2019-07-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Han säger det självt i videon att han vet varför han inte går till skolan han vill ha en diagnos för att inte gå till skolan
Men som tur är finns det särskolor idag som man kan börja även om man har fått en diagnos

Det är samma anledning av varför jewels inte jobbar hon fick sin diagnos varför vet ingen anning för hon verkar inte ha problem med att folk ser henne i ögon på sina videos, vilket många med autismen har samma med issy. Är man duktig och göra sketcher och läsa på Flashback så kan man även läsa på om autismen precis på samma sett innan man besöker en läkare
Undrar om vad dom skulle säga om Jewels gjorde en ny utredning idag varför gör hon inte det är hon rädd för att läkaren ska säga att hon inte har autsimen eller att hon faktis kan jobba.

Det är sådana som dom två som förstör för oss andra som försöker passa in i samhället.
När dom skyller på sina diagnoser så säger dom inte *det här är min uppfattning med min diagnos* det gör stor skillnad och delvis varför dom får så mycket hat för dom drar ner alla med samma diagnos och det stör jag mej på.

Det Issy ville ha var en sjukskrivning pga depression, sin autismdiagnos har Issy redan fått, eftersom han fick den nere i Nynäshamn. Okänt när, men säg något år före den videon du sett idag. När han säger att han vet varför han inte går till skolan, så hänvisar han med största möjliga säkerhet till att han inte orkar.

Varför Jewels inte gör en ny utredning, kan ju vara för att det i normalfallet är cirka två-tre års väntetid för att få en utredning, jag tror inte heller vården skulle vara speciellt intresserad av att göra en sådan utredning, eftersom inget omfattande nytt har kommit fram. Att en med autism har svårt att se någon i ögonen, är i och för sig ganska vanligt, men långt ifrån 100%. Jag till exempel har väldigt lätt att se folk i ögonen. Jag tror mig också ha läst,men är inte säker på det, att tjejer kan ha lättare att se folk i ögonen än killar, fast de har samma diagnos.

Om Jewels skulle lyckas genomföra en ny undersökning, vilket är möjligt, men kommer ta lång tid, så kan det, men vete fan om det ens är troligt, utlösa en omprövning av hennes sjukersättning. Men eftersom diagnosen inte är en avgörande del av underlaget till ett beslut angående sjukersättning så kommer det antagligen inte ändras, oavsett om vården anser att Jewels har ett NPF eller inte. Speciellt inte eftersom det då råder osäkerhet kring hurvida Jewels har ett NPF. För som alla förstår, om en utredning säger A och en utredning säger B, så är ingen av dessa mer värd än den andra, blir alltså utredning mot utredning. Skulle vara spännande att få se vad som händer då.
Så nej, jag tror inte att Jewels är speciellt rädd för en ny utredning. Och för övrigt, vad tror du människor som har sjukersättning eller sjukpenning gör med sin tid, tror du alla ligger i sängen och stirrar in i en vägg? Jag tror nämligen de flesta hittar på med saker, går på stan, tittar på tv, skriver en bok eller något liknande. Har svårt att se vad skillnaden skulle vara mot Jewels, hon håller upp en kamera, när hon gör saker hon ändå skulle göra, varför tyder det på en arbetsförmåga?
Citera
2019-07-24, 18:51
Medlem
Citat:
Sen vet vi ju inte om Jewels var gravid när hon gick till läkaren för att då kan jag förstå att hen säger att hon inte kan jobba

Dessutom det var andra tider då med prognos skulle hon gå till läkaren i dag så skulle hen säga att hon kan jobba men vi får se vad henne arbeteteraput säger om dom inte hinner flytta innan dess

