2019-07-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I och för sig sant, men har man en dotter i något slags djupt psykostillstånd, så är det vissa ggr omöjligt. Jag köper att det inte får hända, men är också tvärsäker på att det händer, utan att en förälder för den skullen skulle bedömas som olämplig.

Citat:
För runt två år sedan när den ljudupptagningen gjordes som Rask spelade upp ja, då hade Issy varit i något slag av psykos. Informationen om den har vad jag kan minnas varit dålig. Vet inte om den är självdiagnoserad eller fastställd av BUP i Västerbotten ens.

Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Hur vet man detta?

Citat:
Familjen har sagt det.

Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Lögnaren till morsa har sagt det..
De har haft en video om ljudupptagningen. De sa att de bråkade, att Issy också sa elaka saker ibland osv.
Numera borttagen.
Inget om psykos i den videon.

Oavsett anledning säger du inte så till ditt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Issy hörde jag knappt i ljudupptagningen?!

Det var Issy de skrev om. Gissar att du trodde det var morsan.

Kommer-vara-anon sitter och skriver fel information. I videon som numera är borttagen nämndes inget om någon psykos på Issy.
Citera
2019-07-29, 14:32
Medlem
Citat:
Nu ingår ju hyran i socialbidragsnormen, men uppenbart har de ekonomiska bekymmer ändå. Det jag undrar över är hur mycket av bidragen som går till att förgylla Izzys tillvaro. På inspelningen där Jewel skällde på Izzy tycker jag det framkom att Jewel tänker på sig själv i första hand och det kanske inte direkt är då lockande att sponsra nån som skäller som en psykopatisk bandhund på sitt barn.

Då Jewels har sjukersättning så är inte systemet för försörjningsstöd speciellt intressant då hon inte har det. Var en människa som påståd att den lägsta nivån på sjukersättning var lägre än normen. Vet inte om det stämmer, då det var lääääänge sedan jag höll på med försörjningsstöd. Men det låter orimligt.
Citera
2019-07-29, 14:37
Medlem
Citat:
Då Jewels har sjukersättning så är inte systemet för försörjningsstöd speciellt intressant då hon inte har det. Var en människa som påståd att den lägsta nivån på sjukersättning var lägre än normen. Vet inte om det stämmer, då det var lääääänge sedan jag höll på med försörjningsstöd. Men det låter orimligt.

9804kr får de över 30år som haft låga inkomster alt inte haft något arbete.

https://www.forsakringskassan.se/privatpers/sjuk/sjuk_minst_1_ar/sjukersattning
Citera
2019-07-29, 14:37
Medlem
Citat:
Det var Issy de skrev om. Gissar att du trodde det var morsan.

Kommer-vara-anon sitter och skriver fel information. I videon som numera är borttagen nämndes inget om någon psykos på Issy.

Det har nämts vid ett antal tillfällen, bland annat i den videon som laddades upp direkt efter Rask. Men det har inte berättats mycket om det, utan det som sagts är just att Issy var jobbig under en längre tid. Och att Jewels snappade. Och ja, det får inte hända, men det händer, för betydligt många fler föräldrar än Jewels.
Citera
2019-07-29, 14:45
Medlem
Citat:
Det har nämts vid ett antal tillfällen, bland annat i den videon som laddades upp direkt efter Rask. Men det har inte berättats mycket om det, utan det som sagts är just att Issy var jobbig under en längre tid. Och att Jewels snappade. Och ja, det får inte hända, men det händer, för betydligt många fler föräldrar än Jewels.

Jobbig tonåring är inte samna sak som psykos. Jag såg videon de la upp. Issy står mest bredvid morsan som tar kommando och kommer med förklaringar, skyller på Issy och BER folk att inte anmäla. Hon ger noll utrymme för Issy att berätta om sina känslor. Vilket är ett varningstecken i sig.

Och nej. Betydligt många föräldrar skriker inte de sakerna som morsan skrek. Man har en spärr även när man är förbannad.
Citera
2019-07-29, 15:06
Medlem
Citat:
9804kr får de över 30år som haft låga inkomster alt inte haft något arbete.

https://www.forsakringskassan.se/privatpers/sjuk/sjuk_minst_1_ar/sjukersattning

Och med bostadsbidrag borde man komma upp i 12-13 000. Att de inte ansökt om det tidigare är en gåta, för de har väl bott i Norrköping ett tag?

