inte i straffskalan. Han kommer sannolikt att dömas till fängelse.

Vidare kan jag påpeka att han inte kan lämnas ut från USA på grund av den aktuella brottsmisstanken. Detta eftersom minimistraffet för misshandel är lägre än fängelse två år. Detta framgår av brottsbalken.

Du är sjuklig, sök hjälp:

(FB) ASAP Rocky i bråk på Max i Stockholm, 30/6 2019
Citera
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

ASGARV.
Citera
2019-07-25, 00:25
Medlem
Citat:

Återdraget.
Senast redigerad av kajusi 2019-07-25 kl. 00:28.
Citera
2019-07-25, 00:28
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
För att klargöra, betyder det att de inte kan sätta en internationell efterlysning för misshandel?
Han kan inte lämnas ut från USA om han är misstänkt för misshandel av normalgraden eftersom ett sådant utlämnande kräver att minimistraffet är två års fängelse. Han kanske kan efterlysas. Men i USA är en sådant efterlysning verkningslös med anledning av utlämningsavtalet.
Senast redigerad av Invandrargrabb 2019-07-25 kl. 00:35.
Citera
2019-07-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Jag ger upp. Stackaren är obildbar.

Oavsett vad så tycker jag lite synd om alla inblandade. Vilket ståhej det blev. Rapparen lär ju inte komma hem till kalkonmiddagen i år ser det ut som. Och vilket liv det blev om att det är så hårda tag mot kriminella plötsligt, det har ju alltid varit tal om att man daltar med buset.

Hela processen har vad jag förstått skötts helt korrekt. Jag har inga synpunkter och klagomål vad gäller häktningen av Asap Rocky. Däremot tycker jag att det var konstigt att anmälan om misshandel lades ner så snabbt då det finns på film när hazaren slog livvakten. Och dessutom har hazarerna smiskat tjejerna på rumpan enligt tjejerna själva och Asap Rocky och hans crew. Att hazarerna följde efter och gång på gång provocerade gänget är såklart inga förmildrande omständigheter. Men om man summerar allt som hänt så tycker jag inte det verkar så rättvist och rimligt att hazarerna kommer undan så här lätt.
Citera
2019-07-25, 00:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Han kan inte lämnas ut från USA om han är misstänkt för misshandel av normalgraden eftersom ett sådant utlämnande kräver att minimistraffet är två års fängelse. Han kanske kan efterlysas. Men i USA är en sådant efterlysning verkningslös med anledning av utlämningsavtalet.

Enligt dina fantasier men inte enligt utlämningsavtalet mellan Sverige och USA, sedan tillkommer President Trumps garantier i just detta fall.
Citera
2019-07-25, 00:39
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Jag ger upp. Stackaren är obildbar.

Oavsett vad så tycker jag lite synd om alla inblandade. Vilket ståhej det blev. Rapparen lär ju inte komma hem till kalkonmiddagen i år ser det ut som. Och vilket liv det blev om att det är så hårda tag mot kriminella plötsligt, det har ju alltid varit tal om att man daltar med buset.

Funny girl.. Har du lärt dig all klokskap från Sveavägen 68? Det verkar föreligga på det viset..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in