Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag får påfallande ofta rätt när vi diskuterar, men vad var egentligen Din invändning mot mitt resonemang?

nej det får du inte....men gulliigt du tror det.
du hävdade att man inte kan köra samma "rättigheter" över hela världen för att detta får olika konsekvenser på andra platser.
DETTA svarade jag på....du kan läsa själv vad jag svarade...
varvid du kontrar med .....Sverige?
Förstår du nu?
Sen kan jag ju tillägga det är oerhört "gulligt" att du alltså sitter och tror på nån slags "naturrätt"
"eviga värden" bla bla...men samtidigt hävdar att dessa minsann! inte ska få gälla alla.
Samma med dia tidigare resonemang med aborträtt...där du tydligt hävdat att det ska vara en "naturätt" minsann!!!! att stackars små konceptionsögonblick ska få lov utvecklas till dessa framtida människor de nu tydligen då "är" i sitt lilla ögonblick.
hej och hå...
men i Kina? Afrika, Bangladesh? ehh? näääää...
Din sorts oerhörda inkonsekvenser i era resonemang tar verkligen bitvis priset.
Mänskliga rättigheter ska självklart gälla och vara eftersträvansvärd för varenda liten kotte på detta klot barn, man OCH! kvinnor.
Och de är lika självklart mänskliga påhitt, säkerligen rätt ofta de mest logiska utefter hur människor nu fungerar och hur våra villkor ser ut just nu, men! inget av Gud skapad "evigt värde" som nått slags evig moral inpräntad med guld typ på månens baksida...
allright?