Alla Jewels bidrag och ersättningar hamnar över socialbidragsnormen, men det dåliga med det är att hon inte så lätt kan ansöka om pengar utöver socialbidrag om det krisar.
Citera
2019-07-29, 15:22
Medlem
Citat:
Jobbig tonåring är inte samna sak som psykos. Jag såg videon de la upp. Issy står mest bredvid morsan som tar kommando och kommer med förklaringar, skyller på Issy och BER folk att inte anmäla. Hon ger noll utrymme för Issy att berätta om sina känslor. Vilket är ett varningstecken i sig.

Och nej. Betydligt många föräldrar skriker inte de sakerna som morsan skrek. Man har en spärr även när man är förbannad.

Näää, det finns föräldrar som istället örfilar sina barn. Som sagt, det får inte hända, men det händer regelbundet att föräldrar snappar. Om man inte tror det händer är man dum eller isolerad.
När det kommer till psykosen är det Issy som sagt det och inte jag, jag la också till att jag inte visste om det var fastställt av vården. Därav lämnar jag det ämnet, då det inte kommer kunna leda någonstans.
Citera
2019-07-29, 15:24
Medlem
Citat:
Och med bostadsbidrag borde man komma upp i 12-13 000. Att de inte ansökt om det tidigare är en gåta, för de har väl bott i Norrköping ett tag?

Alla Jewels bidrag och ersättningar hamnar över socialbidragsnormen, men det dåliga med det är att hon inte så lätt kan ansöka om pengar utöver socialbidrag om det krisar.

Om det är bostadstillägg eller bidrag ska jag låta vara osagt, men de hade det i förra lägenheten, nu krånglar det, eftersom hyresvärden antagligen hyr ut svart och vill inte ha en massa pappersspår. Hon jobbar på saken, men jag antar att det inte går snabbt just nu.
Citera
2019-07-29, 15:31
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Om man inte tror det händer är man dum eller isolerad.
När det kommer till psykosen är det Issy som sagt det och inte jag.

you are really really naive, Issy isn't going to speak against her mother is she....she doesn't know any better.....

What is jewels giving you?, cough up and tell us how much she is paying you..........
Citera
2019-07-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
you are really really naive, Issy isn't going to speak against her mother is she....she doesn't know any better.....

What is jewels giving you?, cough up and tell us how much she is paying you..........

If I gonna be honest whit you, nothing at all. It may be the truth or it may be that Issy don't dare, I have no clue and have not said anything about that either. I have just said what they said, nothing else.
Citera
2019-07-29, 15:50
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
If I gonna be honest whit you, nothing at all. It may be the truth or it may be that Issy don't dare, I have no clue and have not said anything about that either. I have just said what they said, nothing else.

I can tell you from experience....jewels is a monster, that audio recording is just a snippet of issys last 15 years and i will live with the guilt for the rest of my life that i left a helpless child in her care.....never in a million years did i think she would raise her the way she did....i thought maybe issys grandparents and family would atleast be able to protect her......oh how i was wrong...., not only have I failed issy....her grandparents, uncles and extended family have all failed her too

Everyday i hold issys siblings in my arms and thank God that that they dont have a mother like jewels
Citera
2019-07-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
I can tell you from experience....jewels is a monster, that audio recording is just a snippet of issys last 15 years and i will live with the guilt for the rest of my life that i left a helpless child in her care.....never in a million years did i think she would raise her the way she did....i thought maybe issys grandparents and family would atleast be able to protect her......oh how i was wrong...., not only have I failed issy....her grandparents, uncles and extended family have all failed her too

Everyday i hold issys siblings in my arms and thank God that that they dont have a mother like jewels

Don't oversale it. You don't seem to be the parent of the year either. Untile I see something else, I think Jewels do the best she can. It may or may not be enought, we don't know. If it's not we have to hope for the wellfaresystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in