Ett intyg för sjukersättning ska innehålla information om varför patienten ALDRIG kommer kunna jobba. Ett krav är alltså att sjukvård, försäkringskassan och arbetsförmedlingen har kommit fram till att Jewels inte idag, inte i morgon, och ALDRIG kommer kunna fungera på en normal arbetsmarknad, eller på en anpassad arbetsmarknad. Oerhört höga krav för sjukersättning alltså. Tror du verkligen att läkare skulle kunna komma med ett sådant intyg för att Jewels är gravid i 9 månader, tror du läkaren är helt jävla korkad som lägger sin arbetstid på att skriva ett sådant intyg pga det?? Och du tror inte FK skulle ifrågasätta varför Jewels ALDRIG kommer kunna jobba pga att hon är gravid i nio månader? Tror du att de personer som arbetar med att handlägga såna här ärenden är helt jävla pantade??
Senast redigerad av Kommer-vara-anon 2019-07-24 kl. 18:59.
Citera
2019-07-24, 18:56
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Vi vet ingenting.
Bara dom själva som vet
Likväl som Jewels talar sanning eller ljuger så kan även Pappan.
Sluuuuta.. Lämna Issy ifred. Låt henne vara sägs det när Pappan försöker prata/skriva.
Men när dom själva lägger ut videos på videos där dom själva pratar om Pappan är det ingen som säger.
Sluuuuta.. Lämna Pappan ifred. Låt Pappan vara.
Dom påstår att dom skiter i Pappan.
Uppenbarligen Inte då dom hänger ut han i videos.
Han blir påhoppad när han försöker säga sin åsikt. Han ska vara tyst, han ska inget göra. Han ska tänka på att han är vuxen.
Är inte Jewels också vuxen?
Borde inte hon som Mamma säga till Issy. Gör inga videos om din Pappa. Detta är något vi sköter privat.
Issy svarar.. Men han är en del i mitt liv.
Är han det så okej men då måste du även förstå att du är en del i hans.

Sluta kasta sten i glashus.. (Växthus)
Citera
2019-07-24, 19:19
Medlem
Citat:
Jag hade samma men idag jobbar 72% och även jag har autismen och det finns praktik man gå kan på för att se vad man kan klara av vilket heter komigång jobb vilket jag provade ett år senare var jag fastanställd och tidigare sa fkassan att jag heller aldrig skulle kunna jobba det är det dom säger för se hur motiverad du är när du söker jobb. Och nu skriver du som att det är du som är jewels igen eller issy. Lägg ner med det.

Men säger att det ens var en läkare bara för att hen jobbar på läkare betyder inte det hen är läkare det finns ju dom som luras sej in på sjukhus och låtsas vara läkare
Citera
2019-07-24, 19:24
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vi vet ingenting.
Bara dom själva som vet
Likväl som Jewels talar sanning eller ljuger så kan även Pappan.
Sluuuuta.. Lämna Issy ifred. Låt henne vara sägs det när Pappan försöker prata/skriva.
Men när dom själva lägger ut videos på videos där dom själva pratar om Pappan är det ingen som säger.
Sluuuuta.. Lämna Pappan ifred. Låt Pappan vara.
Dom påstår att dom skiter i Pappan.
Uppenbarligen Inte då dom hänger ut han i videos.
Han blir påhoppad när han försöker säga sin åsikt. Han ska vara tyst, han ska inget göra. Han ska tänka på att han är vuxen.
Är inte Jewels också vuxen?
Borde inte hon som Mamma säga till Issy. Gör inga videos om din Pappa. Detta är något vi sköter privat.
Issy svarar.. Men han är en del i mitt liv.
Är han det så okej men då måste du även förstå att du är en del i hans.

Sluta kasta sten i glashus.. (Växthus)

Han har även 3 barn till, dina syskon. Halvsyskon. Vad har dom gjort dig? Har dom behandlat dig illa? Tänker du på dom eller tänker du bara på dig själv? Hur tror du dom mår när du och din Mamma hänger ut deras Pappa på youtube? Vad skulle du själv tyckt om du var i deras sits?

Fan... Blir riktigt fbn när jag ser hur ni håller på.
Ni tänker fan med röven.

Vi skiter i honom, vi vill inte ha något med han att göra säger ni
Gör ni så fan heller.
Ni gör videos om honom
Ni hänger ut honom öppet på Youtube.
Jävla fula egoister är vad ni är.
Sprid kärlek ha.... Ni kan ta er kärlek och köra upp den i arslet tills ni lärt er bete er som folk!
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-07-24 kl. 19:50.
Citera
2019-07-24, 19:24
Medlem
Det finns ingen läkare i världen som skulle säga att jewles inte får jobba hur vet vi inte att hon har misstolkas det pågrund av sin autismen som hon har

Alla läkare vet att man mår bra utav att gå ut och komma hemifrån.
Skrev läkaren ock så att hon ska spela fortnite eller Sso om dagarna/kvällar som en gamer

Om Jewels gör en ny utredning nu och visar det på svart och vit då kan jag erkänna att jag haft fel
Citera
2019-07-24, 19:30
Medlem
Annars varför har jewels inte gjort en video där hon sitter med dessa papper där det står vad läkaren sa och vad hon sa och vad hon gjorde för då skulle ju folk sluta klaga och tjata men hon gör inte en sådan video för dom papperna där det står att hon inte får jobba finns inte och nog något bara som själv har misstolkat i sitt huvud
Citera
2019-07-24, 19:44
Medlem
Hon kan ju göra en diagnos test för eds eller vad det var då kan hon lika göra en ny utredning.
Vad skulle det då vara bra för att ens göra eds undersökning det tar lika lång tid som att göra en ny utredning

Har man ork att skicka mail till stora youtubers 10 ggr om dagen då har man orken att jobba eller åtminstone söka jobb. Sen om hon får ett jobb är en annan femma men att söka jobb kan vem som helst göra
Citera
2019-07-24, 19:55
Medlem
Citat:
Annars varför har jewels inte gjort en video där hon sitter med dessa papper där det står vad läkaren sa och vad hon sa och vad hon gjorde för då skulle ju folk sluta klaga och tjata men hon gör inte en sådan video för dom papperna där det står att hon inte får jobba finns inte och nog något bara som själv har misstolkat i sitt huvud

Om hon inte har de pappren du talar om, så har Jewels ingen sjukersättning, så vad lever hon av då menar du?
Citera
2019-07-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om hon inte har de pappren du talar om, så har Jewels ingen sjukersättning, så vad lever hon av då menar du?

Lyssna här hon säger att läkaren har sagt det vilket är en lögn att hon inte kan jobba.
Försäkringskassan vill ha intyget från läkaren där det står att hon har autismen för att få pengar från försäkring kassan

Precis samma som med bostadtilläget så vill dom ha intyg och få reda på vad andra inkomster dom har och kan jag garanterat lova att dom inte har skrivit ner youtube eller att hon bor med sin far

Och skulle inte hon få pengar från försäkring kassan så är det väll morfars pengar och Samuels pengar som han betalar 251 dollar varje månad till issy
Citera
2019-07-24, 20:05
Medlem
Antar för att ingen i familjen till exempelvis hennes bror vill ha någon med Jewels att göra är att hon nog utnjutar sin pappa.
Och att hon har utnjutar dom på pengar under dom tre åren hon inte fick från försäkring kassan och det måste vara något slags rekord då i sådana fall och undra om varför det inte har skrivit i tidningen
Citera
2019-07-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det Issy ville ha var en sjukskrivning pga depression, sin autismdiagnos har Issy redan fått, eftersom han fick den nere i Nynäshamn. Okänt när, men säg något år före den videon du sett idag. När han säger att han vet varför han inte går till skolan, så hänvisar han med största möjliga säkerhet till att han inte orkar.

Varför Jewels inte gör en ny utredning, kan ju vara för att det i normalfallet är cirka två-tre års väntetid för att få en utredning, jag tror inte heller vården skulle vara speciellt intresserad av att göra en sådan utredning, eftersom inget omfattande nytt har kommit fram. Att en med autism har svårt att se någon i ögonen, är i och för sig ganska vanligt, men långt ifrån 100%. Jag till exempel har väldigt lätt att se folk i ögonen. Jag tror mig också ha läst,men är inte säker på det, att tjejer kan ha lättare att se folk i ögonen än killar, fast de har samma diagnos.

Om Jewels skulle lyckas genomföra en ny undersökning, vilket är möjligt, men kommer ta lång tid, så kan det, men vete fan om det ens är troligt, utlösa en omprövning av hennes sjukersättning. Men eftersom diagnosen inte är en avgörande del av underlaget till ett beslut angående sjukersättning så kommer det antagligen inte ändras, oavsett om vården anser att Jewels har ett NPF eller inte. Speciellt inte eftersom det då råder osäkerhet kring hurvida Jewels har ett NPF. För som alla förstår, om en utredning säger A och en utredning säger B, så är ingen av dessa mer värd än den andra, blir alltså utredning mot utredning. Skulle vara spännande att få se vad som händer då.
Så nej, jag tror inte att Jewels är speciellt rädd för en ny utredning. Och för övrigt, vad tror du människor som har sjukersättning eller sjukpenning gör med sin tid, tror du alla ligger i sängen och stirrar in i en vägg? Jag tror nämligen de flesta hittar på med saker, går på stan, tittar på tv, skriver en bok eller något liknande. Har svårt att se vad skillnaden skulle vara mot Jewels, hon håller upp en kamera, när hon gör saker hon ändå skulle göra, varför tyder det på en arbetsförmåga?

Vad det jag är försöker säga till dej är att även när jag var hos fkassan så var jag sjukskriven även när jag hade praktik. Men det det betyder inte att jag är sjuk eller inte kan jobba det heter bara sjukersättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in